Effe stoken!

jeetje, als wij dan met zn 4-en naar tasmanie zouden verhuizen is de populatie gelijk verdubbeld :-D :-D :-D
 
Er zitten heel erg veel Nederlanders in Tasmanië. Het zijn emigranten van vlak na de oorlog en ze zijn compleet ingeburgerd. Hun kinderen en kleinkinderen spreken geen of nauwelijks Nederlands meer en kijken niet naar voetbal, maar naar AFL. Ze (we? :?) schijnen de grootste 'etnische' groep in Tasmanië te zijn. Daarom verkopen de supermarkten ook speculaas en stroopwafels.
 
zouden ze in brisbane dan geen speculaas en stroopwafels hebben?
als dat zo is lever ik gelijk mn visum weer in :x
 
Well, hand it over to us then, wil met alle liefde stroopwafels en speculaas kopen in de supermarkt in Tasmanie. :-D

Mariette
 
[quote author=kallie link=topic=4901.msg63071#msg63071 date=1150547112]
Well, hand it over to us then, wil met alle liefde stroopwafels en speculaas kopen in de supermarkt in Tasmanie. :-D

Mariette
[/quote]
Nou die hebben we hier ook gewoon te koop hoor!!!!!!!!!!!!

Maare weer ff on topic, Ik wist niet dat het zou koud was in QLD hier in Perth is het nog steeds 22 graden :beach:
 
Eh temperatuur hier in Perthwinter als het heel erg kuod is 16 maar meestal 18 - 22, lente 22 - 30, zomer 25 - 42 en dan de herfst 18 - 32. Al met al dus hele beroerde temperaturen het enige nadeel is dat het fris begint te worden zodra de zon weg is :oops: ,maar Perth is de Zonnigste Capital city van Australie :roll:.

Cheers Jan Martijn
 
Nou eh......lang leve de Sunshine Coast in sunny Queensland, wat mij betreft.  :up:

Gaat toch niks boven een winter die net zo lekker is als een goeie zomer in Nederland!

En de zomer? Ja, die kan "sticky" zijn, maar liever zweten dan bibberen......... :cool:

Marc
 
He Kallie,

Hoe is het gisteren gegaan op de IELTS-test.

Euuuh , damned verkeerde topic.
 
Nau bij 16 graden dan vriezen mijn ballen er zo'n beetje af hoor als je hier langer dan 2 jaar zit heb je het zelfs bij temperaturen onder 20 al erg koud :roll: :roll:
 
:-D Ja je hebt gelijk hoor! Ik vindt 16 graden ook al koud! Ben na 8 maanden ook al aardig ge-aclamatiseerd! :-D
:freezing: :freezing: :freezing:​
 
[quote author=kallie link=topic=4901.msg63146#msg63146 date=1150643083]
16 graden in de winter is toch niet bibberen?


[/quote]

nee joh, 16 graden is okee. ........Alhoewel...........Ik zit nu MET trui EN fleece jack aan, en het is ruim boven de 16, hahaha!

-6 graden is echter absoluut niet goed meer. Dus daarom liever hier zweten in de zomer, dan in NL bibberen in de winter!

Marc
 
Nee wij zijn ook steevast van plan de volgende "winter" in Australie door te brengen, wat dus wil zeggen dat we echt oktober hier weg moeten dan duurt het tenminste nog een jaartje voor wij weer een wintertje mee mogen maken.

Trouwens, Simakay, waarom ben je trouwens deze topic gestart.

Mariette
 
Nou, oorspronkelijk stond hij onder "Tasmanie", en wilde ik gewoon "ff stoken" over het kei-koude weer aldaar, en het paradijselijke gevoel hier aan de Sunny Coast.  :evil: M5 heeft het topic hierheen gehaald (goeie zet, wel).

Het topic is daarna een beetje veranderd in de loop der posts............en da's nou het leuke van dit forum!

Doewie,
Marc
 
[quote author=SiMaKy link=topic=4901.msg63234#msg63234 date=1150698770]
Nou, oorspronkelijk stond hij onder "Tasmanie", en wilde ik gewoon "ff stoken" over het kei-koude weer aldaar, en het paradijselijke gevoel hier aan de Sunny Coast. Doewie,
Marc
[/quote]

Nou, eh, niet alleen op Tasmanië is het kei-koud hoor. Ook hier in Albury kunnen ze er wat van met -3 maar eerlijk gezegd, ik vind het heerlijk, zeker ook omdat overdag de zon volop schijnt en het een graad of 15 is. Dus mij stook je er niet mee op Marc. Het enige dat ik 's avonds moet opstoken, is de kachel.

Groetjes,
Erna
 
BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR   :freezing: :freezing: :depressed: :egg:

Min drie.........................

Marc
 
[quote author=Erna link=topic=4901.msg63236#msg63236 date=1150699282]
[quote author=SiMaKy link=topic=4901.msg63234#msg63234 date=1150698770]
Nou, oorspronkelijk stond hij onder "Tasmanie", en wilde ik gewoon "ff stoken" over het kei-koude weer aldaar, en het paradijselijke gevoel hier aan de Sunny Coast. Doewie,
Marc
[/quote]

Nou, eh, niet alleen op Tasmanië is het kei-koud hoor. Ook hier in Albury kunnen ze er wat van met -3 maar eerlijk gezegd, ik vind het heerlijk, zeker ook omdat overdag de zon volop schijnt en het een graad of 15 is. Dus mij stook je er niet mee op Marc. Het enige dat ik 's avonds moet opstoken, is de kachel.

Groetjes,
Erna
[/quote]

:up: :up:
 
Zelf zweet ik vrij snel, maar ik zweet liever dan dat ik het altijd koud heb. In de winter is dat steevast het geval. Ik mag dan een aardig laagje spek hebben, maar dat isoleert voor geen meter ;) Die koude handen zijn nog het allerergst... en de koude neus.

Doe mij straks ook maar sunny Queensland ;) Waar weten we nog niet precies, maar ergens in de buurt van Brisbane (richting de kust) lijkt me een hele goeie :)
 
Back
Top