emigratie plannen naar Adelaide

willem-lenie

New Member
Nou ook maar even voorstellen. Ik ben Willem (43) en samen met mijn vriendin Lenie(41) en kinderen Chloe(12) en Guillaume(10) hebben we net van de week met de koerier de visum aanvraag de deur uit gedaan. Het visum dat wij aanvragen is Skilled Designated Area's Sponsored.

Ik heb mijn beroep (Chef/kok) moeten laten onderzoeken door de TRA. Na 2 afwijzingen werd ik na ongeveer 1,5 jaar eindelijk goedgekeurd en kreeg ik de classificatie van Chef, aanhouder wint!!

Omdat ik een nichtje heb in Adelaide die mijn Sponsor en assurer wil zijn zullen wij, als we het visum bemachtigen, in of rond Adelaide gaan wonen.

Wij kijken met spanning uit naar de dag dat het visum klaar is, hopelijk hebben we alles goed ingevuld maar dat valt niet mee. Zelfs bij de Ambassade in den Haag hebben ze niet op al mijn vragen een antwoord.
Chloe, onze dochter, is namelijk in Southport, Queensland geboren toen wij daar een jaar of 12 geleden waren ( toen hadden we al een visum, maar dat is nu weer verlopen). Zij heeft een Australisch paspoort. Er is geen enkele vraag bij het aanvraagformulier voor het visum die daar rekening mee houdt dus gokken we maar dat we het goed hebben ingevuld. We hebben ook al de doctors test, bewijs van goed gedrag, en alle formulieren die mijn nichtje moest invullen gelijk met de aanvraag meegestuurd, hopelijk accepteren ze dat en kunne ze gelijk door met ons visum en hoeven wij en zij niet iedere keer te wachten op het e.e.a. Even afwachten dus wat ze ervan zeggen. Het hele pakketje met papieren rompslomp woog 1,4 kilo.

Zijn er nog mensen met tips, truuks, advies en of commentaar?
 
hoi,

Welkom op het forum, en hopelijk kunnen jullie snel op weg naar australie.
Ik begrijp dat jullie er al eerder hebben gewoont en wat is de reden dat jullie nu terug gaan, ben gewoon nieuwschierig.
 
We zijn de eerste keer op een WHV gegaan, 1 jaar dus maar toen eigenlijk de gehele tijd in Melbourne gebleven. Na een jaar hebben we de auto ( Holden FX 1952) in Melbourne laten staan en via een omweg (Nieuw CAledonie, Nieuw Zeeland, Tahiti en Amerika weer terug naar Nederland, aankomst mei. Nieuw,maar nu PR visum aangevraagd en in Oktober zaten we weer in Melbourne. Daar de auto opgepakt en naar Queensland gereden. Brisbane gezien maar toch aan de Cold Coast belandt, meer werk. Na tweejaar kon ik via mijn werkgever daar een goede baan krijgen bij een nieuw te openen hotel in Brussel en ik dacht waarom niet. Gaan we gewoon later weer terug naar Oz. Maar na een paar jaar in Belgie en Nederland wilden we toch weer terug. Immigratie was veel strenger geworden en na 1,5 jaar had ik eindelijk de TRA classificatie. Nu was weer het puntenaantal van 115 naar 120 verhoogd en kwamen we 5 punten tekort. Nu vond ik het welletjes want iedere keer als we een stuk van het visum hadden waren er weer regels veranderd. Mijn nichtje in Adelaide ge-emailed en de situatie uitgelegd en zij vindt het hartstikke leuk om onze sponsor en Assurer te zijn.
 
Hoi,

Adelaide is een gave stad. Wij zijn er in april nog geweest. Hele mooie wijken hebben ze daar. Vooral Tea Tree Hills en de omgeving daar vonden wij ontzettend mooi.

Gabriëlle
 
Back
Top