elektronisch een visum aanvragen

Familie S

XPdite Sponsor
Stomme vraag, maar heeft iemand hier ervaring mee??
Als je elektronisch de visum aanvraag doet, komt er dan een volgorde waarbij aangegeven word wat je moet inscannen en sturen of kan je gewoon een x aantal documenten met de aanvraag meesturen en moet je zelf een "volgorde lijstje" maken zodat je niks vergeet?? :up:
 
Hoi

wij hebben onze elektronische aanvraag in oktober 2009 gedaan en ik heb toen deze checklist gebruikt: http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/pdf/175_checklist.pdf

Aangezien de link nog steeds werkt veronderstel ik dat ze nog steeds klopt, deze is dus wel voor een independent 175 visum. Je vindt dit terug op de site van DIAC. Voor de andere soorten visa zijn er volgens mij ook checklists.

Ik heb toen de checklist eerst helemaal afgewerkt, alles ingescand (in kleur!), PDF-documenten gemaakt ervan, gezorgd dat ze niet te groot waren (er is een max. grootte per file die je doorstuurt, maar kan er nu even niet meer opkomen), en ook ervoor gezorgd dat ik niet teveel documenten had (sorry, mijn geheugen laat me behoorlijk in de steek, ik dacht dat je in totaal max. 60 documenten mocht hebben) En pas op, daar zit je snel aan. Ik heb het opgelost door scans in te voegen in word-documenten, zodat ik zaken die met elkaar te maken hadden samenzitten had. Pas wel op want hierdoor kom je snel boven de toegelaten grootte van het document.

Dit is het meeste werk, ik denk dat ik er wel een dag mee bezig geweest bent. Zorg dat je er duidelijke namen aangeeft, zodat je meteen weet welk document wat is. Dan pas kan je beginnen met je elektronische aanvraag en die is eigenlijk heel simpel en wijst zichzelf uit. Er wordt duidelijk aangegeven welke documenten je bij welk punt moet ingeven. Als je bijkomende documenten hebt, bvb om een defacto-relatie te bewijzen, dan moet je er wel zelf aan denken om die allemaal in te geven.

Ik weet niet of dit helemaal duidelijk is, en ik vind het ongelooflijk hoeveel ik er al van vergeten ben.... (verdrongen misschien...? :roll: )

't Is niet moeilijk, wel zenuwslopend want ik had schrik dat ik iets zou vergeten of dat de verbinding ineens verbroken zou worden. Maar eigenlijk wijst alles zichzelf uit.

Hopelijk kunnen jullie de aanvraag snel doen! Succes :up:
 
Jerden heeft 't meeste al gezegd. Zorg ervoor dat je je documenten netjes van een volgnummer voorziet zodat je ze niet kunt vergeten.
Ik deed er zelf nog voorloopnullen voor, zodat je ze lekker kunt sorteren. Dus:
001 Birth Certificate
002 Passport
003 IELTS
Etc
Maak een lijstje die je dan aan het eind kunt vergelijken met wat je hebt geupload. Toen wij een CO kregen moesten we 2 of 3 documentjes nog eens versturen, die waren blijbaar niet goed overgekomen of zo. No worries!

Je kunt tussentijds je aanvraag saven, dus het maakt niet veel uit als de verbinding verbroken wordt. Of als het te lang duurt en je wel eens naar bed wilt (kan ik me herinneren...)

Verder is het eigenlijk wel een heel mooi online programma van de DIMI. Ik was onder de indruk!

suc6, Jeroen
 
bedankt! Dan weet ik wat of te wachten staat! Dan ga ik vanavond maar eens beginnen met scannen. ;-)
 
Nou, nu ga ik maar eens een hele open deur vraag stellen: op de checklist staat dat alles certified moet zijn. Dit is echter checklist voor de paper application. Ik ga er vanuit dat ik voor de online application niet alle documenten hoeft te certificeren en dan in moet scannen. Toch?
 
Nou, onverwacht een heel snel antwoord van de DIAC die ik ook even had gemaild met deze vraag:

The department has established a process for sending electronic copies of documents for all General Skilled Migration applications via email. Providing scanned copies of documents reduces postal and administrative delays in receiving and processing information. When scanning documents use either original or certified copies of the documents.
 
Nuttige info! Thanks
afro.gif
 
Ah! Dus je hebt je "True Copy" stempel niet eens nodig straks! :) Maakt het wel wat goedkoper en eenvoudiger zo, top!
 
Bedoel je met beroepserkenning het hele assessment traject? Maar inderdaad, dat wordt geregeld. Beter even doen dan de boel retour gezonden krijgen. En half uurtje notaris is nog wel te doen.
 
Nou, onverwacht een heel snel antwoord van de DIAC die ik ook even had gemaild met deze vraag:

The department has established a process for sending electronic copies of documents for all General Skilled Migration applications via email. Providing scanned copies of documents reduces postal and administrative delays in receiving and processing information. When scanning documents use either original or certified copies of the documents.

Wat ik dan niet snap...hoe kunnen ze nou zien of het een origineel document is als je hem scant?
 
Kunnen ze niet. Maar alle moeite die je erin steekt en in het proces (ACS bijvoorbeeld) gecheckte referenties die positief waren, zullen wel opwegen voor DIAC tegen het papieren traject. Kan me er wel iets bij voorstellen. En eisen dat gescande/ge-emailde documenten gecertificeerd of gelegaliseerd zijn is natuurlijk onzin. Dat begrijpen ze daar vast ook.
 
Wat ik dan niet snap...hoe kunnen ze nou zien of het een origineel document is als je hem scant?
Simpel: niet!
Bij twijfel vragen ze je alsnog een gecertificeerde kopie te sturen, maar dit hele traject is giga fraude gevoelig, was mij ook al opgevallen... :wink:
Maar ook met gecertificeerde kopieën kan je gigantisch frauderen.
Want het garandeert alleen dat het een kopie van het orgineel is, en het origineel kan best een vervalste kopie zijn.... :huh:
En alleen je paspoort en je medicals zijn niet fraude gevoelig.

(Niet dat wij dat gedaan hebben hoor!! Dan zit ik geen dag lekker is Tassie, veel te groot verantwoordelijkheidsgevoel. :grin:)
 
Wat ik dan niet snap...hoe kunnen ze nou zien of het een origineel document is als je hem scant?

De meeste originele documenten hebben een handtekening, stempel of een briefhoofd in kleur, en daaraan kan je dat zien. Als alles zwart-wit is moet het wel gecertificeerd worden. Kan je over discussiëren natuurlijk.... Belangrijk in ieder geval is dat je alles in kleur scant.
 
Vind het trouwens wel allemaal vervelend en belachelijk dat je terwijl je een TRA en een SS hebt, dat je dan ook alsnog WEER alle documenten moet meesturen naar DIAC.
Zonder TRA geen SS zonder TRA en SS geen visum
cheesy.gif
Snappen ze dat niet ?
grin.gif
 
Back
Top