Emigreren met Dieren

Anne Kruijt

Member
Hallo,
Wij hebben twee honden die we bij onze emigratie mee willen nemen.
Ik vroeg mij af of mensen hier ervaring mee hebben?
Hoe vergaat het de honden tijdens de vlucht?
Na de vlucht moeten ze 30 dagen in quarantaine, is dit goed geregeld?
Weet iemand of er in SA een quarantaine zit, kon hier op internet niets over vinden.
Alleen een bericht uit 2006, toen waren er alleen nog quarantaines in Perth, Sydney en Melbourne.

Groetjes, Anne

Er moeten jongere topics over zijn.
Maar om je vragen te beantwoorden: Nog niet gehoord dat er een hond of kat traumatisch uit het vliegtuig is gekomen, de mijne in ieder geval ook niet. Is een beetje moeilijk checken hoe ze zich tijdens de vlucht gedragen.
Laat ze alvast lang van te voren wennen aan de transport box. Mijn hond sliep er de laatste 3 maanden voor vertrek in. Het is dan een vertouwde omgeving
Quarantaine is prima geregeld. Wij hadden Sydney (het dichtste bij) en we hadden een honden uitlaat service erbij, die komen 3 keer per week de hond op een veldje uitlaten, als je dicht in de buurt woont mag je dat zelf ook doen , als het veldje tenminste vrij is. Uiteraard mag er maar een hond tegelijk op (weet niet of dat ook zo is als beide honden in de zelfde kennel zitten.)
Er zijn maar 3 quarantaine stations in Australia, dus niet in SA.

groetejs Johan

Hoi Anne, het ligt er wel een beetje aan welk ras jullie honden zijn. Rassen met een korte snuit (zogenaamde brachycephale rassen) hebben vaak meerdere afwijkingen aan de luchtwegen en zijn daarom niet zo geschikt om te vliegen. Dat zijn bijvoorbeeld engelse bulldogs. Volgens mij las ik laatst ook dat er maatschappijen zijn die zulke honden ook niet willen vervoeren, moet ik even nazoeken.

Edit: Snel gevonden, dit topic was het http://xpdite.net/forum/threads/waarschuwing-om-eng-bull-mee-te-nemen.12250/

Wij hebben en Jack russel kruising en een Mechelse herder, twee onwijs gezonde sportieve honden, dus dat is gelukkig geen punt. wat wel vervelend is is dat er geen quarantaine hal is in SA. Melbourne is dan het dichtstbij, maar nog steeds 1,5 uur vliegen of 7 uur rijden... Dus dat is minder. Die uitlaatservice wist ik nog niet, is goed om even naar te kijken, want met zo'n tussenafstand is het natuurlijk niet mogelijk om zelf even de honden uit te gaan laten.. Ik hoop ook wel dat mijn honden samen in een hok mogen. ze zijn toch erg aan elkaar gewend!

Ha Anne, ook op dit forum te vinden evenals HF. Die uitlaatservice zou ik ook gaan gebruiken, wij wisten dit niet maar zal een beter gevoel geven. Via de site van LICG kun je precies zien wat je allemaal moet laten controleren en ook bij xpdite staat bij de blogs een kopje "hond meenemen" waarin ook makkelijk en overzichtelijk te zien is wat en wanneer je wat moet doen. Het is een enorme papierwinkel en geregel, maar wij zijn blij dat we onze hond hebben meegenomen, hij heeft er geen nadelige gevolgen van ondervonden. Onze hond was niet gewend om in zo'n transportbox te zitten en vond het ook niets, maar ja hij had geen keuze en het is allemaal prima verlopen. Tommy had nog wat dingen die wel handig zijn om te weten waar wij niets mee van doen hadden, zoals oa hoe laat je hond over moet zijn voor Melbourne; wel even goed om dit door te lezen bij zijn stukje. Veel succes in ieder geval.
Inge (alias hambra)

Zojuist de offertes binnen gehad voor de honden.
Vlucht en alles daaromheen komt op 2360 € voor 2 honden
(ze vliegen dan trouwens op Sydney, daar komt dan dus nog wel de vlucht Sydney - Adelaide bij, als ze op Melbourne vliegen hebben ze op Hong Kong een transit van 12 uur en mogen ze niet uit hun "krat" nu hebben ze maar 2 uur transit)
Quarantaine komt ongeveer op 2400 AU$
Uitlaatservice kost 80AU$ per hond, per week.

Behoorlijk kosten plaatje dus, maar dit is het eerste deel van onze emigratie waarbij we weten waar we aan toe zijn! Wiehieuw! Haha!

Ik ga in april naar Adelaide emigreren en neem mijn kat Fritsje mee. Wij proberen een plek te reserveren in Perth omdat de vlucht van Amsterdam naar Perth het kortst duurt en de vluchten daar ook overdag aankomen. Mijn Australische vriend kwam er echter vorige week achter dat het quarantaine station daar op het moment gesloten is. Als ik het goed begrepen heb zijn alle dieren ivm gevaar voor bosbranden naar een andere locatie geevacueerd en is het nog niet duidelijk wanneer Perth weer opengaat.

Onze hond en 2 poezen zijn midden January uit de quarantaine gekomen in Melbourne. Geen centje pijn.
We hebben georganiseerd via Animals to Fly en die hebben het allemaal prima geregeld.
We hebben het hok van de hond de week ervoor al klaar gezet er alvast een beetje aan laten wennen.
Als je nog specifieke vragen hebt laat het maar weten.
Wat ik het lastigste vond is dat ze (AQIS) per se een contactpersoon in Australie willen hebben die dan ook nog eens als eigenaar staat geregistreerd. Gelukkig was dat voor mij geen probleem.

Wat ik het lastigste vond is dat ze (AQIS) per se een contactpersoon in Australie willen hebben die dan ook nog eens als eigenaar staat geregistreerd. Gelukkig was dat voor mij geen probleem.

Hebben ze dat dan veranderd? Want toen onze kat in december in Quarantine was, was Ben (ook van het forum) voor de contactpersoon. (we hebben alleen wel onze naam als eigenaar opgegeven, met zijn telefoonnummer en naam als contactpersoon).

Andere baasjes zoeken is voor ons echt geen optie. De hondjes gaan sowieso mee. Na de offerte alleen voor de honden twijfelen we wel of we de katten meenemen. het schijnt wel, hoe meer dieren je meeneemt hoe "goedkoper" het word. heb ergens gelezen dat voor dier nr 5 maar 100€ extra betaald moest worden. De quarantaine vind ik wel behoorlijk duur. Zeker omdat het verplicht is, maarja, dan zullen ze wel zeggen dat het niet verplicht is je hond mee te nemen.

Animals to fly heb ik nog niet gekeken, ga ik vandaag gelijk even doen.

Heb ook bij een bedrijf in duitsland geinformeerd, hier kwamen we op ruim 5000€ alleen voor de vlucht. Dus dat word hem sowieso niet! Daar kan ik business class van vliegen! Haha!

Contactpersoon in Australie is geen probleem, heb daar heel veel familie wonen. M'n stiefbroer gaat zelfs een paar dagen naar Sydney met zijn gezin om mijn hondjes op te zoeken! :)

Ik ga in april naar Adelaide emigreren en neem mijn kat Fritsje mee. Wij proberen een plek te reserveren in Perth omdat de vlucht van Amsterdam naar Perth het kortst duurt en de vluchten daar ook overdag aankomen. Mijn Australische vriend kwam er echter vorige week achter dat het quarantaine station daar op het moment gesloten is. Als ik het goed begrepen heb zijn alle dieren ivm gevaar voor bosbranden naar een andere locatie geevacueerd en is het nog niet duidelijk wanneer Perth weer opengaat.

Haal je je kat dan op uit Perth? Misschien is dat voor ons ook nog een oplossing, maar dan zou ik even moeten kijken hoever de vluchtprijzen uit elkaar liggen wat betreft adelaide-sydney en adelaide-perth. Wij gaan waarschijnlijk in de Australische winter, dus dan hoeven we ons daar iig geen zorgen om te maken. Wel vervelend dat jou plannen zo in de war lopen!

Zie een eerder berichtje van Tommy: http://xpdite.net/forum/threads/vragen-over-emigratie-kat-naar-adelaide.12461/#post-187274. Hij heeft de reis van zijn kat van Perth naar Adelaide door Jetpets laten verzorgen voor 250 AUD. De reis van Schiphol naar Amsterdam kostte volgens mij 700 euro.

Inderdaad vervelend. Mijn vriend heeft vandaag een mailtje van de overheidsinstantie ontvangen die over de importvergunning gaat waarin ze aangeven dat Perth tot eind mei gesloten is.

We hebben zojuist de offerte binnen gekregen van Animals to fly, en ik ben helemaal blij!
Had voor de grap de twee katten (die zouden tijdelijk bij mijn moeder blijven, totdat wij down under wat meer gespaard hadden, en zouden ons dan achterna komen) ook op de offerte aanvraag ingediend, inclusief kennels huren, voor 4 beesten, van Amsterdam naar Sydney, 2330 euro!! Goedkoper dus dan alleen de twee honden bij een ander bedrijf. Dan komen alleen de quarantaine kosten voor de katten er extra bij waar we niet op hadden gerekend, dat komt op ongeveer 1800 AU$ wat waarschijnlijk nog wel te overzien is. dan hebben we tenminste alles gelijk aan de andere kant v.d. wereld!

:up:

Hoi,

Onze hond willen we ook meenemen en ze heeft de eerste inentingen gehad.
Deze week zou de dierenarts haar de bloedtest afnemen, maar nu liet ze me een formulier zien dat de eerste rabies spuit 12 maanden voor vertrek moet gebeuren. Weten jullie of ze gelijk heeft of kan ik deze week bloed laten prikken?

Hi Juanita,
weet de regels tegenwoordig miet excact meer , maar 3 jaar geleden was de termijn 180 dagen in totaal.
150 dagen voor vertrek de eerste rabies shot (of bloedtest) en 30 dagen quarantine in Australie.
Kijk even op de immi site, daar staan de oficiele regels . Mijn gevoel was dat veel dierenartsen de regels zelf niet weten.
groetjes Johan

Hi Johan,

En waar op de site vind ik dat?
Wat je zegt over dierenartsen klopt wel.
Onze dierenarts hier in Spanje is heel lief en behulpzaam, maar ze heeft gebeld met een overkoepelend orgaan en vandaag had ze de derde herziende brief van hen ontvangen en hierin stond dus de 12 maanden. Nu wil ze geen bloedtest doen tot ik het zeker weet. Ze vroeg of ik morgenvroeg wilde bellen, maar waarheen??

De rabiës enting mag niet langer dan 12 maanden geleden zijn; dus niet 12 maanden geleden gegeven, maar binnen 12 maanden voor vertrek. Daarna moet hij 150 dagen, bij voldoende enting, in het land blijven waar hij is op dat moment en dan idd moet hij nog 30 dagen in quarantaine hier in australie. Hij mag wel eerder naar Aussie komen, maar dan moet hij ook die tijd in quarantaine blijven plus de officiële 30 dagen. Op de pagina van LICG kun je ook bij "invoeren in land buiten Europa" duidelijk vinden wat de regels zijn.

Back