emigreren zonder 1 heel jaar gewerkt te hebben

tomvk

New Member
Dag allemaal,

las ergens dat je minimaal 1 jaar voor een baas moet hebben gewerkt voor je in aanmerking komt voor een visum voor emigratie.
Nadat ik was afgestudeerd van de MTS technische iformatica ben ik naar oz gaan backpacken.
Ben nu weer terug, en wil graag sparen om terug te gaan voorgoed.

paar vraagjes hierover:

MOET je minimaal 1 jaar hebben gewerkt voor een baas
MOET je wat je gestudeerd hebt ook uitoefenen in OZ(want wil graag bij een maat van mij werken en die heeft eigen bedrijf)
Duurd het echt zolang voordat je je visum krijgt

Ozzi m8's

alvast bedankt  :up:

Op mij komt het heel kort over: de periode van 1 jaar dat je gewerkt MOET hebben.

Ik moest van de laatste 4 jaar 3 jaar werkervaring aantonen en daarbij zelfs ook nog van de laatste 18 maanden moest ik er 12 gewerkt hebben...Dat is dus 4 x zoveel als wat jij aangeeft...

Als je straks eenmaal in het bezit bent van het visum (tenminste het Skilled Independent Visum) dan hoef je niet meer te doen wat je hier gestudeerd hebt. Wil je dus dierenverzorger worden met een IT-diploma, dan kan dat, mits er een bedrijf is die jou op basis van die qualificaties wil aannemen. Ik neem niet aan dat er bijv. een advocatenkantoor is die jou aanneemt als advocaat als je alleen maar een IT-diploma hebt (beroepen zijn zomaar gekozen hoor).....

Je hebt wel een voordeel als je maat jou een job-offer doet. Dat kun je dus weer aangeven bij de DIMIA en dat levert je volgens mij wel extra punten op....

En ja, het duurt echt lang voordat je een visum krijgt. Alleen het gevoel al, want op het moment dat je start met de hele visumaanvraag weet je eigenlijk al dat je naar Australie wilt en dan moet je nog een hele tijd wachten omdat de Skills Assessment, Medicals, IELTS, etc. dan nog allemaal moeten komen....

Helaas (maar gelukkig ook i.v.m. de vele emigranten die dan zomaar het idee krijgen om weg te gaan) gaat het allemaal niet zo eenvoudig en snel als dat je zelf zou willen.

Nog even het volgende:
Je geeft aan dat je MTS Technische informatica hebt gedaan....ik weet het niet zeker, maar ik ben bang dat je voor IT-opleidingen minimaal een HBO diploma moet hebben. Succes.......

Of dat jaar voldoende is hangt helemaal af van het type visum dat je wilt aanvragen. Zo is dit voor b.v. Skilled Independent te kort. Hoe lang het duurt voordat een visum wordt toegekent is ook weer afhankelijk van het type visum dat je aanvraagt. Kan varieren van enkele maanden tot ruim een jaar. Denk dat je eerst eens moet kijken welke visa er allemaal zijn en wat de voorwaarden zijn. Wellicht dat je in jouw geval, als je inderdaad daar al  een baan hebt/krijgt kunt gaan voor een werkvisum of sponsered visum.

Michel

Maluka, je was me net voor met je reply, maar je hebt om een Skilled Independent visum te krijgen als ITer niet perse HBO nodig (ik kan het weten als niet HBOer zijnde). Je moet dan echter aan kunnen tonen (extra diploma's, langdurig werk in die branche) dat je wel op dat niveau zit. Maar inderdaad, een HBO diploma maakt het wel makkelijker.

[quote author=Maluka link=topic=1684.msg14970#msg14970 date=1115981092]
Ik moest van de laatste 4 jaar 3 jaar werkervaring aantonen en daarbij zelfs ook nog van de laatste 18 maanden moest ik er 12 gewerkt hebben...Dat is dus 4 x zoveel als wat jij aangeeft...
[/quote]

en als je nu bv 1 jaar gewerkt hebt, kom je dan helemaal niet meer in aanmerking???maw moet ik nu eerst 4 jaar HBO gaan doen dan minimaal 4 jaar werken om uberhaubt in aanmerking te komen om naar austalie te emigreren??

of is er ook nog een andere weg.

heb helaas mijn working holidays visa al gehad.

MicNic: daarom dek ik me altijd persoonlijk ook in door te stellen dat ik denk, maar niet zeker weet of je HBO nodig hebt of niet....maar ik wist dus niet dat je ook met MBO IT een visum kan krijgen... :)

Maar dan denk ik dat je wel meer werkervaring moet kunnen aantonen dan dat je dat bij HBO moet....en dan is 1 jaar waars. ook echt te kort. Wat je zelf ook al zegt dat je extra diploma's en langdurig werk in die branche moet aantonen.....

Maar mag ik dan vragen wat voor soort IT-opleiding je gedaan hebt en wat voor soort werkzaamheden je dan uitvoert (beheer, ontwikkeling, ...)

momenteel werkzoekende, en wil eigenlijk ook niet verder in die branche.

in idd geval bedankt voor jullie replays.

nog 1 vraagje is er geen andere weg??

Jawel, er is wel een andere weg:

Sla een australische vriendin aan de haak en houdt het langer dan een x aantal jaar vol :p

Tja, je zult nu eenmaal op basis van je kwalificaties of op basis van je relatie met een Australische iets moeten kunnen laten zien aan de Ozzies....

Geduld is een schone zaak.....(al vind ik wachten ook nu niet bepaald een leuke bezigheid, maar het hoort erbij)

:-D heb wel vriendinnen uit australie maar niet DE snappie??
kun je daar ook over liegen??? of moet je getrouwd zijn ??

of anders kan mijn maat geen werkvisum of zoiets voor mij regelen???

alvast bedankt  :wink:

Tuurlijk, je kan over alles liegen, maar dan maak je het jezelf alleen maar moeilijker....jij moet niet alleen bewijzen hebben dat jullie echt een relatie hebben (door bijv. telefoonrekeningen, gezamenlijke bankrekening, foto's van gezamenlijke vakanties etc. etc.), maar stel dat de DIMIA er achterkomt dat je een fake relatie had...dan kun je Australie wel op je buik schrijven...want het is dan niet ondenkbaar dat ze je het land uitzetten en dat je de eerste paar jaar niet meer terug mag komen.... Je hoeft trouwens niet perse getrouwd te zijn.

Jouw maat zou in principe een werkvisum kunnen regelen, maar dan moet hij aan gaan tonen dat hij jou echt nodig heeft en dat er geen enkele australier is te vinden die diezelfde werkzaamheden zou kunnen doen...maar ook dit visum duurt vrij lang om te krijgen....plus dat, mocht dit lukken je een aantal jaar bij die werkgever moet blijven en wat nu als je trammelant krijgt op het bedrijf?

dat laatste lijkt mij dan het beste :-D

verder zijn wij al meer als 12 jaar bevriend dus dat zal niet zo spaak lopen.
hij heeft een stucadoors bedrijf waar ik als zijn 'knechtje' zou kunnen werken.
helaas zijn er volgens mij genoeg andere ozzies die dat kunnen.

:cry: :cry: :cry:

begint er steeds donkerder uit te zien..... :cry:

bedankt voor de replies :up:

mischien een laatste hoop,

ik ben met mijn working holiday visa 3 maand in oz geweest en heb er niet gewerkt en ook geen taxfilenumber opgehaald.

heb ik nog recht op die andere 9 maanden??  :oops:

Als je echt zo graag meteen terug wilt kijk is bij de mogelijkheden van traineeship. Je maat zou je als trainee aan kunnen nemen. Ik ben voor stage van mn HBO naar australie geweest en dat visum ging redelijk makkelijk in vergelijking met andere visa's.

ga maar eerst een hbo diploma behalen, want als mbo-er kom je niet aan de slag. Hbo kan ik als het goed is in 3 jaar behalen omdat ik geen stage meer hoef te doen(wel jammer eigenlijk want dat had daar ook gekunt).

Maar hoeveel jaar zou ik moeten werken als hbo'er om in aanmerking te komen voor een Skilled Visa  ??
hmm 3 jaar dus als ik het goed begrijp uit mijn andere topic: http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1688.0
betekent dat als je bv 2 jaar gewerkt hebt minder punten krijgt of word je dan helemaal niet toegelaten

nog 6 jaar geduld hebben  :cry:

alvast bedankt tom  :up:(die dolgraag wil surfen in surfers!!)

Hoi
Je hebt idd 3jaar werkervaring nodig. Hangt ook weer af van het beroep waarop je laat assesen. Er zit daar nl ook weer verschil in.... Je mag je stage ook mee rekenen. Je mag trouwens alle relevanten werk ervaring in de afgelopen 4jaar mee tellen. Misschien dat het scheelt anders zit er niks anders op dan snel een baan vinden in de IT en nog eventjes 2 jaar te werken. Dan kan je dus over dik 1 1/2 jaar beginnen met de aanvraag. Valt toch mee :? Eventjes door bijten dus. Was bij mij ook kwam net 6maanden werkervaring tekort. Eventjes verstand op nul niet meer aan denken en voor je het weet ben je een half jaar verder. :lol:

[quote author=Bear link=topic=1684.msg15030#msg15030 date=1116014217]
Hoi
Je hebt idd 3jaar werkervaring nodig. Hangt ook weer af van het beroep waarop je laat assesen. Er zit daar nl ook weer verschil in.... Je mag je stage ook mee rekenen. Je mag trouwens alle relevanten werk ervaring in de afgelopen 4jaar mee tellen. Misschien dat het scheelt anders zit er niks anders op dan snel een baan vinden in de IT en nog eventjes 2 jaar te werken. Dan kan je dus over dik 1 1/2 jaar beginnen met de aanvraag. Valt toch mee :? Eventjes door bijten dus. Was bij mij ook kwam net 6maanden werkervaring tekort. Eventjes verstand op nul niet meer aan denken en voor je het weet ben je een half jaar verder. :lol:
[/quote]

Ik wou dat net gaan vragen over die stage.. Dus dank je voor het gedachten lezen, haha :-D

Dat scheelt echt ONWIJS als je stage ook meetelt.. Trouwens, moet dat dan wel betaalde stage zijn, of maakt dat niet uit? Is het gewoon puur de ervaring en niet het loonstrookje zeg maar?

Trouwens, nog een vraagje.. Welke oplieding moet je eigenlijk volgen voor ITer.. Dat vraag ik me al een tijdje af..

Dus het is inderdaad dat je in de laatste 4 jaar 3 jaar fulltime gewerkt moet hebben??? Hmmm dan is het aftellen voor me begonnen denk ik.

Trouwens, nog een vraagje.. Welke oplieding moet je eigenlijk volgen voor ITer.. Dat vraag ik me al een tijdje af..

heb eerst mavo gedaan, toen MTS Technische Informatica kantoor automatisering. En nu dan HBO. daar kun je kiezen uit 2 richtingen volgens mij bedrijfskundige informatica en kantoor automatisering(beheer). :evil:

nog 6 jaar(tjes) wachten....

..word vervolgd..

er is nog een mogelijkheid om met minder werkervaring een skilled visum te krijgen!
dit is nl het skills matching visum (zie booklet 6). De vereiste hier is min. 6 mnd in de laatste 12 mnd relevante werkervaring voor de aanvraag. In combinatie met een state nominatie (van Victoria) was dit voor mij de enige mogelijkheid.

[quote author=wilco link=topic=1684.msg15140#msg15140 date=1116176621]
er is nog een mogelijkheid om met minder werkervaring een skilled visum te krijgen!
dit is nl het skills matching visum (zie booklet 6). De vereiste hier is min. 6 mnd in de laatste 12 mnd relevante werkervaring voor de aanvraag. In combinatie met een state nominatie (van Victoria) was dit voor mij de enige mogelijkheid.

[/quote]

ligt in de duisternis.. :wink:

Back