[quote author=Jan H. link=topic=9079.msg121999#msg121999 date=1216598144]
Ramon,
Er zijn verschillende draadjes geschreven over dit onderwerp, ga naar de search engine en gij zult vinden....
Er is totaal geen verschil van 220 naar 240 Volt, officieel is het 240 V in OZ en geen 230!
Je kunt alle aparatuur van NL hier gebruiken.
Wel is het handig om een paar stekkerdozen vanuit NL mee te nemen, dan kun je allerlei spullen aansluiten op die dozen en hoef je alleen de eindstekker naar het stopkontakt te veranderen.
Ik woon al 30 jaar in OZ en heb nog steeds een paar van die Ned. dozen, altijd handig.
In de meeste gevallen echter, dien je gewoon de stekker te veranderen en dat doe je binnen 5 minuten, alles wat je nodig hebt is een schroevendraaier.
Cheers
Jan
Jan ,
Bedankt voor je tips!
Ik heb nog stekkerdozen genoeg hier , dus die gaan mee. ( gingen zowiezo almee ). En een paar stekkertjes vervangen is geen probleem , dus dat komt goed.
Ik zie geen problemen : ik heb al me apparatuur gecheckt , en alles is 220 - 240.
En inderdaad ; iedereen vervangt toch draadjes , stekkertjes , etc , zonder dat ze elektricien zijn. ( als je een beetje handig bent natuurlijk ). Ik zie niet in dat hierover moeilijk gedaan word. :-(
cheers,
ramon
[/quote]