Emigreren naar Australie

Een kleine waarschuwing met "de tijd nemen". Je zult niet de eerste zijn waarbij het beroep van de lijst met "meest gezochte beroepen" wordt gehaald en dan wordt de droom om naar Australie te verhuizen ineens een stuk lastiger.
Dat is dan makkelijk voor mij, als je technisch bent ben je "uitgebreid". En ja, het is niet alleen het beroep dat word aangescherpt...ook andere zaken.....zo bedoelde ik het niet, maar we hebben wel de tijd......(het is , wel jammer genoeg, niet morgen)

Hoi Eric,

Ik denk dat het wel lastig zal worden om werk te krijgen voor je uberhaupt een voet op Australische bodem hebt gezet en je je visum rond hebt.
Verder zijn er nog wel meer mensen die naar Australie vertrekken.
Wij, gezin van vader(46), moeder(38) en 2 jongens van 10 en 7, zouden ook wel daar willen/kunnen wonen maar we denken er al over zolang we bij elkaar zijn (18 jaar!!). Man is in Australie geboren en opgegroeid( Nederlandse ouders die in 1959 zijn geemigreerd) en heeft zowel de Nederlandse als Australische nationaliteit. Evenals beide jongens. Alleen voor mij zou er een partnervisum aangevraagd moeten worden die ik zelf wil gaan doen maar ik zie te veel beren op de weg. Wat als......

Inmiddels ben ik al 5 keer daar geweest en vorige week zijn de tickets geboekt voor een vakantie Australie voor volgend jaar juli voor 4,5 week. Voor de oudste wordt het zijn 4e trip (2005, 2006, 2011) en voor de jongste wordt het de 2e trip. De reden dat we zo vaak mogelijk gaan is dat m'n schoonfamilie daar allemaal verspreid is rond Melbourne. We proberen de jongens zo vaak mogelijk hun oma te laten zien zolang het nog kan. Schoonvader is begin september dit jaar gestorven. M'n man is juli dit jaar ook nog "even" op en neer geweest om afscheid van hem te nemen. Dat was een last minute trip.
Ik vind het een prachtig mooi land en zou er in principe best kunnen wonen maar het afsluiten van m'n leven hier en daar weer opnieuw beginnen vind ik een beetje eng.
Wel gaan we iedere vakantie in Australie rond om displayhomes te kijken in nieuwe wijken. Vooral in het westelijke gedeelte van Melbourne.

Ik zou m'n man de gelukkigste man op aarde maken als ik besluit mee te gaan. Daar ben ik heilig van overtuigd.

Back