Emigreren als rijschoolinstructeur

Emilie

New Member
Hallo

ik loop al jaren met het idee om te emigreren naar Australië of Nieuw-Zeeland. De voorbije 5 jaar ben ik twee keer naar ginds geweest via een Au pair programma van 12 maanden. Daardoor is dit idee enkel sterker geworden omdat ik me er echt thuis voel.

Nu, ik ben rijschoolinstructeur van beroep en zag dit beroep op de CSOL-lijst. Nu vraag ik me af of ik als Belg zijnde -dus met Belgisch rijbewijs, brevetten en kennis van de Belgische wegcode- überhaupt een kans maak? Mijn logisch verstand zegt nee, maar mijn hart hoopt ja.

Kan iemand me met mijn vraag helpen? Meer informatie betreffende visa verkrijgen via deze weg mag ook altijd.

Groetjes
 
Ik kan spijtig genoeg niet helpen met je vragen (als in: kan zelfs niet met de auto rijden :D), maar toch welkom op dit forum, hopelijk kunnen er andere mensen je toch wat tips geven! :up:
 
Je zou verwachten dat ze realistisch gezien niet op zoek zijn naar iemand dia alle OZ papieren en ervaring al heeft. Mensen met al die papieren zijn meestal al Australiërs ;)

Probeer (via Vetassess) de eisen voor beroep 451211 helder te krijgen.
 
Last edited:
Ik neem aan dat als het beroep op de CSOL lijst staat, er een tekort is aan rijschool instructeurs in Australia. Ze proberen dus door middel van immigratie dit tekort op te lossen. En het is onwaarschijnlijk dat ze daar alleen Australiërs woonachtig in het buitenland voor kunnen gebruiken. (Sterker nog: Australiërs woonachtig in het buitenland zijn nog steeds Australiërs en hebben als zodanig geen visum nodig ;))

Ik denk dus zeker dat je een kans maakt indien je aan de eisen van de Skills Assessment kunt voldoen.

Ik hoop dat ze ooit nog besluiten om niet meer kinderen rijles te laten geven door hun ouders maar alleen door gediplomeerde rij instructeurs. De meesten leren het hier van hun ouders die niet per definitie zelf goede chauffeurs hoeven te zijn.

Succes met de visum procedure. Wie niet waagt wie niet wint.