emigreren als pre-primary school teacher

nesje

New Member
Hallo allemaal,

Wij hebben hebben net de eerste stappen gezet in ons emigratieproces.
Ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met het emigreren als pre-primary school teacher.
Ik weet al wel dat ik 7 op de Academic IELTS moet score (pffff) maar zijn er nog bepaalde voorwaarden?
Ik heb een batchelor behaald in België, dat is 1 cyclus van 3 jaar.  Ik heb momenteel 8 jaar ervaring.

Iemand ervaring mee?
Alvast bedankt!
 
Hebben vandaag eerste gesprek bij emigratiebureau en de papieren zijn getekend!!!

Jippie, spannend.  Deed wel effe raar.
Ik heb me zorgen om niets gemaakt.  Ik moet aan geen andere speciale voorwaarden voldoen.  Enkel 7 halen op de accademic ielts.  Ben ik wel wat zenuwachtig voor.

Als alles volgens plan verloopt staan we op 1 juli 2012 down under...

Ik hoop alvats men ielts van de eerste keer te halen.  Ik plan hem te doen in november, dan heb ik nu de zomer nog om veel te oefenen.
Iemand tips?

  • 17/7/2009  1ste gesprek emigratie bureau en ondertekenen overeenkomst
 
[quote author=nesje link=topic=10123.msg140686#msg140686 date=1245260108]
  • 17/7/2009  1ste gesprek emigratie bureau en ondertekenen overeenkomst
[/quote]

Deze info kun je in je handtekening zetten (zie profiel) dan komt het onder elk van je berichten te staan.
 
[quote author=nesje link=topic=10123.msg140686#msg140686 date=1245260108]
Ik hoop alvats men ielts van de eerste keer te halen.  Ik plan hem te doen in november, dan heb ik nu de zomer nog om veel te oefenen.
Iemand tips?
[/quote]
- Kijk veel naar de BBC
- filmps kijken zonder ondertiteling (OF met ENGELSE ondertiteling)
- lees zoveel mogelijk, alle boeken die je koopt of leent in het engels
- onderzoek de diverse IELTS-training sites. Ik meen dat er hier op het forum een aantal sites daarvoor genoemd worden
 
De meeste openbare bibliotheken hebben een ruim assortiment aan Engelstalige boeken, zowel op schoolniveau als gewone. Goede tip dus om Engelse boeken te gaan lezen tot ze je de neus en de oren uitkomen. :grin:

Groetjes,
Rixta
 
@ allie : bedankt, ik zoek meteen uit hoe het moet

Bedankt voor de tips, ik doe ze reeds allemaal.
Ik heb vandaag de IELTS practice materials besteld, dan kan je zelf testen op welk niveau je zit.
 
Het is gelukt zo te zien!

Qua oefenen.. pak ook eens een Havo/VWO examen tekst. Lees de Engelse krant online e.d. (en zoek vooral ook woorden op die je niet kent, en probeer die dan weer te gebruiken, zodat je ze leert gebruiken)
 
Grappig, jullie hebben de eerste stappen bij Buysse gezet terwijl wij deze net hebben afgerond. Met succes (subclass 475 SA)!
Ielts is echt wel te doen hoor! Plan de examens in elk geval al voor nov in en oefen de brief en essay ahv de vele sites die er zijn. Heb zelf veel gehad aan de topics op dit forum (even via search zoeken op IELTS) en aan  http://www.ieltshelpnow.com en  http://www.writefix.com
Oefen sowieso op de tijd (zelf niet gedaan en kwam nog in ernstige tijdnood).
Succes!
 
@ jolly jumbucks,

En waren jullie tevreden van Buysse?
Super bedankt voor de links, deze kende ik nog niet.
Ik ben nu vollop aan het oefenen op alle mogelijk sites.
Ik ben nog aan het twijfelen of ik me ga inschrijving in een zomercursus van een week om mijn "speaking" nog wat te oefenen.  Maar met de sites die je net hebt doorgestuurd denk ik dat ik het zo ook wel moet kunnen oefenen.

Nog is bedankt! :up:
 
Ken je speaking skills natuurlijk niet, maar het is echt voor de meesten te doen zonder cursus...kwestie van een kwartiertje laten horen wat je in huis hebt tegenover een examinator die alles opneemt met een taperecorder en vragen als: 'do you like music' en 'what kind of music do you like' en 'do you like to travel'  beantwoorden....werd niet echt een interactief gesprek, een deel mag je voorbereiden...dus mijn tip: bereid gewoon een onderwerp voor waar je wat over kan/wil zeggen en laat het gesprek daar 'terloops' op terecht komen....(en dan natuurlijk doen alsof je het improviseert :))
Voor j't weet, sta je weer buiten....oja de volgorde vd examens deden ze bij ons (Oxford House A'dam) op volgorde van woonafstand....degenen die het verste weg wonen waren als 1e aan de beurt...wij moesten nog 3 uur wachten. Wij hadden amper geoefend en beiden een 7,5

Good luck!
 
[quote author=nesje link=topic=10123.msg140551#msg140551 date=1245148421]
Ik heb een batchelor behaald in België, dat is 1 cyclus van 3 jaar.  Ik heb momenteel 8 jaar ervaring.
[/quote]
Nesje, ik neem aan dat je in Australie dus ook als pre-primary school teacher aan de bak wilt gaan. Ik wil je adviseren om alvast te onderzoeken hoe je je Belgisch bachelors diploma kunt laten erkennen in Australie. Het is namelijk zo dat ze alleen maar gediplomeerden aannemen en dan moeten ze natuurlijk wel weten wat jouw diploma waard is vergeleken met de Australische opleidingen. Ervaring op zichzelf is niets waard. Mijn verloofde heeft 4 jaar ervaring in de VS, maar heeft nooit een diploma in die richting gehaald (heeft wel een bachelors in andere richting) en kan dus alleen maar baantjes als apprentice krijgen. Ik wil je niet ontmoedigen, het is meer om er voor te zorgen dat je je goed voorbereid voordat je komt.

Cheers,
Rene
 
@ rene,
Ik weet nog niet of ik als pre-primary teacher aan de slag wil.  Ik ben momenteel nog met andere dingen bezig.  Ik geef nascholing ivm voorleessoftware voor kinderen met dyslexie.  Mss ga ik wel iets in die richting doen... ik moet me er nog wat verder over informeren.  IK heb ook al geïnformeerd bij de stichting NOB, zij geven Nederlands onderwijs in het buitenland, daar kan ik mss ook terecht.
Ik moet sowieso mijn diploma laten erkennen, omdat ik als pre-primary schoolteacher mijn visum aanvraag, dus dat zit wel goed.
Toch bedankt voor de info!

grtjes
ines
 
Back
Top