Ehealth vs medische keuring Antwerpen...

Tommy_k

XPdite Sponsor
Hoi,

Voor de medische keuring willen we eigenlijk op advies van de medeforummers naar Antwerpen. Echter is Antwerpen niet aangesloten bij Ehealth, terwijl de klinieken in Amsterdam wel aangesloten zijn op Ehealth.

Het verzoek is ook om het bij een Ehealth kliniek te doen omdat dit sneller zou zijn.

Heeft iemand al via Ehealth de medische keuring laten versturen, zo ja hoe is dit bevallen?

Wat ik toch wel als grootste voordeel van ehealth zie is dat we niet afhankelijk zijn van de postbezorgers... :p


groet,


Tommy
 
Hoi,

Voor de medische keuring willen we eigenlijk op advies van de medeforummers naar Antwerpen. Echter is Antwerpen niet aangesloten bij Ehealth, terwijl de klinieken in Amsterdam wel aangesloten zijn op Ehealth.

Het verzoek is ook om het bij een Ehealth kliniek te doen omdat dit sneller zou zijn.

Heeft iemand al via Ehealth de medische keuring laten versturen, zo ja hoe is dit bevallen?

Wat ik toch wel als grootste voordeel van ehealth zie is dat we niet afhankelijk zijn van de postbezorgers... :p


groet,


Tommy
Mjah, ik heb het dus lekker wel in Antwerpen geregeld voor 8/2, ze konden als eerste en zijn goedkoper :)

 
Wij hebben medische keuring in Antwerpen gedaan. Een week na telefoontje mochten we al langskomen.
Toffe dokter ook.
10 dagen later zat alles al in online system van DIAC. Alles lekker vlot dus.
Maar ongetwijfeld zal er af en toe met post wel eens iets fout lopen, maar volgens mij gaat het meestal wel goed..
 
Bij mij kon de afspraak deze week nog gemaakt worden. Wij gaan donderdag voor de keuring, ze had ons zelfs al gevonden in het online systeem...

Dus voor mij wordt het toch amsterdam, al is die wel duurder. Voordeel is wel dat we maar een halve dag vrij hoeven te nemen. Sowieso nog lastig om net na een weekje vakantie weer een dag vrij te krijgen :).
 
Van het prijsverschil kun je in elk geval lekker uit eten. Bij a'dam kost het iets meer dan 220 pp... :mellow:
 
Hoi,

Voor de medische keuring willen we eigenlijk op advies van de medeforummers naar Antwerpen. Echter is Antwerpen niet aangesloten bij Ehealth, terwijl de klinieken in Amsterdam wel aangesloten zijn op Ehealth.

Het verzoek is ook om het bij een Ehealth kliniek te doen omdat dit sneller zou zijn.

Heeft iemand al via Ehealth de medische keuring laten versturen, zo ja hoe is dit bevallen?

Wat ik toch wel als grootste voordeel van ehealth zie is dat we niet afhankelijk zijn van de postbezorgers... :p


groet,


Tommy

Hoi Tommy,Goeie vraag, ik zat er zelf ook net aan te denken, ons 457 visum gaat deze week aangevraagd worden en ik dacht aanvankelijk ook aan Antwerpen gezien het prijsverschil maar snelheid is voor ons eigenlijk nog belangrijker , dus ehealth dus!Welke arts bezoek je in Amsterdam, volgens mij is er maar 1?
Na lang meelezen zomaar een eerste post zonder netjes voorstellen, hoop dat het me vergeven wordt.

 
Hoi belle,

In amsterdam is het de praktijk van ritz en smeenk. Is idd maar 1.

Ik heb dan 'sochtends de afspraak en gedurende die ochtend moet ik voor de foto's ed naar het olvg vlakbij.

Einde van de week zal ik mijn ervaringen met deze arts hier delen.

Groet,


Tommy
 
Mijn ervaringen met deze locatie waren goed.

We waren iets te vroeg, mochten wel gelijk plasje inleveren en daarna moesten we op onze beurt wachten.
Tijdens het wachten vroeg ik of ze een koffie automaat hadden, wat niet het geval was, maar toen kreeg ik toch een kopje van de personeelskoffie.
Mensen waren erg vriendelijk en na het onderzoek van ongeveer een half uur op weg naar het ziekenhuis.

Dat was een kwartiertje lopen. Melden bij de receptie daarna naar de rontgenafdeling. Hier moesten we een half uur wachten op onze beurt. Na de foto konden we direct doorlopen bij het bloedprikken. Daarna moest 1 van ons nog een foto omdat ze twijfelden, maar het was toch goed.

Met een paar dagen zal het resultaat van bloedonderzoek bekend zijn waarna de arts de gegevens zal uploaden.

Qua kosten waren we voor de arts 235 euro kwijt en in het ziekenhuis ong. 180. ( voor 2 personen). Parkeren in de binnenstad 20 euro. Voor parkeren is het beter om vbij een p&r te parkeren, scheelt weer 12 euro.

Nog een kleine aanvulling. Nu net thuis en toch even nieuwsgierig op de visa status pagina gekeken en daar staat nu al 4 x (beiden 2 keer)
" 02/02/2012 Further medical results received "

Zal dus wel van de dokter en van de foto zijn. Maar gaat dus inderdaad snel.

Tommy
 
Dank voor update, inderdaad snel zeg! Mijn man gaat as maandag ook in Amsterdam.
Verbaasde me een beetje dat wij als meereizende op het visum niet gekeurd moeten worden...hij is hoofdaanvrager visum . Heb recruiter voor de zekerheid nog even gemaild of dat klopt....Via ehealth ook maar een nummer doorgekregen, hoe kan je dat trouwens nakijken?
Groet en succes met verdere stappen!!
 
Wij hadden ook maar 1 aanvraagnummer. Maar toen ik de praktijk in Amsterdam belde en aangaf dat we met zijn tweeen waren konden zij inderdaad zien dat we beiden in het systeem stonden en dus gekeurd moesten worden.

Dat het opgestuurd was kun je zien op de site van DIAC: http://www.immi.gov.au/e_visa/check-progress.htm
 
Back
Top