Emigratiebeurs 2012

De reden om zaterdag te gaan voor ons is de lezing vanuit de Gov of SA. Aangezien Hilde en ik naar SA gaan, willen we die graag bijwonen.

Bij die presentatie zijn wij ook aanwezig. Zal het wel druk worden :smile:

Voor 's middags had ik deze in gedachten:

14:30 - 15:20 AUSTRALIAN JOBS & RELOCATION SEMINAR, Information on Job opportunities, Visa services and the relocation process. Migration Bureau Grant king, Director, Australia & New Zealand Migration Bureau

@Tommy_k
je moet het helemaal zelf weten, maar wij hebben niet zulke goede ervaringen met dat Migration Bureau, en we zijn niet de enigen op dit forum. We hebben zo'n check laten doen (flink voor betaald). Dat zou er na 2 weken zijn, en na ruim 2 maanden kregen we een negatief advies, omdat onze beroepen niet op de SOLlijst zouden voorkomen.
Dat was najaar 2010. Ondertussen hebben we via M2A een 175-visum...

edit:
overigens week ik niet zeker of ik zelf naar die SA presentatie ga. We hebben de kids mee, dus misschien dat alleen mijn man komt..

Ok dankje voor de tip,

sowieso doen wij de aanvraag nu zelf, maar het onderwerp an sich, Australian Jobs, leek mij wel interessant. Kan natuurlijk wel zijn dat het alleen een verkooppraatje is, maar dan verlaten we wel voortijdig de zaal.

M2A heb ik een aantal jaar geleden ook positief contact mee gehad, maar helaas moest ik toen eerst meer werkervaring opdoen. (maar goed daar konden zij niets aan doen <_< ).

Tommy

Wel een idee. Zit te denken aan het einde van het jaar (december) en dan door opgespaarde vakantie dagen nog t/m januari betaald te krijgen. Al kan het ook zo een paar maandjes eerder zijn als we het visum eenmaal hebben :grin:

Maar goed eerst nog het visum zien te krijgen. Vind eigenlijk toch wel dat de tijd na de medicals / VOG aanvraag het meest vervelend is. Je kunt er dan nog zo weinig aan doen...

LOL :lol: gekke Noorderlingen... Aan de andere kant Carnaval begint hier bijna, dus ik zal er niet teveel van zeggen :grin:

Wij gaan ook op zondag :)

afro.gif

Wij gaan op zaterdag, tenzij er Elfstedentocht is natuurlijk! Dan gaan we op zondag.

En, zijn jullie nog geweest? Wij zijn er in elk geval Zwerver en K&L tegengekomen :up: .
We waren nog niet eerder geweest en eigenlijk viel het me nog mee wat er te vinden was. En bij de stand van South Australia hebben we nog een mooi boekje over alle wijken in Adelaide meegekregen, dat wordt straks een heel belangrijke stap bij het zoeken naar huis en school. Dus wij waren wel happy!
Wie is er nog meer geweest?

En, zijn jullie nog geweest? Wij zijn er in elk geval Zwerver en K&L tegengekomen :up: .
We waren nog niet eerder geweest en eigenlijk viel het me nog mee wat er te vinden was. En bij de stand van South Australia hebben we nog een mooi boekje over alle wijken in Adelaide meegekregen, dat wordt straks een heel belangrijke stap bij het zoeken naar huis en school. Dus wij waren wel happy!
Wie is er nog meer geweest?

Grom over dat boekje :p Kan je trouwens het ISBN nummer oid van dat boekje eens doorgooien? :)

Wij zijn ook geweest op zondag. Ondanks dat het de 3de x was....is het vlak voor een vertrek toch net weer even anders!
Zo hebben we lekker wat info over onze katten, containers en niet te vergeten weer genoeg pennen voor de rest van ons leven
grin.gif

op verzoek dan bij deze het ISBN nummer: 9780977593408
Het is een serie van 'Where to live guides' en dan die van Adelaide. Er zijn in dezelfde serie ook boekjes over Sydney, Melbourne, Brisbane, Gold Coast, Mackay Region en Logan (staat op de eerste bladzijde). En er staat een website bij: www.where2live.com.au

Hmm, dat gaat lastig worden, voor ISBN 9780977593408 kom je eigenlijk automatisch op 2e hands uit via Amazon...

Back