Emigreren met Rechten diploma?

Chinar

New Member
Dag allemaal,

Korte introductie, mijn naam is Chinar en sinds vorige week ben ik 30 jaar (!). Zoals jullie allemaal ben ik al jaren verliefd op Australië. Dit wegens meerdere familieleden die hier wonen en natuurlijk het land zelf.

Ik heb een HBO-Rechten diploma en ben sinds een jaar werkzaam als Jurist contractueel bij een rechtsbijstandverzekeraar. Mijn ultieme droom is echter te verhuizen naar Australië. Ik heb geprobeerd het een en ander uit te zoeken inzake immigratie, echter weet ik oprecht niet waar te beginnen. Kan iemand mij helpen een duw te geven in de juiste richting?

Tevens ben ik benieuwd of ik überhaupt met mijn diploma iets kan doen in Australië. Ik dacht in aanmerking te kunnen komen voor een skilled visa maar wegens het groot verschil qua rechtssysteem heb ik hier mijn twijfels over. Heeft iemand hier ervaring mee?

Mocht iemand bereid zijn mij te adviseren hoe en waar te beginnen, dan zou ik dit enorm appreciëren.
 
Hoi Emulate. Merry Christmas to you too. Hartelijk dank voor je reactie. Zo ver was ik inderdaad. Ik zag op de SOL-list barrister/sollister trouwens staan. Het verschil zegt me echter niets. Ik neem aan dat dit vergelijkbaar is met een jurist (bachelor). Kan je me toevallig een bureau of dergelijke aanbevelen die mij kan helpen met het gehele proces?
 
Hoi Emulate. Merry Christmas to you too. Hartelijk dank voor je reactie. Zo ver was ik inderdaad. Ik zag op de SOL-list barrister/sollister trouwens staan. Het verschil zegt me echter niets. Ik neem aan dat dit vergelijkbaar is met een jurist (bachelor). Kan je me toevallig een bureau of dergelijke aanbevelen die mij kan helpen met het gehele proces?
Hoi Chinar

Mijn Australian partner is solicitor. Dat is vergelijkbaar met advocaat-onderzoeker, een barrister is een verdediger in een rechtszaak, een pleiter. Beide type lawyers hebben een masters degree.
 
Hoi Katinka. Heel erg bedankt voor je reactie. Ik heb helaas alleen mijn bachelor of law. Heb jij toevallig enig idee of ik hier iets mee kan? ik heb wel ervaring in de rechtszaal maar geen masters diploma. Ik ben bereid nog door te studeren, zolang ik maar wel verder kan in mijn vak. Mocht jij (of je partner) tips hebben hoe ik met m’n bachelor verder kan, dan hoor ik het graag.

Hoi Chinar

Mijn Australian partner is solicitor. Dat is vergelijkbaar met advocaat-onderzoeker, een barrister is een verdediger in een rechtszaak, een pleiter. Beide type lawyers hebben een masters degree.
 
Chinar,
Hey lastigste obstakel is dat je zonder bewijsbare ervaring in Australian law en degree niet als jurist kunt werken. Je Zou kunnen overwegen on op even studievisum te komen. Je mag daarop 20 u/w werken. Je Zou een baantje als law clerk kunnen versieren en de rest van de tijd aanvullend coursework voor je masters doen.

Sorry for the mistakes, my phone doesn't get Dutch.
 
Je kunt hier in NSW met een bachelor degree en paar weken Law college als advocaat werken, maar niet met je Nederlandse Bachelor. Voor werk in de advocatuur zul je hier weer aan de studie moeten. Ik heb paar jaar geleden geprobeerd met mijn Master in Law als paralegal aan de slag te komen- zonder succes. Er is enorm veel concurrentie onder law students om werk te vinden. Heb verhalen gehoord dat sommigen maanden onbetaald werk doen om baan te vinden. Dus ik geloof niet dat jouw Nederlandse bachor degree je gaat helpen om aan een skilled visa te komen.
 
Je kunt hier in NSW met een bachelor degree en paar weken Law college als advocaat werken, maar niet met je Nederlandse Bachelor. Voor werk in de advocatuur zul je hier weer aan de studie moeten. Ik heb paar jaar geleden geprobeerd met mijn Master in Law als paralegal aan de slag te komen- zonder succes. Er is enorm veel concurrentie onder law students om werk te vinden. Heb verhalen gehoord dat sommigen maanden onbetaald werk doen om baan te vinden. Dus ik geloof niet dat jouw Nederlandse bachor degree je gaat helpen om aan een skilled visa te komen.

Dag Red Dust,

Hartelijk bedankt voor je input. Kort samengevat ben ik dus bang dat ik met mijn bachelor of Law niet ver zal komen. In beginsel vind ik het absoluut niet erg om verder te studeren in Australie of een andere richting op te gaan. Echter wil ik wel zeker weten dat ik iets kan doen voordat ik mijn stabiele leven en baan hier opzeg.
 
Dag Red Dust,

Hartelijk bedankt voor je input. Kort samengevat ben ik dus bang dat ik met mijn bachelor of Law niet ver zal komen. In beginsel vind ik het absoluut niet erg om verder te studeren in Australie of een andere richting op te gaan. Echter wil ik wel zeker weten dat ik iets kan doen voordat ik mijn stabiele leven en baan hier opzeg.

Als je wil kun je altijd werken, maar of dat ook in die branche is waag ik te betwijfelen, maar die afweging moet je voor jezelf maken. Kans is groot dat je iets anders moet gaan doen hier.
 


OFX
Back
Top