Emigratie van mensen 40+

Kom op Katja waar is je roze bril gebleven ;) Je weet het mensen zonder roze bril worden eerder depressief heb ik net geleerd :p

geloof me ik heb er geen last van, just considering other people; het leven is nou eenmaal niet zwart wit toch?!

Bedankt al iedereen voor de antwoorden. Het zou kunnen, en ik benadruk "zou", dat mijn man wordt gesponsord door een bedrijf. En het is misschien stom maar de eerste dingen waar ik nu allemaal met in mijn hoofd zit zijn volgende. Onze oudste van bijna 8 jaar moet binnen een half jaar waarschijnlijk al 2 beugels hebben (onder en boven wegens mond veel te klein) en onze jongste van 6 zal ook voor zijn 9de een beugel moeten hebben omdat hij een kruisbeet heeft. Later zullen ze ook nog de klassieke "blokjes" moeten hebben. Ik heb sinds dit jaar net een tandartsenverzekering op het werk dus dat zou ons zo goed als niets kosten. Ik weet ondertussen al dat alles wat nog maar naar tandheelkunde ruikt in Australië pokkeduur is. Verder heb ik onlangs te horen gekregen dat mijn heup al redelijk versleten is en ik waarschijnlijk eerder op mijn 60ste dan 70ste een kunstheup zal nodig hebben. Ik ben nu 44 en zou ondertussen eventueel al wel een heuparthroscopie kunnen laten doen om de letsels die er nu al zijn wat op te lappen. Een huis kopen is zoveel duurder in Australië (voor zoveel minder kwaliteit), zéker als je in een goede "school catchment area" wil zitten, en hogere studies later zullen er ook veel duurder zijn.
Maar in België en Europa blijven ... pffff, ik heb het hier zo gehad en gezien.

Het zal sowieso altijd een moeilijke beslissing blijven - als we de beslissing al moeten/mogen nemen ...

Misschien een rare vraag, maar stel dat je een sponsor vindt, hoe oud is je man? Houdt er rekening mee, dat er restricties zijn op het 457 visum ivm leeftijd en een PR krijgen na een aantal jaren. Maar ook bijvoorbeeld schoolkosten die per staat verschillen. En inderdaad de gezondheidzorg is hier toch wel wat anders geregeld. Het zijn allemaal dingen die je goed moet afwegen. 457 is een tijdelijk visum.

Back