emigratie verhalen!

Flower girl

New Member
Wie voelt zich zo vrij om zijn emigratie verhaal te beschrijven!
van het begin tot het einde  :-o
het is wel heel veel werk maar misschien hebben jullie een website waar jullie verhaal beschreven staat, of eventueel een verhaal naar mijn e-mail adres sturen.

Ik lees op de site regelmatige gebeurtenissen die heel leervol zijn
maar dat zijn deeltjes ik zou het leuk vinden om iemand zijn verhaal helemaal te lezen.
Heb het boek 'mis alleen de Hema' gelezen gaat over mensen die geemigreerd zijn en hun verhaal willen vertellen,helemaal fantastisch toch! :)


Alvast bedankt groetjes Cindy
 
wij zijn al eventjes bezig met onze emigratie en houden een soort van dagboek bij, leuk om terug te lezen of om iemand te helpen. als je niet al te snel een verhaal wil.... want wij zijn nu nog +- een jaar bezig (het zit niet allemaal mee)
we zijn in elk geval van plan om ons verhaal bij te houden en te delen als het wat wordt tenminste.
 
Je mag hoofdstuk 1 alvast sturen!  :-D
Wel jammer dat het niet zo mee zit,
hoop dat het jullie wat makkelijker af gaat.
groetjes Cin
 
dat we naar oz gaan is al wel zeker, loopt alleen ff een jaartje uit.
zodra er weer nieuwe dingen gebeuren zal ik wat schrijven maar nu is er nog niet veel gebeurt
komt dat alles best wel traag gaat (of wij willen te snel), maar je hoort zeker hoe het verloopt
hoe zit het trouwens met jou, reeds ge-emigreert of alleen plannen, vertel
 
Waarschijnlijk heb je de stand van zaken topics al gevonden op dit forum!
Daar staan veel verhalen op....
Mijn eigen stavaza is eigenlijk ook vrij uitgebreid opgeschreven.....
Veel leesplezier!

Henriette
 
Bedankt voor jullie reactie's ik heb door dit berichtje al weer wat verhaaltjes mogen lezen,
errug leuk hoor en vooral leerzaam! :up:

Hans ik heb samen met mijn vriend emigratie plannen we zitten in het begin stadium en hebben ook vooral geen haast,ik denk dat je het jezelf dan een stuk aangenamer maakt.
Wij gaan eerst 3 weken in juli naar Ozzie op vakantie
en daar ons storten op wat er handig is om vooral daar te regelen en te zien.
Dus nu even goeie voorbereiding treffen "das het halve werk he'! :?
Wij hebben al een jaar gebackpackt dus hebben de sfeer al aardig geproeft.

Ben jij ook wel eens in Ozzie geweest?
En waarom Ozzie?
 
Sorry.... :oops: Kan het (weer) niet laten. :)....Je kan in OZ geweest zijn (wellicht MET een Aussie / Ozzie) maar je kunt niet naar Aussie of Ozzie.

Groetjes
Syl :)
 
Da's grappig, ik beet me de tong af!

(zou ik dan toch aan het veranderen zijn? ;-) )
 
:-D jij, veranderen???? kan beter een aapie leren bidden zou mijn vader zeggen :-D :-D

Groetjes
Syl
 
[quote author=Syl link=topic=4585.msg58236#msg58236 date=1146612899]
Sorry.... :oops: Kan het (weer) niet laten. :)....Je kan in OZ geweest zijn (wellicht MET een Aussie / Ozzie) maar je kunt niet naar Aussie of Ozzie.

Groetjes
Syl :)
[/quote]


Dat hangt er maar van af.

In Australie noemt met het eigen land niet Ozzie, maar de Kiwi's noemen Austalie bijvoorbeeld weer wel Ozzie....
 
Hiya CJ

Allrighty zou kunnen, ik reageer vanuit het Australische oogpunt omdat wij daar wonen en omdat het hier Australie betreft :) ja, ja, ben niet zo maar voor 1 gat te vangen :-D. Bovendien kennen wij redeljk wat "Kiwi's " maar die gebruiken eigenlijk net zoals de "Aussies"  meestal gewoon Australia......

Ireen, you halve kiwi you, what is your input here?? ben nu wel heel nieuwsgierig :)

Groetjes
Syl
 
[quote author=Eerainuh link=topic=4585.msg58239#msg58239 date=1146620281]
Da's grappig, ik beet me de tong af!

(zou ik dan toch aan het veranderen zijn? ;-) )[/quote]


eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhhhh................................... no

Jack :evil:
 
hé flower girl,

wij zijn (cathy en ik) 2x naar oz geweest, in 1995 richting sydney en alles daaronder. was eigenlijk ons huwelijksreis
zijn namelijk in sydney getrouwd. leverde trouwens nog aardig wat ellende op met de familie in holland, maar ja....
jammer dan. in 1997 zin we weer gegaan en nu +/- 6 weken en dat is eigenlijk een jaar tekort. we zijn als backpackers gegaan en hebben in onze mazda 121 een flinke reis gemaakt.
cathy was al eerder geweest in australie en heeft daar op school gezeten om engels te leren.
de plannen om te emigreren lopen ook al vanaf die periode dus je ziet dat wij ook rustig aan doen, maar nu willen we echt wel snel naar australie maar dat verhaal krijg je nog.
waarom australie? we hebben zo'n beetje de wereld afgereisd en in austr. toch de vriendelijkste, meest relaxte mensen ontmoet, en het land zelf is natuurlijk prachtig. Veel beter dus als amerika, canada, afrika of europa.

hé syl, ik wil je toch even verder uitdagen want je kan dan wel weer naar EEN ozzie gaan, als ik naar mn familie in brisbane gaat bijv.
 
:-D :-D :-D weer wat geleerd!
heb ozzie ook wel 3 keer genoemd logisch dat het jullie opvalt.

Maar ik wist niet beter omdat het in backpackersland zowat een term is.
Ik hoorde het veel mensen zeggen in AUSTRALIE maar dan wel de Nederlanders!

Maar ik zal in het vervolg Australie zeggen tante Syl  :-D :-D :-D
 
Maar Hans waar ligt jouw voorkeur betreft vestigen,
of gaan jullie eerst een paar maanden reizen en dan kijken waar jullie tegen aan lopen.
Dat lees ik bij meerdere personen is ook een optie.
Wel leuk hoor trouwen in het land waar je later (hopelijk) mag wonen,
toch een soort voorbode geweest.
Voor Cathy is de ielts test peanuts zeker!
Nou voor mij niet ik ga maar alvast beginnen
wordt nu al zenuwachtig als ik aan die toets denk!!!
Eerst maar ff een jaartje oefenen  :|
 
hé syl, ik wil je toch even verder uitdagen want je kan dan wel weer naar EEN ozzie gaan, als ik naar mn familie in brisbane gaat bijv.
  :-D ja maar.........(had je kunnen verwachten :-D) wederom zou dan the expression Aussie hier gebruikt worden.  Hier = Australia. Dus wat mij betreft kun je naar een Aussie gaan in OZ.....Ozzie......mwoahh, moet ik gelijk aan Osborne denken (of is dat Ozzy...)

Doei
Syl
 
het is voor ons niet moeilijk te zoeken daar mijn zus en haar familie in brissie wonen.
wij willen graag bij hun in de buurt wonen. Sydney is ook een optie hebben we nog goede
kennissen aan overgehouden (heeft cathy inhuis gezeten tijdens school)
maar familie trekt meer dan kennissen.
die IELTS test! ! ! zie er enorm tegenop, cathy geloof ik wat minder maar met de juiste voorbereiding
qua boekjes etc moet het te doen zijn.
 
Back
Top