Eindelijk wij zijn uit ons lijden verlost ? VISA GRANTED

Dus duiksmurf komt binnenkort in Australie duiken!

Teekay en duiksmurf, van harte met jullie visum!

Yep wij komen er aan dus berg je maar goed op :lol: :lol: :lol:

Ik ga zelf een stapje verder ga kijken of ik er als duikinstrukteur aan de slag kan :grin: :grin:

Dan krijg ik er nog geld voor ook, heel vervelend allemaal :grin: :grin:

groetjes Bennie

[quote author=Marga link=topic=9124.msg123236#msg123236 date=1217915524]
Hoi,
gefeliciteerd met jullie visum. Waar zouden jullie ook alweer heen gaan en wanneer?
Onze container stond 24 juli voor de deur dus leven nu uit een koffer. We logeren bij mijn vader. Nog 5 weken Nederland en dan gaan we begin september naar Sydney.
Erg spannend allemaal. Ik hoop dat het bij jullie ook snel zal gaan want het wachten raak je wel een beetje zat.
Nou groetjes, Marga :smile:
[/quote]

Hoi Marga wij gaan naar Perth en als alles volgens planning verloopt vliegen we op 20 oktober, we moeten nog wel verblijf etc, regelen maar dat loopt wel los :roll:

Van mij mocht het al zover zijn :grin: :grin:

groetjes Bennie

Nou wij zijn al weer een stap dichterbij ons doel gekomen :lol: :lol: :lol:

We hebben een  :plane: geboekt voor 20 oktober  met Sigapore airlines  :up:

En we zullen in de eerste week van september ons plakkertje gaan ophalen in Berlijn :evil:

Duiksmurf & Teekay

Dat is mooi, allemaal leuke spannende ontwikkelingen!! Veel plezier in Berlijn!

Gefelicteerd Bennie en Katie! :up: :up: :up:
Beter laat dan nooit toch?( ik heb heel wat in te halen met lezen op t forum na 3 weken vakantie)
Lekker vliegen op die roze wolk en er af duiken boven Perth  :wink:

Groetjes Ingrid en Rimko

Hoi Duiksmurf & Teekay,

:grin: Gefeliciteerd met het visum en veel succes en plezier met de laatste voorbereidingen.:lol:

Groetjes Rudi & Henriette

Hoi iedereen bedankt :up: :up: :up: :up:

Verder zijn we nu op jacht naar een verblijf  eerst maar eens voor zo'n veertiendagen, daarna zijn we wel verder :roll: :roll:

De prijzen zijn vrij pittig moet ik zeggen :wink: :wink: (blijf graag voor een dubpie op de eerste rij ha ha).

De trip naar Berlijn ligt ook al vast we hebben een afspraak op 05-09-2008 dan krijgen we als het goed is ons plakkertje :evil: :evil:

En we zijn inmiddels ook al begonnen met inpakken, dus al met al zijn we op de goedeweg :up: :up: :shock: :cool:

Groetjes  Bennie & Katie

PS hoop dat voor de andere forum gangers  die nog wachten ook snel hun visum krijgen we blijven  :up: :up: :up: :up: :up: voor jullie

Hoi,

VAn harte ook namens ons! Het moet geweldig zijn als je al zo lang wacht. Weten wij helaas alles van  :wink:
Maar goed te weten dat het uiteindelijk toch wel lukt!
Veel plezier met de voorbereidingen en suc6! :up:

Groetjes Rob en Petra

Zo even een update, het begint nu allemaal nu z'n plek te krijgen :lol: :lol:

We hebben een tijdelijk verblijf in Perth  voor zo'n 6 weken  aan de Mathida bay  dat ligt aan de Swan river en kingspark ik denk een heel geschikte plaats om ons van daaruit verder te orienteren voor een huis voor langere tijd, op het internet gezoecht een veel gevonden dus dat komt wel goed :up: :up:

Wij hebben ervoor gekozen om ons plakkertje zelf af te gaan halen in Berlijn de vlucht is al geboekt op 03-09-08 en wij hebben op 05-09-08 een afspraak om 09:00 uur bij de Australische ambassade :shock:
Dus we maken er maar een city trip van de laatste in Europa :roll: :roll: :grin:

Ik heb inmiddels al een bankrekening geopend en kan dus vanaf heden geld overmaken, handig voor als we er zijn.

Als we eenmaal in Perth aankomen hoef ik alleen nog een afspraak te maken bij de bank en dan krijg in mijn bankkaart, lang leve het internet :lol: :lol: :lol:

Vlucht is ook geboekt en we vliegen op 20-10-2008  vanaf Schiphol via Singapore naar Perth  iemand nog goede iedeen om je op zo'n vlucht te vermaken  buiten de stewardess  te jennen :grin: :grin:  grapje  :evil: :evil: :evil:

Nu alleen nog de verhuizing regelen  dat zal wel lukken we nemen ongeveer 5 m³ mee.

Tot zover het nieuws :p :p

Duiksmurf & Teekay

mmmm...

Filmpje kijken
Boekje lezen
Muziek luisteren
Bejeweled spelen
Kaartspelletjes spelen tegen andere passagiers
Nog een fimlpje kijken
Aanbieden op de kinderen van andere passagiers te passen zodat die een filmpje kunnen kijken
Dutje doen....

Oj, we zijn er al!!!!

Je hoeft je echt niet te vervelen wanneer je met Singapore vliegt, die hebben zo'n lekker inflight entertainment system, jummie

Veel plezier tijdens de stedentrip en de vlucht!

Zo wij zijn inmiddels terug van ons city trip BERLIJN en hebben dan toch nog ons visa gekregen, waarom dan toch nog??

Toen wij ons melde voor onze afspraak waren we vlot door de security check en na even gewacht te hebben mochten we ons aan de balie melden tot zo ver alles goed, er werd ons al gelijk mee gedeeld dat er misschien technische storing zou kunnen optreden want ze hadden de  printer verplaats :x dus vingers cross.
Na het een paar keer geprobeert de visum af te printen bleef het akelig still bij de printer, toen zei de medewerkster dat we maar tegen halftwaalf terug moesten komen want de storing zou zeker niet de hele dag duren :x :x :x :x

Dus wij maar even verder Berlijn verkent en tegen halftwaalf melde we ons weer, en ja hoor 1 visum was er inmiddels uit gerold maar die van mij nog niet :| :| we gaan het nog eens proberen niks helemaal niks, toen werdt er iemand van de IT bijgehaald die kwam binnen met een aantal software cd's ik dacht al dat wordt helemaal niks meer en de medewerkster vroeg ons wanneer we weer naar huis vertrokken we zeiden dat we de volgende dag terug vlogen, nou of dan maar niet beter een stoel namen want het kon nog wel even duren :cry: :cry:

Maar na een halfuur kwam er dan toch leven in de brouwerij de printer werd tot leven verwekt en bood geen tegenstand meer  :evil: :roll:  dus het is allemaal toch nog gelukt en we zijn thuis gekomen met allebei ons visum in ons paspoort :happysun: :happysun:

Verder kan ik Berlijn als city trip aanraden maar twee en een halve dag is wel te kort :grin: :grin:

Duiksmurf & Teekay

Joh, wat een zenuwslopend verhaal. Als je er eenmaal bent, wil je ook je plakket in je paspoort he. Goed dat alles in orde is gekomen.
En Berlijn...Een heerlijke stad. We zijn er nu 4 keer geweest en verheug me al op de 5e keer!

Ohh de stress van die printer en de tijdsdruk, maar het is goedgekomen. Ik ben blij dat ik dit nog even gelezen heb, dan ben ik een beetje voorbereid.
En nog gefeliciteerd trouwens!

Zo weer tijd voor een update nog wat losse eindjes afwerken en dan zijn we er helemaal klaar voor.

Katie heeft inmiddels al wat afspraken voor jobs (ok verpleegkundige) en ik heb sins vandaag ook een uitnodiging als diveshop manager  bij een 5 *****  divecenter in Perth.

Heb zo een rond gekeken op de Padi site en er zijn zo'n 26 divecenters en dat in 1 stad :lol: :lol:

We zijn nu bezig om ons afscheid feestje te organiseren voor vrienden en familie.

groetjes Duiksmurf en Teekay :up: :up: :up: :up: :up:

Hoi Duiksmurf,

Zomaar uit belangstelling (ik duik zelf niet), maar welk dive centre is dat? (in welke suburb)

Ik duik nog niet, maar dit is wel een activiteit die wij straks op gaan pakken. Ga toch liever duiken in Oz dan in de koude donkere Noordzee... Kom ik lekker misschien bij jou duikles nemen!

Hoi wij zijn inmiddels in Perth aangekomen (dinsdag) en de vlucht is ons meegevallen, dat was iets waar ik tegen op zag.

Dan de aankomst netjes het formulier ingevuld of we iets aan te geven hadden Katie had niks maar ik had net een nieuwe ondewaterhuis en video camera gekocht, die heb ik wel aangegeven want er zit nog geen krasje op en wilde niet het risico lopen er tussen uit gepikt te worden  dat ik het niet hebt aangegeven :evil:  dus bij de controle wordt er uiteraard gevraagt wat ik aan te geven had, had voor mijzelf al een verhaal uitgedacht :evil: wat niet helemaal juist was :roll: maar werd bedankt voor mijn eerlijkheid en mocht zo door naar de exit zoder dat mijn koffer of de rest van de baggege gescreent werd :up: :up:

De omschakeling qua tijdverschil valt nog niet mee maar dat zal z'n tijd nodig hebben, wij zitten in een appartement in suburb Crawley tot 30 nov en gaan dus binnekort op zoek naar iets voor een langere tijd maar waar dat zal een beetje afhangen waar katie gaat werken ze zal het liefst zo dicht mogelijk bij d'r nieuwe job gaan wonen.

Voor mij zal dat anders zijn ik zal me toch moeten verplaatsen daar ik het liefst in een divecenter aan de slag zal gaan.

Maar een afspraak maken blijkt moeilijk te zijn?? gisteren gebeld en ik mag langs komen maar of ik voor die tijd nog maar even wilde bellen, want kon zijn dat hij nog even weg moest.

Dus we zullen wel zien eerst even tijd om te bekomen en een breake voor een paar weken is ook niet mis :roll: want we hebben allebei hard gewerkt en geen vakantie genomen om zoveel mogelijk centjes mee te nemen :p

Tot zover de update's

Groetjes Bennie & Katie

Back