elders in Australie wonen....tips welkom

marymary

XPdite Sponsor
Hallo

Wij zitten inmiddels bijna zo'n 10 maanden in Australie. We huren een huis in Lake Cathie, vlakbij Port Macquarie. We werken alletwee met racepaarden. We hebben zelf ook 2 paarden. We willen graag verder kijken in australie en ons elders vestigen. Ergens waar we een huis met land kunnen huren, waar gelegenheid is tot rijden in de natuur met je paard. En werkgelegenheid en een goed klimaat. We denken aan omgeving Prth, ik kan alleen niets vinden over huurhuizen met land in die omgeving en vraag me af, of je uberhaubt wel kan paardrijden daar. Ik hoop dat er mensen zijn die in WA wonen en ons meer kunnen vertellen.
Andere tips over gebieden in Australie zijn altijd van harte welkom.

groet Mary

hoi mary
zie net je berichtje en begrijp dat je van plan bent te gaan verkassen.
Vrienden van me wonen in Perth dus ik zal je hun adres wel een keertje pm'en. Maar over paarden/ buitenritten ed kan je waarschijnlijk het best terecht op www.dressageit.com

We zijn wel het meest met dresuurliefhebbers daar maar ik weet dat er ook regelmatig iemand uit WA op tailgate talk post dus wie weet kan die je verder helpen... enne het is ook best gezellig als je meer deze kant op zou komen....

groetjes en tot mails

Uh, Mary.
Kijk effe op Realestate.com.au

In Bindoon, staat er een huis te huur (helaas voor een jaar, maar het is voorbeeld) met 6 acres (= 6 x 4000 m2) met paddocks waar je je paarden kunt stallen.
Verder is er vaak iets te huur in Chittering, Henley Brook etc en omgeving met veel acres en ruimte voor paarden.
Alleen moet je niet in Perth kijken. Een paard in de achtertuin gaat denk ik n iet.
Kijk even iets buiten Perth en dan vind je ze wel.

ik had juist om Perth heen gekeken, we willen ook niet in Perth zelf wonen. kon niks vinden, maar ga gelijk weer kijken. bedankt!
Denk je dat er wel mogelijkheid is tot buiten rijden in die conterijen?

Zeker wel, er is genoeg bushland en lege ruimte om ons heen, strand etc. Moet lukken lijkt mij.

Op dit moment wonen we in Ocean Reef, 32ks ten noorden van CBD Perth.
We hebben echter grond gekocht in Gingin, 85ks ten noorden van dezelfde CBD.

ik heb nog gekeken op real esate, heb wel 2 huizen gevonden in Bindoon, maar niet die jij gedoeld, met 6 acres en paddocks. Er zijn wel heel veel dorpjes/stadjes, zal nog moeilijk worden om een keuze te maken. Ik denk dat we eerts maar een tijdje in een cabin op een camping gaan zitten ofzo, om alles rustig te bekijken.

In West Swan, Middle Swan en Ellenbrook en omgeving  wordt veel paard gereden maar dit is nog wel Perth. en volgens mij ook bij Yanchep.
Succes ermee, waarom willen jullie weg uit Port Macquarie

Groetjes Erna

Yanchep wilde ik ook net noemen, tot vorig jaar november was daar ook een manege gevestigd maar toen wij daar in december naar toe wilden was hij dus gesloten. Maar volgens mij zijn daar heel veel mogelijkheden, en wij vonden de omgeving ook erg mooi.

groetjes Manja :smile:

Waarom zo ver... Is er niks in de Hunter Valley? Paarden land bij uitstek. Redelijk goed klimaat - niet zo ver van alles weg als WA (sorry mensen in Perth maar vanuit onze plek gezien zitten jullie bijna in het buitenland....  :p  kom overigens dit voorjaar wel een keer bij jullie kijken want we zijn ook wel benieuwd....)

Allemaal erg bedankt voor de reacties. Scone en omgeving zijn we geweest, het is daar erg droog en wel een paardengebied, maar voornamelijk voor fokkerijen en trainingsstallen. Bovendien kan het er erg heet zijn en een aantal uur van de kust, je moet door de bergen om bij de kust te komen en duurt zo'n 4 uur.
Waarom we uit Port Macquarie weg willen.....We werken hier met racepaarden en beginnen elke dag om 4 uur en als we massel hebben, krijgen we de zondag vrij, maar dat is lang niet altijd. Geen vakantie, geen feestdagen vrij. Geen vrije tijd om van het leven hier te genieten. Bovendien voor de echte paardeliefhebber niet bepaald geschikt. De werkgelegenheid is hier erg schaars, dus als we wat anders willen doen, moeten we verkassen. Bovendien heeft dit land veel te veel te bieden om je op 1 plek te vestigen vindt ik.

cheers Mary

[quote author=-+henk+- link=topic=7408.msg95862#msg95862 date=1185792308]
Waarom zo ver... Is er niks in de Hunter Valley? Paarden land bij uitstek. Redelijk goed klimaat - niet zo ver van alles weg als WA (sorry mensen in Perth maar vanuit onze plek gezien zitten jullie bijna in het buitenland....  :p  kom overigens dit voorjaar wel een keer bij jullie kijken want we zijn ook wel benieuwd....)
[/quote]

Neem je wel je paspoort mee Henk?
Het is volgens jou het buitenland.  :lol:

Je hebt gelijk, het is 30 acres.
http://www.realestate.com.au/cgi-bin/rsearch?id=bindoon&a=qfp&cu=fn-rea&t=ren&q=Go

echt prachtig! wel een beeeeetje duur en groot, maar goed dan heb je wel wat. We blijven goed om ons heen kijken. Bedankt!

Duur? $400?
Dat is spotgoedkoop voor zo'n huis met 30 acres.
In de stad betaal je voor een 4-2 op 500m2 al $400-500.

daarom zeg ik ook, dan heb je wel wat! het is inderdaad niet duur, maar wel veel geld, had het anders moeten formuleren. We hoeven niet zo'n heel groot huis. Tuurlijk is het in Perth duurder, dat is logisch in een grote stad. Ik weet dat je voor veel minder een huis met land kan huren, dus daar kijken we naar.

groet Mary

Back