Emigreren met Dieren

Hoi,
Wij zitten met hetzelfde probleem, onze hond was ook niet ingeënt tegen rabiës. Direkt toen ik hier achter kwam ben ik naar de dierenarts gegaan om een injectie te halen. Daarna 4 weken gewacht tot het bloedprikken. De uitslag was niet goed, was lager dan 0,4. De titer moest 0,5 zijn. Dus opnieuw inenten (2x gedaan met 3 weken ertussen), vandaag net weer opnieuw bloed geprikt..
Hoop nu echt wel dat het goed is, en dan inderdaad nog 150 dagen wachten. In het gunstigste geval kunnen we dus op 7 sept. weg. En dan komt de quarantaine nog.... Regels zijn soms erg vervelend en streng.

Hi,

Wat fijn dat er zoveel respons steeds komt op de vragen die er gesteld worden.
Ik heb een afspraak gemaakt voor vanmiddag voor de bloedtest!

De sites heb ik nagelezen en de stappen heb ik voor de dierenarts even uitgeprint ;)

Hoi Janneke,

Hebben jullie de visa al?
En waar willen jullie je vestigen in Australië?
Ze willen idd dat je er héél wat voor over hebt, maar als we de visa in huis hebben dan gaan we dubbel en dwars genieten! Geloof dat je alles snel weer bent vergeten, we kijken vooruit en niet achterom!!

Hoi Juanita,

Wij hebben onze visa sinds 17 jan. en zijn nu bezig ons huis te verkopen.
En wij hadden gedacht om in juni/juli of zelfs eerder te vertrekken, maar vanwege de rabiës titer wordt dit sept. hopelijk..(afhankelijk van de test van gisteren Fingers Crossed..)
We gaan in Sydney wonen, mijn man heeft daar een baan in een area of need position..
Toch heeft het nog 4 jaren geduurd voordat wij alles rond hadden. Ik heb heel vaak gedacht dat het toch ondanks de baan niet eens zou lukken. Maar dus toch!! Je moet werkelijk alles verantwoorden en bewijzen, wat je ooit gedaan hebt in je hele leven:). Ik heb nu echt wel héél veel zin om te vertrekken, en die 150 dagen wachten zijn wel heel erg lang.. Zoo dom dat ik dat niet wist van die rabiës test, ik kwam er pas achter toen ik ging zoeken op het net naar hond importeren nadat we onze visa hadden gekregen. En er is sinds gisteren een ook al bod op ons huis misschien moeten we er al voor 1 juni uit, het is wel heel erg spannend allemaal. Ik dacht tot sept. heb ik de tijd en dat duurt nog heel lang. Maar nu wordt alles wel erg urgent en heel eerlijk gezegd vliegt het me nu wel een beetje aan allemaal. Ik heb ook al gisteren snel een afspraak gemaakt met de verhuizer (Hazeleger) veel genoemd op dit hele fijne forum vol met heel veel zeer aardige mensen....
Heel veel succes met het verkrijgen van jullie visa, bij de meeste mensen gaat het gelukkig véél sneller dan bij ons:))
En vooruit kijken is heel fijn en ook goed...Doen we!!

Hoi Janneke,

Het heeft even geduurd, maar ik zal eindelijk eens reageren.
We hadden visite voor 2 weken en dan kruip je ook niet de hele tijd achter de pc...

Maarre... we hebben de uitslag van de bloedtest van onze hond en deze is positief!!!!! 4,37 was de waarde en het moest 0,5 zijn. Best netjes toch?! Als alles zo voorspoedig verloopt, zitten we zo deze berichtjes te typen achter de pc die ergens anders staat! :)

Hoe is het met jullie bloedtest gegaan? En het bod op jullie huis? Ik hoop dat alles voor jullie ook voorspoedig verloopt.
Ik ben benieuwd! Laat je het weten?

Fijn weekend allemaal

Hi,
Onze honden gaan ook mee en we overwegen sterk om voor onze katten een goed tehuis te zoeken. Heb toch de indruk dat voor een kat de stress van het vliegen en quarantaine een stuk groter is. Andere overweging is dat het met twee honden én twee katten wel heel lastig wordt om een huurhuis te vinden. Op de sites van makelaars is het wel heel vaak 'no pets'. Wie heeft daar ervaring mee?
Andere vraag: mogen twee honden bij elkaar in dezelfde ren als ze in quarantaine zitten? Ze zijn niet van hetzelfde ras.
En die transportkratten: huur je die of moet je die kopen?

Hi,
Ik zou het allemaal niet weten.
Wij hadden ook nog een Leonberger van ongekende grote en hij had het vaak verschrikkelijk warm hier in Spanje.
We hadden hem mee kunnen nemen maar we hebben nu een gezin gevonden zonder kinderen en met een airco waar ´onze´ hond ligt en slaapt. Deze mensen zijn zo gek op onze hond dat we dankbaar zijn dat we hen tegengekomen zijn.
Verder hebben we drie poezen waar ik ook, gelukkig, een goed tehuis voor heb gevonden!
De hond die wel mee gaat is een Golden Retriever. De kinderen hebben ons laten beslissen dat zij wel meegaat!
Natuurlijk vanwege haar karakter en hoe makkelijk ze is. Wat de krat betreft lijkt mij dat je die moet kopen?

Nog even een vraagje over de extra uitlaat service gedurende de Quarantaine periode in Sydney.
Ik heb gisteren de Quarantaine geregeld, en gelukkig plaats gekregen...
Maar ik denk nu toch wel na over de uitlaatservice, omdat onze hond er toch wel 46 dagen in moet zitten. (vanwege de rabiës test)
Arme hond... Ik wil het graag zo comfortabel mogelijk voor haar maken, dus als iemand weet hoe ik deze mensen kan bereiken. Heel veel dank voor alle hulp in deze. Er is zo vreselijk veel te regelen voor het het vertrek:)

Hallo Johan, Bedankt voor je link. Ben wel heel erg blij met de link en deze service....
Ik had erover gelezen maar kon het niet zo snel weer terugvinden.
Ga het zeker doen voor mijn Flinty, lijkt me toch wel erg prettig een beetje extra care in moeilijke tijden:)
Groeten Janneke

Hoi Janneke,

Het heeft even geduurd, maar ik zal eindelijk eens reageren.
We hadden visite voor 2 weken en dan kruip je ook niet de hele tijd achter de pc...

Maarre... we hebben de uitslag van de bloedtest van onze hond en deze is positief!!!!! 4,37 was de waarde en het moest 0,5 zijn. Best netjes toch?! Als alles zo voorspoedig verloopt, zitten we zo deze berichtjes te typen achter de pc die ergens anders staat! :)

Hoe is het met jullie bloedtest gegaan? En het bod op jullie huis? Ik hoop dat alles voor jullie ook voorspoedig verloopt.
Ik ben benieuwd! Laat je het weten?

Fijn weekend allemaal

Hoi Juanita
Fijn van jullie bloedtest:)
Hier heeft het ook even geduurd, maar er is ook wel heel erg veel gebeurd inmiddels.
De rabiës bloedtest van onze hond is nu okay geldt vanaf 23 april, de import permit is er ook. De quarantaine is net gereserveerd..
Ben nu bezig met de Dogwalks...
Het huis is verkocht (binnen 2 weken!) we moeten er nu ook al snel uit, en we gaan eerst in een huurhuis om de 150 dagen voor de rabiës te overbruggen. Onze hond moet nu nog wel 46 dagen in quarantaine... Heel vervelend.
Maar we kunnen het nu echt niet langer meer uitstellen om te gaan.
Wij zijn erg blij dat het nu eindelijk zo ver is, en alles okay lijkt.
Heel veel succes met jullie emigratie...en organisatie van alles:)
Groetjes Janneke

Hi Janneke,
Bedankt voor je antwoord en gefeliciteerd met jullie huis!!
Als het juiste moment daar is wordt alles opgelost:)
Ik ben ook aangekomen bij het stukje van Quarantaine regelen... waar heb je dat geregeld?
Het probleem is dat wij nog niet precies weten wanneer we gaan.
We hebben afgelopen week de stempels gehaald bij een instantie hier in Spanje. Het was super ver rijden en we moesten echt een dag plannen om dat te regelen. We hebben de stempels en nu wil ik dus van de week het application form invullen en daar vragen ze ook wanneer we komen.
Weet iemand of daar een marge van tijd in zit, of niet?
Groetjes uit het warme Spanje

Hi Juanita,
Dank voor je felicitatie, en inderdaad oplossingen komen soms zomaar heel snel...
Ik heb het geregeld via het Animal Quarantine Station Eastern Creek, dat is in of bij Sydney.
Er zijn er geloof ik 3 in Australië, op diverse plaatsen. Afhankelijk waar je heen gaat natuurlijk.
Hier is de importpermit die ik aangevraagd heb in Canberra 6 maanden geldig, de stempels weet ik niet hoe lang die geldig zijn. Wij hebben de stempels in Utrecht moeten halen bij de VWA, wat een gedoe allemaal...
Ongeveer 6 werkdagen na mijn aanvraag kreeg ik de AQIS importpermit plus het nummer wat je nodig hebt voor de reservering van de Quarantine, de datum die je daar opgeeft kun je evt wijzigen..
Ik ben wel een beetje jaloers op het warme Spanje..het lijkt hier wel winter..koud en vreselijk nat!
Waar zittten jullie in Spanje? Ik hou wel erg veel van Spanje, mooi land en leuke mensen:)
Succes, ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb..
Groetjes uit Amsterdam..

Back