Eisen queensland

Ronald gem

New Member
Hallo!

Ik ben aan het orrienteren om een 188a subclass visa bemachtigen. Om een state nomination te bemachtigen van queensland zetten zij het volgende op hun website:

-----------
Eligibility Criteria
To be considered for Queensland state nomination you must first meet the Australian Government’s Department of Immigration and Border Protection (DIBP) criteria. Visit the DIBP website for detailed information.

Business Innovation (Provisional) visa (subclass 188A)

To seek Queensland state nomination you must:

  • demonstrate that you have net business and personal assets of at least A$800,000 to be transferred to Queensland within 2 years of your visa being granted, including a minimum of A$200,000 for investment into a business
  • reside in Queensland for at least one of the last two years
You are permitted to extend your provisional Business Innovation visa for an additional two years.
----------

Het gaat me even om het dik gedrukte. Als ik dit letterlijk interpreteer staat er om en aanmerking te komen voor een nominatie van Queensland je minimaal 1 'van de' 2 jaren in Queensland moet wonen. In letterlijke interpretatie lees ik dat je dus in Queensland moet hebben gewoon om in aanmerking te komen voor nominatie. Lees ik hier nu ergens straal overheen?
 
Klopt. Zoals ik het lees, moet je er 1 van de laatste 2 jaren hebben gewoond. Het lijkt erop dat het dus geen visum om voor het eerst op binnen te komen maar wel 1 om op te kunnen blijven als je eenmaal Down Under bent en aan alle voorwaarden voldoet.

Succes ermee!
 
Back
Top