Effe checken…papieren certificeren voor Vetassess

Charlot

New Member
Even voor de zekerheid… Begrijp ik goed dat alles wat meegestuurd wordt naar Vetassess, gecertificeerd moet worden door een advocaat of notaris? Dus niet alleen bul, maar ook puntenlijst, (vertaald) overzicht van vakken, paspoortkopie/ geboortecertificaat, pasfoto?

En is paspoortkopie even goed al uittreksel uit geboorteregister?
Waar kan ik een beetje op rekenen qua kosten? Ik lees dat er grote verschillen zijn, maar is er een ‘gemiddeld’ bedrag voor zo’n echtheidscertificering. :|
 
Een paspoortkopie is volgens mij niet genoeg. Een uittreksel is een officieel papier met watermerken en noem maar op. Ik heb al wel gemerkt dat alles officieel moet en dat een kopietje van iets niet zo maar kan.

Certificeren door een notaris kan zelfs gratis. Als je even goed zoekt en een paar notarissen af belt kom je er zo achter wat ze voor bedragen hanteren en welke het gratis doen.
 
Hmmm Het Vitassess formulier zegt bij de checklist of required documents:

"a certified copy of your birth certificate or relevant pages from your passport showing your date of birth"

Dat lijkt dus ook in jouw link te staan Teuni. Maar ik wil natuurlijk voorkomen dat ik straks alles aanlever en er alsnog iets niet goed gaat…

Legaliseren bij IBG als in InformatieBeheerGroep? Doen zij dat?? Ik heb zowel bij mij HBO diploma als bij mijn uni-bul een officiele Engelse vakken- en cijferlijst gekregen. Zou een kopie daarvan dus ook ok zijn?
 
als die al in het engels is is dat al mooi meegenomen.
Zorg er wel voor dat je een aantal "gewaarmerkt kopie" krijgt van je HBO opleiding.

Certificeren / legaliseren er lopen hier al zover draadjes over dat ik het soms ook niet meer weet. heb zelf het zekere genomen en via het IBG laten legaliseren.
of dat noodzakelijk is ?? niet iedereen heeft het gedaan.


groetjes Teuni
 
Back
Top