Eisen skilled visa

Zwerver

Moderator
Goededag,

Overal lees ik dat de eis voor een skilled visa inhoudt dat je minimaal 12 van de afgelopen 18 maanden in het beroep werkzaam moet zijn geweest. Geldt dit nog steeds? Want ik ben vorig jaar 9 maanden in Australie geweest waardoor ik die norm niet ga halen, terwijl ik de vijf jaar daarvoor wel degelijk werkzaam ben geweest in de IT.....
 
Weet niet helemaal zeker hoe dit zit, want ik ben geen hoofdaanvrager, maar heb je booklet 6 er al op nagekeken?
 
in Booklet 6 staat inderdaad zwart op wit, zonder uitzonderingen  dat je 12 van laatste 18 maanden werkervaring moet hebben in jou werkrichting...
Ben erg benieuwd of iemand hier uitzonderingen op weet, ik heb alleen berichten dat DIAC deze regel strikt hanteert. :x
Het is voor ons ook de reden dat we pas in oktober 2008 de papieren gaan opsturen. Ik heb ook een x-periode een project met een andere inslag gedaan en wil het risico niet lopen dat ik hierdoor de werkervaring eis niet haal....
Overigens kan je skills assessment door bijv. engineers of australia gewoon goedgekeurd worden, waarna DIAC vervolgens je aanvraag afwijst omdat je in hun ogen niet voldoende werkervaring hebt, lees de posts van CATKIN maar eens....

GroetZ GEERJAP
 
[quote author=geerjap link=topic=8136.msg106669#msg106669 date=1199363553]
in Booklet 6 staat inderdaad zwart op wit, zonder uitzonderingen  dat je 12 van laatste 18 maanden werkervaring moet hebben in jou werkrichting...
Ben erg benieuwd of iemand hier uitzonderingen op weet, ik heb alleen berichten dat DIAC deze regel strikt hanteert. :x
Het is voor ons ook de reden dat we pas in oktober 2008 de papieren gaan opsturen. Ik heb ook een x-periode een project met een andere inslag gedaan en wil het risico niet lopen dat ik hierdoor de werkervaring eis niet haal....
Overigens kan je skills assessment door bijv. engineers of australia gewoon goedgekeurd worden, waarna DIAC vervolgens je aanvraag afwijst omdat je in hun ogen niet voldoende werkervaring hebt, lees de posts van CATKIN maar eens....

GroetZ GEERJAP

[/quote]
Als ik het goed begrijp is het dus een harde eis en mag je pas aanvragen als je die 12 maanden ervaring hebt? Eigenlijk heel suf, want doordat ik dus een jaartje in Oz rondgereist heb heb ik dus die werkervaring niet meer.....
 
[quote author=Annemiek link=topic=8136.msg106835#msg106835 date=1199457035]
Hoeveel maanden werkervaring mis je in totaal?
[/quote]

Ik heb totaal vanaf 2003 gemeten 3 jaar ervaring, maar ben vorig jaar een jaartje in Oz geweest. Dat kan ik dus niet meetellen als werkervaring, waardoor ik de 12 maanden werkervaring uit 18 maanden niet haal. Ik valideer dus wel onder de oude eis (3 jaar werkervaring in de laatste 4 jaar)  :x  :oops:
 
[quote author=Zwerver link=topic=8136.msg106843#msg106843 date=1199460136]
Ik valideer dus wel onder de oude eis (3 jaar werkervaring in de laatste 4 jaar)  :x  :oops:[/quote]
Ik weet niet beter dan dat deze eis nog steeds van toepassing is.
 
[quote author=tweety link=topic=8136.msg106858#msg106858 date=1199470463]
[quote author=Zwerver link=topic=8136.msg106843#msg106843 date=1199460136]
Ik valideer dus wel onder de oude eis (3 jaar werkervaring in de laatste 4 jaar)  :x  :oops:[/quote]
Ik weet niet beter dan dat deze eis nog steeds van toepassing is.
[/quote]
Booklet 6 zegt: 12 maanden in de laatste 24 maanden.... en idd voor extra punten 3 in 4
 
Tja helaas pinderkaas..  :oops:

Je bent niet de eerste en waarschijnlijk ook niet de laatste die het emigratieplan een jaartje of langer in de koelkast hebben moeten zetten. Dit door een tekort aan werkervaring. Bij ons heeft de aanvraag ook dik 2[sup]1[/sup]/[sub]2[/sub] jaar geduurd omdat ik niet aan mijn werkervaring kwam.

1 troost je kan je wel lekker lang voorbereiden op het emigratie verhaal.
 
[quote author=Zwerver link=topic=8136.msg106875#msg106875 date=1199481780]
Booklet 6 zegt: 12 maanden in de laatste 24 maanden.... en idd voor extra punten 3 in 4[/quote]

Sorry! Maar als ik jouw was zou ik maar rustig beginnen om alle benodigde papieren in huis te krijgen je assessment te regelen etc etc. Zefl ben ik namelijk mei/juni 2007 actief begonnen met het verzamelen van alle benodigde documenten voor die tijd had ik me er al wel in verdiept maar echte actie was er door allerlei redenen niet genomen. Ik was pas in staat om mijn visum aanvraag 9 december de deur uit te doen, dus voor je het weet ben je een half jaar verder. Ik weet niet op hoeveel maanden werk ervaring je zit, maar je kan er gewoon voor zorgen dat op het moment dat je echt die 12 maand hebt je met 1 druk op de knop de aanvraag in Adelaide hebt liggen.

Succes en even door buffelen!
 
Mijn vriend had 4.5 jaar ervaring en moest uiteindelijk 6 jaar ervaring hebben. 1.5 jaar langer wachten dus. Zijn er bijna 3 jaar mee bezig geweest. Precies wat Tweety ook zegt. Ga eerst eens rustig bekijken wat je allemaal nodig hebt en begin dat te verzamelen.
 
[quote author=tweety link=topic=8136.msg106925#msg106925 date=1199534631]
[quote author=Zwerver link=topic=8136.msg106875#msg106875 date=1199481780]
Booklet 6 zegt: 12 maanden in de laatste 24 maanden.... en idd voor extra punten 3 in 4[/quote]

Sorry! Maar als ik jouw was zou ik maar rustig beginnen om alle benodigde papieren in huis te krijgen je assessment te regelen etc etc. Zefl ben ik namelijk mei/juni 2007 actief begonnen met het verzamelen van alle benodigde documenten voor die tijd had ik me er al wel in verdiept maar echte actie was er door allerlei redenen niet genomen. Ik was pas in staat om mijn visum aanvraag 9 december de deur uit te doen, dus voor je het weet ben je een half jaar verder. Ik weet niet op hoeveel maanden werk ervaring je zit, maar je kan er gewoon voor zorgen dat op het moment dat je echt die 12 maand hebt je met 1 druk op de knop de aanvraag in Adelaide hebt liggen.

Succes en even door buffelen!
[/quote]
Mjah, dat is het zeker... nu krijg ik i.i.g. wel de tijd om me te bezinnen of ik het echt allemaal wel wil :)
 
Back
Top