Emigratiebeurs 2013

BartJeannou

Active Member
Wij hebben kaarten gekregen voor de emigratiebeurs in Houten 10 en 11 februari! Hebben jullie al eens zo'n beurs bezocht en wat zijn jullie ervaringen? Zijn hier ook potentiele werkgevers?

Hoor graag jullie ervaringen/bevindingen?

Bart en Jeannou
 
Wij zijn er wel eens geweest en voor ons was het meer een ontmoeting met wat forumleden dan wat anders. Dus inhoudelijk gezien vond ik het niet zo heel interessant MAAR dat kwam wellicht omdat we al heel veel zelf uitgepuzzeld hadden (het internet is 24*7 heel geduldig) Werkgevers heb ik indertijd niet gezien maar ik spreek over 3 jaar terug ofzo.

Het is mijn inziens wel leuk om de sfeer en vibe te proeven. Net zoiets als dat je op Schiphol ook gelijk al wat vrolijker wordt (behalve als je net thuis komt uit OZ...)

Dus veel plezier!
 
Voor mij is het nog wat langer geleden, nl. 2007. Ik had toen dit forum nog niet ontdekt en kwam er via de website van de immigratiedienst e.d. niet helemaal uit. Emails naar de ambassade in Berlijn leverden weinig op. Van te voren had ik bij die beurs het idee: rondlopen, brochures meenemen, ideeen opdoen, e.d..

Ik was eigenlijk al heel snel klaar: een gesprek met een vertegenwoordiger van WA was bijzonder verhelderend (en ik herinner me dat het zo geweldig was dat Aussie accent weer te horen!). Hij ging een checklist bij langs en het was meteen duidelijk wel visum het meest geschikt was voor mij. Een gesprek met de vertegenwoordigster van SA was vooral gezellig: "We hebben fietspaden in Adelaide!"
Hahaha! Ja, dat was echt doorslaggevend voor de keuze! ;)

Ik heb nog een presentatie bijgewoond, maar wat daar gezegd werd, wist ik meest wel. Zoals Afterbang hierboven zegt, heel veel dingen kun je online al uitpluizen en dit forum bevat genoeg info EN ervaringen.
Voor mij was het dus goed om even naar die beurs te gaan, maar was in principe binnen een uur klaar :)
 
Ik ben er vorig jaar nog geweest maar inmiddels weet ik het allemaal wel al. Het is voor mij gewoon meer van hetzelfde. Uiteraard zijn er bureaus die je graag als klant hebben, veel transporteurs, joho kennen we ook al, de heimweewinkel stuurt ons regelmatig 'interessante' aanbiedingen en aan de boekentafel kun je de dolfjes en lp-tjes bekijken. Landen hebben wel hun stands, scandinavië was goed vertegenwoordigd maar mij te koud, de Australië stands vond ik weinig aansprekend bovendien ken ik inmiddels al aardig de weg.

Dit jaar ben ik niet van plan om te gaan omdat ik er de meerwaarde nog niet van inzie. Maar het is wel leuk om de sfeer te proeven of eventueel gaten in je emigratiekennis te dichten.
 
We zijn ook een keer geweest, maar toen hadden we het visum al... het was voor ons vooral leuk om mensen te leren kennen of weer te zien. Ik heb even met de dame van SA staan kletsen en die had een aantal zeer bruikbare tips voor wonen en werken dus dat was ook handig. En de presentatie over SA heeft alleen bevestigd wat we al wisten!
 
Ook wij zijn er naar toe geweest, was gewoon leuk om te doen maar het meeste hadden wij ook via internet en dit forum opgezocht. Ik vond het leuk om te ervaren hoe enthousiast je wordt onthaald als ze horen dat je een beroep hebt waar ze een tekort in hebben...je voelt je dan al welkom!
 
wij willen ook gaan, we hebben onze visum binnen en gaan in mei naar Perth emigreren, maar we willen de sfeer gewoon even voelen. haha, we hebben er zo' n zin, nog eventjes geduld. :)
Succes!
Gr Chris en Linda
 
Ik ben er een aantal jaar geleden ook geweest. Ook vooral voor het ontmoeten van andere Xpditers. Maar was wel gezellig. Had er toen niet heel veel aan gehad, maar goed, was toen ook nog niet serieus bezig met emigereren ivm leeftijd en levensfase.
 
  • Like
Reactions: Jor
Ah, goed om te lezen wat ik er van kan verwachten, ben ook van plan om er heen te gaan! De praatjes spreken me weinig aan (niet geïnteresseerd in een emigratie bureau en ook niet direct in WA) maar lijkt me wel leuk om een keer heen te gaan en me te verheugen op wat hopelijk komen gaat :)
 
Wij zijn verleden jaar geweest en hadden na 2 presentaties vooral het gevoel dat het maar voor "the happy few" was weggelegd, maar dan toch nog even langs de standjes gegaan en dan te horen gekregen dat er net nieuwe wetgeving was waardoor 'kleuteronderwijzeres' een knelpuntberoep was geworden en dus hadden we ons ticket binnen via het diploma van Kathleen.

Dit jaar gaan we weer omdat het emigratiebureau waarmee we "werken" er ook staat en we al heel veel problemen zijn tegen gekomen dus we denken dat een persoonlijk gesprek de plooien meer kan gladstrijken dan een email of telefoongesprekken...

Dus als je iemand ziet roepen aan een stand dan heb ik me niet kunnen inhouden hahahahah.....
 
Ik ben er een aantal jaar geleden ook geweest. Ook vooral voor het ontmoeten van andere Xpditers. Maar was wel gezellig. Had er toen niet heel veel aan gehad, maar goed, was toen ook nog niet serieus bezig met emigereren ivm leeftijd en levensfase.

Hey Gwen, moeten Xpditers dan een rode roos dragen ofzo zodat we elkaar herkennen? :):):p
 
Ik ga zelf zondag, vooral ook om te kijken waar te beginnen. Welk visum en alles meer. Alle informatie is immers welkom toch :)
 
Was eerst niet van plan om te gaan, maar heb besloten dat ik zaterdag toch maar even binnenwandel. 't Is haast om de hoek en ik heb gratis kaarten...
 
Back
Top