Emigreren als rijschoolinstructeur

Emilie

New Member
Hallo

ik loop al jaren met het idee om te emigreren naar Australië of Nieuw-Zeeland. De voorbije 5 jaar ben ik twee keer naar ginds geweest via een Au pair programma van 12 maanden. Daardoor is dit idee enkel sterker geworden omdat ik me er echt thuis voel.

Nu, ik ben rijschoolinstructeur van beroep en zag dit beroep op de CSOL-lijst. Nu vraag ik me af of ik als Belg zijnde -dus met Belgisch rijbewijs, brevetten en kennis van de Belgische wegcode- überhaupt een kans maak? Mijn logisch verstand zegt nee, maar mijn hart hoopt ja.

Kan iemand me met mijn vraag helpen? Meer informatie betreffende visa verkrijgen via deze weg mag ook altijd.

Groetjes
 
Ik kan spijtig genoeg niet helpen met je vragen (als in: kan zelfs niet met de auto rijden :D), maar toch welkom op dit forum, hopelijk kunnen er andere mensen je toch wat tips geven! :up:
 
Je zou verwachten dat ze realistisch gezien niet op zoek zijn naar iemand dia alle OZ papieren en ervaring al heeft. Mensen met al die papieren zijn meestal al Australiërs ;)

Probeer (via Vetassess) de eisen voor beroep 451211 helder te krijgen.
 
Last edited:
Ik neem aan dat als het beroep op de CSOL lijst staat, er een tekort is aan rijschool instructeurs in Australia. Ze proberen dus door middel van immigratie dit tekort op te lossen. En het is onwaarschijnlijk dat ze daar alleen Australiërs woonachtig in het buitenland voor kunnen gebruiken. (Sterker nog: Australiërs woonachtig in het buitenland zijn nog steeds Australiërs en hebben als zodanig geen visum nodig ;))

Ik denk dus zeker dat je een kans maakt indien je aan de eisen van de Skills Assessment kunt voldoen.

Ik hoop dat ze ooit nog besluiten om niet meer kinderen rijles te laten geven door hun ouders maar alleen door gediplomeerde rij instructeurs. De meesten leren het hier van hun ouders die niet per definitie zelf goede chauffeurs hoeven te zijn.

Succes met de visum procedure. Wie niet waagt wie niet wint.
 
Ik hoop dat ze ooit nog besluiten om niet meer kinderen rijles te laten geven door hun ouders maar alleen door gediplomeerde rij instructeurs. De meesten leren het hier van hun ouders die niet per definitie zelf goede chauffeurs hoeven te zijn.

Yep, heb al snel geleerd om met een grote boog om L & P-Platers heen te rijden hahaha
 
Niet alleen L en P platers helaas, je moet hier continue op je hoede zijn voor domme en onverklaarbare acties van mede weggebruikers, jong en oud. De gemiddelde Australier heeft bedroevend slechte rijvaardigheden wat simpelweg een gevolg is, zoals door Maluka aangegeven, van het feit dat je hier een rijbewijs kunt krijgen door wat uurtjes naast je pa te zitten in de auto. De meest basale verkeersprincipes worden hier simpelweg niet begrepen omdat ze nooit geleerd worden. Het system van demerit points helpt niet, double demerit points al helemaal niet. Terug naar de basis en dat is educatie. Rant over.
 
Ik ben vooral voorzichtig bij P-platers!

Maar terugkomend op het topic: ook geen idee, maar wat @Maluka zegt: als het op de lijst staat, dan is er een tekort. Ik zou me kunnen voorstellen dat het voor iemand uit GB het dan makkelijker zou zijn om aan dat visum te komen, dan voor iemand die gewend is rechts te rijden :)
Maar Nederlanders (en naar ik aanneem Belgen) kunnen hier hun rijbewijs zo om laten zetten. Hoeven geen rij-examen meer te doen ofzo en de verkeersregels lijken veel op die van NL eo. Behalve dat verkeer van rechts hier doorgaans geen voorrang heeft. Wende ik heel snel aan, maar voor vakantie terug in NL was dat toch wel een uitdaging, zullen we maar zeggen :D

Ik ben het ook eens met de opmerking over kinderen die leskrijgen van hun ouders. Als ik zie hoe sommige ouders hier rijden, dan hou ik mijn hart vast voor de rijlessen die zij hun kinderen verzorgen. Heb een stuk liever een goede instructeur!
 
Back
Top