Hoi
wij hebben onze elektronische aanvraag in oktober 2009 gedaan en ik heb toen deze checklist gebruikt: http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/pdf/175_checklist.pdf
Aangezien de link nog steeds werkt veronderstel ik dat ze nog steeds klopt, deze is dus wel voor een independent 175 visum. Je vindt dit terug op de site van DIAC. Voor de andere soorten visa zijn er volgens mij ook checklists.
Ik heb toen de checklist eerst helemaal afgewerkt, alles ingescand (in kleur!), PDF-documenten gemaakt ervan, gezorgd dat ze niet te groot waren (er is een max. grootte per file die je doorstuurt, maar kan er nu even niet meer opkomen), en ook ervoor gezorgd dat ik niet teveel documenten had (sorry, mijn geheugen laat me behoorlijk in de steek, ik dacht dat je in totaal max. 60 documenten mocht hebben) En pas op, daar zit je snel aan. Ik heb het opgelost door scans in te voegen in word-documenten, zodat ik zaken die met elkaar te maken hadden samenzitten had. Pas wel op want hierdoor kom je snel boven de toegelaten grootte van het document.
Dit is het meeste werk, ik denk dat ik er wel een dag mee bezig geweest bent. Zorg dat je er duidelijke namen aangeeft, zodat je meteen weet welk document wat is. Dan pas kan je beginnen met je elektronische aanvraag en die is eigenlijk heel simpel en wijst zichzelf uit. Er wordt duidelijk aangegeven welke documenten je bij welk punt moet ingeven. Als je bijkomende documenten hebt, bvb om een defacto-relatie te bewijzen, dan moet je er wel zelf aan denken om die allemaal in te geven.
Ik weet niet of dit helemaal duidelijk is, en ik vind het ongelooflijk hoeveel ik er al van vergeten ben.... (verdrongen misschien...? :roll: )
't Is niet moeilijk, wel zenuwslopend want ik had schrik dat ik iets zou vergeten of dat de verbinding ineens verbroken zou worden. Maar eigenlijk wijst alles zichzelf uit.
Hopelijk kunnen jullie de aanvraag snel doen! Succes