emigreren naar Albany WA, maar hoe?? welke weg?

wendy geelen

New Member
Hallo allemaal!

Momenteel ben ik op vakantie in ALbany WA bij mijn vriend die inwoner is. We zien ons voor het eerst en het is mega gezellig samen. We kennen elkaar al 4.5 jaar, maar nu pas kwam het uit, door werk etc, dat we elkaar echt konden zien.
Ik heb altijd al naar australie willen verhuizen, toen ik 20 was heb ik hier gewoon voor 1.5 jaar op een WHV. Nu ik weer hier ben is de drang/trek nog groter.. Ik ben op zoek naar de makkelijkste weg, soms ook beetje de goedkoopste weg. Dat het veel geld gaat kosten ben ik mij van bewust, ik heb veel dieren en die gaan allemaal mee! Zelfs mijn paard! dus het gaat hier niet om krenterig gedoe. Als ik een paar duizend euro kan besparen door op een ander soort visa te komen is dat alleen maar mee genomen. Ik wilde het eerst hier proberen voordat ik een bureau ga inschakelen. Het liefst kom ik op een partner visa, trouwen en al. Kosten zijn rond de 10.000 dollar in totaal. De visa.. de dieren en verhuis kosten tel ik niet, die zijn apart en zijn ook niet van belang nu. Momenteel heb ik een assistent management diploma en sta daarmee niet op de SOL lijst. Ik dacht als ik een opleiding doe wat ze nodig hebben kan ik op die manier verhuizen en ben ik daarmee wellicht goedkoper uit. 2000 euro is toch weer 2000 euro :) Apart wonen hier is dan ook geen probleem, ik heb hier veel vrienden gemaakt tijdens de vakantie en vele hebben kleine huisjes te huur links en recht. De dieren kunnen worden geplaatst alles is eigenlijk goed.
Heeft iemand een idee?
alvast bedankt voor het meedenken :)
 
Partner visum is (mits je aan de voorwaarden voldoet) een redelijk eenvoudige optie volgens mij. Als je niet op de SOL staat is die weg dus duidelijk afgesloten. Check altijd ook even even de WASMOL, dat is de state SOL zeg maar, voor een 190 Visa. De lijst is nu helaas super kort omdat WA niet echt booming is, dus zo snel bekeken zit er niets voor je tussen. http://www.migration.wa.gov.au/services/skilled-migration-western-australia/occupations-in-demand

Of je een partner visum aan kunt vragen met jullie achtergrond (nu pas voor het eerst echt samen) vraag ik me af. Maar er zitten hier wel partner visa ervaringsdeskundigen (@Red dust, @FritsC)
 
Welkom! Voor partner visa moet je aantonen dat je een jaar een relatie hebt, volgens mij is het hier al iemand gelukt zonder dat ze een jaar samenwoonden. Maar wij voldeden ruimschoots aan die norm dus weet fijne er niet van.
 
Ik val absoluut niet bij de bovengenoemde experts, maar heb wel ervaring met het partner visa project.

Je kent je vriend 4.5 jaar, als je dat kunt aantonen dat je ook al zolang (of korter, minimaal 1 jaar) in een relatie zit dan zijn er kansen voor een 309 of zelfs 100.

Chat logs, fb history, stat decs van ozzies, foto's samen, skype log you name it. Samenwonen voor een jaar is perfect maar dat is in dit geval niet het geval dat maakt het wel iets lastiger.

Als je dit allemaal kunt overleggen dan is er volgens mij een prima kans op een visum. Kost 7000 AUD en als je mazzel heb heb je hem binnen 3,5 maand binnen zoals ik.
 
Bedankt alvast voor de snelle reacties! Het wordt zeer zeker geen haast gedoe, ik heb zoveel geld zeker niet gespaard, ben pas op een kwart, dus ik praat over een jaar denk ik. Ik wilde mij nu al te oriënteren zodat ik de juiste weg insla. het is niet alleen de visa, maar ook de keuring, de benzine naar amsterdam en berlijn. Ik woon in het zuiden van limburg dus dat moet je allemaal meetellen. Ik heb inderdaad alle documentatie bewaard van alle jaren omdat ik hier in mijn achterhoofd al mee bezig was, de vliegtickets nu zal ik bewaren en ben zoiezo van plan met kerst weer te komen.
je hoeft niet een jaar samen te wonen, maar je moet elkaar een jaar kennen nadat je elkaar ontmoet heb in het echt. Vreemde regel want je bent km uit elkaar, maar het is wat is... de 309 en 100 had ik inderdaad al gevonden en helemaal gelezen. Jammer dat het zo duur...
 
Bedankt alvast voor de snelle reacties! Het wordt zeer zeker geen haast gedoe, ik heb zoveel geld zeker niet gespaard, ben pas op een kwart, dus ik praat over een jaar denk ik. Ik wilde mij nu al te oriënteren zodat ik de juiste weg insla. het is niet alleen de visa, maar ook de keuring, de benzine naar amsterdam en berlijn. Ik woon in het zuiden van limburg dus dat moet je allemaal meetellen. Ik heb inderdaad alle documentatie bewaard van alle jaren omdat ik hier in mijn achterhoofd al mee bezig was, de vliegtickets nu zal ik bewaren en ben zoiezo van plan met kerst weer te komen.
je hoeft niet een jaar samen te wonen, maar je moet elkaar een jaar kennen nadat je elkaar ontmoet heb in het echt. Vreemde regel want je bent km uit elkaar, maar het is wat is... de 309 en 100 had ik inderdaad al gevonden en helemaal gelezen. Jammer dat het zo duur...

Het is helaas wel een vrij prijzig visa, maar wel de makkelijkste om te bemachtigen mits je dus aan bepaalde voorwaarden voldoet. naar mijn weten is elkaar een jaar kennen niet genoeg, je moet wel enige commitment naar elkaar toe hebben in de vorm van een relatie. Anders zou het natuurlijk ook geen spouse visum zijn. Jaar samen wonen hoeft idd niet, maar dat is wel veruit het makkelijkste omdat je dan vaak proof hebt zoals huur/hypotheek verslagen, shared bank accounts, shared postal adress en nog veel meer. Toch best wel cruciale proof voor een snelle afhandeling van je aanvraag Je kan het proberen met de proof die je al hebt en als het volgens je CO niet genoeg is dan vragen ze je vanzelf om meer bewijs.

Benzine naar Berlijn ga je besparen want daar hoef je niet naartoe, alleen naar Amsterdam voor je Medicals. Kost ook weer 250 euro trouwens.

Maareh.. als je dieren en vooral een paard mee wil nemen dan moet een retourtje Amsterdam toch geen probleem zijn lijkt me., want heb je enig idee hoe duur dat is om die dieren mee te nemen...

Voordeel is dat je je kosten van een bureau al bespaart, dit visum kun je makkelijk zelf regelen. dus eerste paar duizend dollar al bespaard.
 
Ter info: 1 kat meenemen kost ongeveer 2500 euro. (Dat is alle dierenarts bezoekjes en de vluchten) Alle dieren komen in Melbourne binnen, dus reken nog op transport naar Albany ( niet om de hoek natuurlijk )
 
Klopt huisdieren zijn zeer duur, het bedrag is minder nu aangezien de regeling versoepelt is sinds 2016. Alle dieren moest eerst 30 dagen in quarantaine, dit is nu verkort naar minimaal 10 dagen. Dat scheelt 20 dagen aan kosten! je betaald per dag een grote hoeveelheid zorg kosten en vandaar dat het zo duur was, de regels zijn versoepeld en de kosten dalen daarmee. Voor mij een rede om ze echt allemaal mee te nemen. 5 jaar geleden had ik mij zwaar verdiept in verhuizen naar australie, ik wilde op een sponsor visa komen, destijds zou ik voor mijn paard 11000 euro moeten betalen, quarantaine vond dan plaats in engeland voordat het paard daadwerkelijk vloog. Huisdieren gaan naar Perth. Het is een hoop geld... ik ben me er van bewust, maar ik krijg er een hoop voor terug :) en ik weet waarvoor ik het doe.

ik kan geen gezamenlijke rekening etc overleggen als ik een 309 aanvraag, deze is speciaal voor als je er niet woont, in de tussentijd verhuis je en vraag je de 100 aan. Het is wel degelijk een relatie.

Ik ben zeer benieuwd wat de toekomst gaat brengen....
 
dit is nu verkort naar minimaal 10 dagen. Dat scheelt 20 dagen aan kosten!
Helaas, de kosten werden per dag 3x zo hoog... Dus de totale kosten zijn precies even hoog als voor 2016 (wij zijn in January 2017 gemigreerd en werkten dus eerst met de kosten van 30 dagen en daarna van 10. Dus weet het uit ervaring)

Huisdieren gaan naar Perth.
Helaas, Perth is gesloten. Er is nog maar 1 Quarantine station voor Paarden EN huisdieren: Melbourne

ik kan geen gezamenlijke rekening etc overleggen
Wellicht nu wel doen en er wat centjes op storten elke maand. Kun je zeggen dat je samen spaart voor de bruiloft of migratie.

Succes!
 


OFX
Back
Top