Emigratiebeurs 2013

pas alleen op met de keus voor een emigratieburo. Je zal niet de eerste zijn die op zo'n beurs de verkeerde tegen het lijf loopt. Ik zie zo al 1 berucht voorbeeld in de exposantenlijst staan, maar ook eentje die prima recensies heeft.
 
Tsja, dat is ook zoiets. Laat ik me begeleiden via een buro, of zou ik het allemaal zelf kunnen regelen? Toch benieuwd naar het beruchte buro :)
 
Zaterdagochtend vroeg in de auto gestapt en vol goede moed de A2 in Maastricht opgereden richting Houten! Uiteindelijk zijn we een uur binnen geweest waarvan we 20 minuten koffie hebben gedronken! Wat was dit een tegenvaller, de seminars waren in onze ogen uitsluitend commerciële praatjes van migration agents! We hebben daar niets nieuws gezien of gehoord! Voor mij staat nu vast dat ik m'n informatie haal bij M2A of op Expdite!
 
Jammer dat het zo tegen viel! Ik ben zelf niet meer geweest, was dit weekend veel te druk met school. Maar heb er zo te horen dus ook niet veel aan gemist..? Was voor mij dan ook niet echt nodig om er heen te gaan. Ik weet precies welk visum ik aan wil vragen en hoe, en ook waar ik wil gaan wonen, lekker makkelijk met een Aussie vriend ;)
 
Ben zelf zondag geweest, en wist ook niet echt wat me te wachten stond. Viel in zoverre tegen dat er maar een aantal stands aanwezig waren, voornamelijk migrations agents. Gelukkig werd de eerste seminair gegeven door een afgevaardigde uit WA, en dat is voor mij vooralsnog interessant geweest (gezien mijn beroep). Daarnaast te horen gekregen dat een afgegeven visa een geldigheidsduur heeft van 5 jaar. Iets wat ik in ieder geval nog niet wist.

Een Aussie vriend, bofferd :) Misschien moet ik me maar gaan inschrijven op een Aussie dating site ;-)
 
I know... Emigratiebeurs klinkt interessanter dan het is. Tenzij je naar Zweden wilt ofzo, die hoek is veel leuker dan de Australische (vind ik). Scandinavië is natuurlijk ook errug mooi, maar mij veel te koud!

Houten is voor mij 'om de hoek', ik had gratis kaarten gehad en ik had daar een afspraak, anders was ik er niet naartoe gegaan.
 
Als je louter op de seminars rekent is het teleurstellend. Die van bureau moving to Australia was ronduit zielig.. En precies een opname voor candid camera, maar goed. Zo'n seminars zijn steeds heel algemeen en daar mag je maar alleen basisinfo van verwachten. Als je er dan toch bent, kan je maar beter even een gesprek aangaan op een stand en dieper ingaan op je specifieke situatie. Ik ben er zelf maar een uurtje geweest, maar we hebben wel een face to face gesprek gehad met ons Australisch emigratiebeurs en dat alleen al was voor ons de trip van 125 km vanuit Antwerpen meer dan waard......
 
Jor, hebben jullie een goed gevoel aan dat gesprek overgehouden, of niet? Want het liep geloof ik niet zo soepeltjes met jullie bureau, toch?
 
Jor, hebben jullie een goed gevoel aan dat gesprek overgehouden, of niet? Want het liep geloof ik niet zo soepeltjes met jullie bureau, toch?
Wel, we hebben nog steeds vraagtekens bij sommige dingen die in't verleden gebeurd zijn en door hen beter hadden aangepakt kunnen worden, maar dat hebben ze zelf ook min of meer toegegeven en door ze nog eens persoonlijk te ontmoeten, hebben we de plooien gladgestreken en echt het gevoel gekregen dat ze nu heel serieus bezig zijn voor ons. Ik hoop dat het echt zo is nu en we hebben ze dan ook gezegd dat we allemaal vooruit moeten kijken nu en dat als alles vlot verloopt voortaan dat wij ook niet meer op de problemen van vroeger gaan blijven terugkomen....

Het is gewoon zo dat een persoonlijk gesprek veel aangenamer is dan mails en zelfs dan een telefoongesprek. We hadden ook geluk dat de eigenaar zelf en de broer van de eigenaar (de migratie advocaat van het bureau) beiden aanwezig waren. En dat waren nu net de 2 belangrijkste personen in ons dossier. De advocaat heeft immers sinds het fiasco van begin dit jaar ons dossier volledig overgenomen en is het best op de hoogte...
 
Dat klinkt wel goed. Een persoonlijk gesprek is inderdaad heel anders hè. Zo te horen hebben jullie je positief opgesteld. Hopen dat het nu wat makkelijker gaat en dat jullie binnenkort goed nieuws hebben!
 
  • Like
Reactions: Jor
Back
Top