emigreerplannen, vraag mbt kinderen

Kinderen neem je niet, die krijg je en elk moment kun je je wel iets bedenken dat niet handig is.

Ik zou t loslaten als ik jou was , je wilt kinderen?? en das de enige werkelijk belangrijk criterium,  dan komen ze als ze willen komen.

ik spreek uit ervaring.

geniet van je plannen .
 
@ annehenrieke. Het lijkt mij makkelijker om in Australie te "starten" zonder kinderen, als je er net bent moet je zoveel regelen/ondernemen, dan lijkt het mij makkelijker om daar kinderloos te starten..qua werk zou het voor ons niet veel uitmaken. Ik werk nou ook niet, en het lukt nu al goed op 1 loon. Dus fulltime moederen moet in Aus. dan ook kunnen.

@familyof6  Ik neem aan dat het bij ons wat minder lang duurt aangezien mijn partner een Australier is. Maar buiten dat, zijn er nog veel meer dingen om aan te denken, verkoop huis etc, en dat kan ook best lang duren (zeker in deze tijd) zelfde geld duurt het dus nog 5 jaar eer we Nederland kunnen verlaten, en dan zijn we gewoon te oud om te starten met het proberen te stichten van een gezinnetje..Eer je dan in Aus zit, gesetteld bent, en eer je zwanger bent, zelfde geld duurt het jaren en dan zijn we eind 30, midden 40..vind ik persoonlijk te oud..

@ sv#1 Daar maak ik mij dus geen zorgen over, over de taal. Kinderen communiceren toch wel met elkaar, dus dat komt wel goed

@ cyberoo, je hart volgen is soms best nog wel moeilijk, zoals ik eerder al schreef, "stiekem" zijn we er ook al wel over uit, maar dan nog zijn er de twijfels.

@ Fae, daar ben ik dus ook bang voor. Nu is onze familieband niet echt supersupergoed, maar toch ben ik bang dat ik mijn ouders zal gaan missen. En zeker als je zwanger bent, wil je bepaalde mensen om je heen hebben. toen we nog zeker waren om in Aus, pas te beginnen met kindjes, zei ik al tegen mijn ma dat ze de laatste periode van mijn zwangerschap dan maar naar AUs. moest komen. En mede daarom neigen we toch ernaar om in nederland het al te proberen, dan kunnen de grootouders/zussen ons ook beetje helpen, met raad en daad. Maarrrrrrrrrrr, toch ben ik bang, dat als we een kindje zouden mogen krijgen, dat we daarom opeens niet meer gaan ivm de grootouders en hun kleinkind weghalen...Ach ja een mens piekert wat af!!
Ik wil absoluut niet al zwanger zijn als we naar Amerika gaan, we gaan ook wat pretparken pakken, en dan zijn bepaalde rides te gevaarlijk om te doen, en ik wil gewoon lekker kunnen genieten en alles kunnen doen daar (klinkt misschien ego maar hopelijk snappen jullie wat ik bedoel. en mocht ik toch zwanger zijn dan doe ik die rides natuurlijk niet ) Wel speelt het idee om voor het "echie "te gaan in de vakantie. Maar daar zitten ook weer haken en ogen aan..gutgut, ik denk teveel lolzz...zwangerschaps verlof krijg ik niet, die heb ik de hele 9 maanden al  :grin:
Hoe dan ook wachten we nog even tot einde 2009 en dan zien we het wel..ondertussen ratelen mijn eierstokken heftig, dus zelfde geld redden we het niet eens tot einde 2009..de tijd zal het leren.

@Dijnnas, zie boven ;-)

@Ingriddh daarom neigen we dus meer naar hier starten, ik heb altijd al een gevoel gehad dat ik niet 123 zwanger zou worden...en als we dan eerst nog tig jaar moeten wachten, zijn we dus mocht het wel lukken redelijk oud, mijn partner is ouder als mij, en die wil geen papa worden als hij al in de 40 is, hij vind zich nu al redelijk oud (augustus 36 jaar) en daar ben ik het wel mee eens..

@ lizzyhas..ik heb nergens geschreven dat we kinderen willen nemen (het zijn geen afhaalproducten) en ben mij er zeker wel van bewust dat het iets moois is wat je alleen maar kan krijgen..
 
[quote author=marisa link=topic=9840.msg136520#msg136520 date=1239364044]
@ annehenrieke. Het lijkt mij makkelijker om in Australie te "starten" zonder kinderen, als je er net bent moet je zoveel regelen/ondernemen, dan lijkt het mij makkelijker om daar kinderloos te starten..qua werk zou het voor ons niet veel uitmaken. Ik werk nou ook niet, en het lukt nu al goed op 1 loon. Dus fulltime moederen moet in Aus. dan ook kunnen.

@familyof6  Ik neem aan dat het bij ons wat minder lang duurt aangezien mijn partner een Australier is. Maar buiten dat, zijn er nog veel meer dingen om aan te denken, verkoop huis etc, en dat kan ook best lang duren (zeker in deze tijd) zelfde geld duurt het dus nog 5 jaar eer we Nederland kunnen verlaten, en dan zijn we gewoon te oud om te starten met het proberen te stichten van een gezinnetje..Eer je dan in Aus zit, gesetteld bent, en eer je zwanger bent, zelfde geld duurt het jaren en dan zijn we eind 30, midden 40..vind ik persoonlijk te oud..
[/quote]

Volgens mij geef je zelf het antwoord al.
 
Back
Top