Emerald

MacG10

New Member
Ik heb net ook al een voorstellings-berichtje geplaatst (http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=3876).

Aangezien mijn vriendin en ik (overigens allebei 27) vanaf ongeveer volgende maand in Emerald gaan wonen/werken vraag ik me af of er nog meer (jonge) NLders zijn in de regio Emerald/Blackwater/Rockhampton.

Dus als je in de regio woont, laat wat weten, dan komen we binnenkort een keer een biertje doen....
 
Hai.
Grappig om te lezen de plaatsen Emerald en Blackwater.
Mijn man werkt daar nl regelmatig.Nee helaas wonen wij daar niet wij wonen vlakbij Mackay dus als je een keer in de buurt bent???

groetjes Sas
 
Ben 1 keertje in Mackay geweest (uiteraard om toen Platypussen te kijken), dus ga zeker nog meer die kant uitkomen...

Wel jammer dat er niet meer forum-lezers in de regio wonen...
 
Ja deze plaatsen roepen weer veel mooie herinneringen op. Zeer mooie omgeving. Lucky you!

Heb een jaar in Boyne Island gewoong 100 km ten zuiden van Rocky en heb vrienden in Mackay en Blackwater wonen.

Veel plezier daar!
 
Fijn om te horen dat er nog iemand in die omgeving woont. Mijn man heeft gisteren een berichtje gekregen dat er in Duaringa/Blackwater een baan "voor hem" ligt te wachten. Het salaris is goed en er zit een huis met een auto (voor het werk) bij.Wij weten nog niet waar we ons willen vestigen en dit kwam op ons pad. Blackwater lijkt ons nog wel te doen, Duaringa vindt ik te klein. Wij zijn Mark 35 jr, Astrid 29 jr, en onze twee kinderen Verena 4 jr. en Karsten 1.5jr. Dus wie weet zitten we straks bij elkaar  met een biertje in de hand!

Groetjes Astrid  :fish:
 
Misschien een domme vraag.... maar waar liggen al die plaatsen waar jullie het over hebben ongeveer. Heb niet zo'n gedetailleerde kaart van OZ...
 
Als je de kaart voor je hebt liggen, moet je beginnen bij Rockhampton. Vandaaruit volg je de weg naar het westen (landinwaarts) Je komt dan oa. de plaatsen Duaringa, Dingo, Bluff, Blackwater, Comet en Emerald tegen.

succes met zoeken
 
Weet niet of ik links kan posten, maar bij deze een kaartje van de regio Central Queensland:

http://www.queenslandholidays.com.au/central_queensland/index.cfm
 
Heb verder als aanrader ook nog de Gemfields gekregen, lake Maraboon (vissen/water-ski), steaks in Rockhampton...
 
Och ja als we dan toch bezig zijn kan Kroombit, Lady Musgrave, Heron Island, Awoonga Dam er ook nog wel bij.
 
[quote author=outbacknick link=topic=3877.msg48201#msg48201 date=1140005195]
Misschien een domme vraag.... maar waar liggen al die plaatsen waar jullie het over hebben ongeveer. Heb niet zo'n gedetailleerde kaart van OZ...
[/quote]

http://www.maporama.com
p deze site kun je steden opzoeken outbacknick. Das misschien een handige site! En... daarbij heb je ook google earth. Ken je dat? Supergraaf programma waar je aan de hand van satelietfoto's de wereld vanuit de lucht kunt bekijken. Veel grote steden zijn zeer gedetailleerd en het is hardstikke leuk om te zien!
 
Dat google earth moet je downloaden, maar helaas lukt mij dat niet,  :bangcomputer: maar even raad vragen aan Mark.

:fish:
 
Hai

Dat google is echt te gek ja.we hebben het ook op de computer nu en we vliegen overal heen.
Moet af en toe wel ff de routeplanner pakken om een beetje wat herkenningspunten te hebben maar heel mooi programmaatje hoor.

Ps.Mn man zei nog dat Blackwater eeeeerg klein was,het dichtsbijzijnde ziekenhuis in Emerald zat en er in Blackwater weinig te beleven was.
Maar ja misschien is de rust wel net zo lekker hoor.Ik hoef ook niet zo nodig alles om de hoek te hebben.'


Groetjes Sas
 
Ik heb, via maporama en google earth, opgezocht waar Emerald en Blackwater liggen en ik weet zeker dat het neits voor mij is om er echt te wonen... Ik ben geboren en getogen in de stad en vind het fijn om in een stad te wonen. Wij hebben nu Brisbane op het oog en als ik het voor het kiezen heb.... een suburb die een beetje richting de kust ligt. Ik ben helemaal gek van water, zee en golven! Misschien ook meteen een verklaring voor het feit dat ik niet zo snel zou kiezen voor een plaats als Emerald? Het ziet er ook vrij klein uit... Hoeveel inwoners heeft het eigenlijk?
 
Wij houden allebei niet van de zee, dus daarom kijken wij ook wat verder landinwaarts en naar de faciliteiten die er zijn. Een zwembad is voor ons een goed alternatief, maar dan wel afgeschermd, want anders ligt mijn zoontje er meteen in. Die is wel verzot op water.

wat betreft de grootte, ja het is geen stad, maar winkels zijn er wel en een arts en scholen. Het ziekenhuis hopen wij niet meer in te komen, dat hebben we in nederland de afgelopen 4 jaar al drie keer bezocht, waarvan 1 keer met een wat ernstigere situatie. Maar hier in nederland zit ook niet in elk dorp een ziekenhuis. Iets te beleven? Als je er zelf woont is er genoeg te beleven, je past je aan aan de situatie. Waar ik nu woon is een hoop te doen, maar ook een hoop waar ik geen gebruik van maak.

:fish:
 
Ik woon nu in Nederland in Almelo en ik ben opgegroeid aan de rand van Zeeland. Mijn ouders hebben een zeilboot en ik heb alleen leren zwemmen in een zwembad. Wat dat betreft ben ik misschien erg verwend, maar er gaat nix boven zout water :) De geur alleen al ;)
Bij een zwembad heb ik na een tijdje altijd het idee dat ik begin op te lossen... en dan het chloorwater in je ogen...

Heel raar, maar soms heb ik een beetje een opgesloten gevoel. Dat ligt er echt niet aan dat het in NL zo druk is hoor ;) geen problemen mee :) maar meer, omdat ik dan zo lang de zee niet heb gezien. Iedere kans die ik heb om aan zee te zijn pak ik ook graag ;)

Tijdens onze rondrit gaan we zeker een enorm eind door de Outback en dat is natuurlijk ook niet te vermijden. Ik vind het schitterend hoor. Zeker te weten, maar om er nou te wonen??    neeeehh.....   
 
Afgelopen november ben ik er voor een paar dagen geweest en ik moet toegeven dat toen we aan kwamen vliegen het er wel klein en in de middle of nowhere uitzag. Maar toen we er waren (Emerald dus) was het uiteindelijk toch echt een lekker stadje. Niet heel groot, maar met alle soorten winkels die je nodig hebt voor 'normale' dagen en een grote Coles supermarkt. Dus met een hele hoop leuke (sport)activiteiten in de buurt (lake Maraboon ivm de dam) en de kust ook 'slechts' een paar uur rijden verwijderd maakt het ook allemaal niet zoveel uit...

Je moet er denk ik gewoon zelf wat gaan maken en naar de grote stad verhuizen kan dan altijd nog.
 
Back
Top