Effe stoken!

SiMaKy

New Member
Ik ben vast niet origineel, maar ik moest het toch ff kwijt  :evil:

Wie wil er nou in godesnaam in Tasmanie zitten als je mid-winter in Sunny Queensland nog een graadje of 23 kunt scoren!!??

Mooi eiland voor vakanties, hoor,  :up: maar geef mij maar zon en warmte  :cool: Was toch wel een van de vele redenen om uit NL te vertrekken.

Marc
 
Op het moment zou ik best met je willen ruilen, maar als jij over een paar maanden van airco naar airco strompelt, ben ik blij dat ik in Tasmanië zit :)
 
Haha :D Die is raak ;) Maar goed; ik zit -met een beetje mazzel- over niet al te lange tijd ook in die airco situatie denk ik ;)

Eric, waarom ben je naar Tassie gegaan (buiten het feit dat het gewoon een mooi eiland is)?
 
Hahahaha!  :-D

Goeie. No hard feelings, hoor!

Gelukkig ben ik degene die altijd zegt dat het hier nog wel een paar graden warmer mag worden. We hebben een weekje of wat in Darwin gezeten, en ik vond het GEWELDIG! Ja, beetje plakkerig, maar nooooooit meer koude voeten en handen. Ik denk dat de ooievaar mij uberhaupt in het verkeerde land heeft gedropt.......

En airco? Ik heb de onze welgeteld 3 keer aangehad deze zomer! Ongeveer een uur per keer. De rest doen we met plafond wapperaars; gaat prima, hoor!

Marc


[quote author=Ericz link=topic=4901.msg62208#msg62208 date=1149856568]
Op het moment zou ik best met je willen ruilen, maar als jij over een paar maanden van airco naar airco strompelt, ben ik blij dat ik in Tasmanië zit :)
[/quote]
 
[quote author=4np link=topic=4901.msg62220#msg62220 date=1149863390]
Haha :D Die is raak ;) Maar goed; ik zit -met een beetje mazzel- over niet al te lange tijd ook in die airco situatie denk ik ;)

Eric, waarom ben je naar Tassie gegaan (buiten het feit dat het gewoon een mooi eiland is)?
[/quote]

We wilden naar Australië verhuizen en ik had een paar zomers meegemaakt in Sydney... Nou is de winter hier wel weer het andere uiterste, maar het zal wel nergens het hele jaar 25 graden zijn.

Waar ga jij heen in Australië?
 
[quote author=SiMaKy link=topic=4901.msg62250#msg62250 date=1149902893]
Gelukkig ben ik degene die altijd zegt dat het hier nog wel een paar graden warmer mag worden. We hebben een weekje of wat in Darwin gezeten, en ik vond het GEWELDIG! Ja, beetje plakkerig, maar nooooooit meer koude voeten en handen. Ik denk dat de ooievaar mij uberhaupt in het verkeerde land heeft gedropt.......
[/quote]

Ik wil het hoge noorden altijd nog een keer zien. Een mooie opwarmvakantie.
 
[quote author=Ericz link=topic=4901.msg62252#msg62252 date=1149903509]
Waar ga jij heen in Australië?
[/quote]

Nou, dat weten we nog niet helemaal zeker. Ik kan (als web developer) op de meeste plekken wel werk vinden maar mijn vriendin is (sport) psychologe en omdat ze daar graag in verder wil zijn we wel gebonden aan een aantal steden (voor zover ik weet m.n. Sydney, Melbourne, Brisbane en Toowoomba).
Op het moment denken we een beetje aan Brisbane, maar in Sydney zit bijvoorbeeld een vestiging van mijn huidige werk wat misschien voor mij qua werk (en fijn salaris ;)) wel interessant kan zijn :)

Kortom; het is nog niet helemaal duidelijk. Ik ben nu bezig mijn RPL af te ronden en die wil ik ASAP richting Ozzy gaan versturen. Daarnaast ga ik de 29e de Academic IETLS doen (general was vol ;)) dus ik wil er wel wat vaart in houden.

Wat doe jij voor werk op Tasmanie?
 
[quote author=SiMaKy link=topic=4901.msg62250#msg62250 date=1149902893]
De rest doen we met plafond wapperaars; gaat prima, hoor!
Marc
[/quote]

Is dit een nieuw woord of is het Belgs?/Belgisch?  :-D
 
[quote author=4np link=topic=4901.msg62270#msg62270 date=1149933883]
Wat doe jij voor werk op Tasmanie?
[/quote]

Ik ben vertaler. Ik krijg werk binnen via e-mail, vertaal het en stuur het terug via e-mail. Ik ben dus wel aan goed Internet gebonden, maar niet aan de grote steden. Daarom verhuizen we straks ook van Hobart naar het platteland. Hopelijk wel met ADSL en niet met Internet via de sateliet.
 
[quote author=IRENE2 link=topic=4901.msg62273#msg62273 date=1149934240]
[quote author=SiMaKy link=topic=4901.msg62250#msg62250 date=1149902893]
De rest doen we met plafond wapperaars; gaat prima, hoor!
Marc
[/quote]

Is dit een nieuw woord of is het Belgs?/Belgisch?  :-D
[/quote]

Van mij mag plafondwapperaar in de volgende Van Dale :)
 
[quote author=Ericz link=topic=4901.msg62208#msg62208 date=1149856568]
Op het moment zou ik best met je willen ruilen, maar als jij over een paar maanden van airco naar airco strompelt, ben ik blij dat ik in Tasmanië zit :)[/quote]

Vraagje Ericz,

Is het verstandig als je in Tasmanie woont om een abonnement te nemen op regenartikelen zoals regenlaarsen, regenjas.....

Het is toch veel gemakkelijker om van airco naar airco te strompelen in je twee kledingstukken.......Een string en een zonnebril.  :-D :up:

Jack :evil:
 
[quote author=Jack link=topic=4901.msg62294#msg62294 date=1149948523]
Vraagje Ericz,

Is het verstandig als je in Tasmanie woont om een abonnement te nemen op regenartikelen zoals regenlaarsen, regenjas.....
[/quote]

Ik zal Ericz als mede-Tasmanian even te hulp schieten en je vraag beantwoorden.  :wink:

Hobart is de op een na droogste hoofdstad van Australie dus zoveel regent het hier niet :up:.
 
[quote author=Ericz link=topic=4901.msg62281#msg62281 date=1149940599]
[quote author=IRENE2 link=topic=4901.msg62273#msg62273 date=1149934240]
[quote author=SiMaKy link=topic=4901.msg62250#msg62250 date=1149902893]
De rest doen we met plafond wapperaars; gaat prima, hoor!
Marc
[/quote]

Is dit een nieuw woord of is het Belgs?/Belgisch?  :-D
[/quote]

Van mij mag plafondwapperaar in de volgende Van Dale :)
[/quote]

U wilt beter Nederlands spreken in Australie? Vraag maar raak en wij verzinnen er een Belgische of Afrikaanse vertaling voor.

Wisten jullie dat ze een legging in Zuid Afrika een "kleefbroek" noemen? En een punaise een drukspeld? En een couveuse een baba-broeikas?  :-D :-D

Marc
 
[quote author=Lost link=topic=4901.msg62307#msg62307 date=1149956565]

Hobart is de op een na droogste hoofdstad van Australie dus zoveel regent het hier niet :up:.
[/quote]

:up:
 
[quote author=Lost link=topic=4901.msg62307#msg62307 date=1149956565]
Hobart is de op een na droogste hoofdstad van Australie dus zoveel regent het hier niet :up:.
[/quote]

Kijk, zo leer je nog eens wat.
 
[quote author=SiMaKy link=topic=4901.msg62313#msg62313 date=1149959079]
Wisten jullie dat ze een legging in Zuid Afrika een "kleefbroek" noemen? En een punaise een drukspeld? En een couveuse een baba-broeikas?  :-D :-D
[/quote]

Of wat te denken van een:
- spookasem (suikerspin)
- moltrein (metro)
- lollie (stokkie lekker)
- rookverbod (moe nie rook nie)
 
:-D :-D

Volgens mij kunnen de Belgen er ook wat van, wat jij, Sarabaes? De meest bekende die ik ken is droogzwierder voor centrifuge. Veel verder kom ik niet............. :cool:

Ik heb trouwens van veel Zuid Afrikanen begrepen (we hebben daar een half jaar gewoond), dat ze de Belgen beter kunnen verstaan dan Nederlanders. Met name de manier waarop Belgen de "r" en de "g" uitspreken is zoals Zuid Afrikanen hem graag willen horen!

Ach, verklaart een hoop met die leuke woorden!


Marc
 
vlo = fiets
moor = fluitketel
alameur = aansteker

Geen idee of ik het allemaal goed schrijf, maar ik ken wel een aardig beetje vlaams (Antwerps)

En in Zuid Afrika betekent een aansoek een verzoek, dus das lekker te verwarren met een huwelijksaanzoek ;)
afklim = uitstappen
afslag = korting
amperbroekie = string
fondament = achterwerk
geselsie = praatje/babbel
kameelperd = giraffe
neuk = slaan  :?
padvark = wegpiraat
muurprop = stopcontact
koekie seep = stuk zeep
kankerbossie - struikje
hotnotsgot = bidsprinkhaan
hakiesdraad = prikkeldraad
geil = vruchtbaar
naskeermiddel = after shave
oortrommel = trommelvlies
optelhond = zwerfhond
saamryklup = carpoolen
toet = lang geleden
teater = bioscoop/operatiekamer
verkleurmannetjie = kameleon
verkoopbestuurder = sales manager
woonstelblok = flatgebouw
tjoepstil = doodstil

Beeeetje off topic...  :oops: :oops:    maar wel grappig om te lezen  :evil:
 
Back
Top