emigreren zonder 1 heel jaar gewerkt te hebben

Als je die state nomination krijgt mag je dan nog wel wonen waar je wilt (binnen die staat dus natuurlijk). Bijvoorbeeld in Victoria in Melbourne en niet ergens erbuiten???

Dat zou heel goed nieuws zijn, alhoewel had alles al van me af gezet omdat het voorlopigniet zou lukken, nu krijg ik weer mogelijkhden.

[quote author=tomvk link=topic=1684.msg14975#msg14975 date=1115982000]
nog 1 vraagje is er geen andere weg??[/quote]
Nee,helaas niet.

Lost: quote aangepast.

[quote author=Shuter Street link=topic=1684.msg15142#msg15142 date=1116177933]
Als je die state nomination krijgt mag je dan nog wel wonen waar je wilt (binnen die staat dus natuurlijk). Bijvoorbeeld in Victoria in Melbourne en niet ergens erbuiten???

Dat zou heel goed nieuws zijn, alhoewel had alles al van me af gezet omdat het voorlopigniet zou lukken, nu krijg ik weer mogelijkhden.
[/quote]

ja, de nominatie is voor de hele staat, inclusief melbourne. de eerste 2 jaar ben je hieraan verplicht. Daarna ben je vrij om te gaan waar je wilt.
SA, TAS en (sinds kort dus) WA bieden ook evt de mogelijkheid voor nominatie.

had net een maat van mij aan de tel en hij zei dat wanneer je in sydney een baan zoekt als it-er er genoeg bedrijven zijn die dan voor jouw een visum willen regelen. Dat had een spaanse vriend van hem ook gedaan.

toch maar ff proberen.

Denk dat je bedoelt een sponsorship: bedrijf geeft je een baan en staat garant voor werk (sponsorship), daaraan gekoppeld een visum (wat je zelf moet aanvragen over het algemeen).

Dit betekent dat wanneer je van baan wil wisselen of ontslag krijgt je binnen 28 dagen het land moet verlaten omdat het visum gekoppeld is aan je baan......of binnen 28 dagen een nieuwe sponorship binnenhalen...

Overigens, sponsorship kost in totaal 1500 euro, iedere keer opnieuw omdat het steeds bedrijfs-baan gebonden is (of je moet het geluk hebben dat het bedrijf deze kosten voor je betaalt...)

[quote author=Sabien link=topic=1684.msg15257#msg15257 date=1116318747]
Overigens, sponsorship kost in totaal 1500 euro, iedere keer opnieuw omdat het steeds bedrijfs-baan gebonden is (of je moet het geluk hebben dat het bedrijf deze kosten voor je betaalt...)
[/quote]

Hoho.. even correctie.. daarom heet het dus sponsorship : je sponsor sponsort je en betaalt dus de kosten van het visum, regelt de aanvraag (dat gaat net zo als bij een migration agent dus 'zij vragen, jij levert') en jij betaalt alleen de kosten van je medicals, Chest X-ray en je visumaanvraag ! en dat is stukken minder dan die 1500 euries die jij noemt:
a) medicals voor een verpleegkundige (want uitgebreider bloedonderzoek) en Chest X- Ray:
AUD  328,00
B) Aanvraag sponsorship Dimia AUD 170,00

totale kosten gesponsorde: AUD 498,00

(medicals bij niet-verpleegkundigen,artsen etc.. : AUD 283)

Ja ja, ik weet het, het is :eek:fftopic: maar moest effe reageren!  :wink:

ho ho.....dit geldt dus duidelijk niet voor elk beroep, ik ben er namelijk ook mee bezig geweest.... Nurses zijn heel erg gewild, vandaar dus waarschijnlijk dat de sponsor automatisch alles kosten op zich neemt.
Afhankelijk van de schaarste kan ik me voorstellen dat een werkgever iemand zoooo graag wil hebben dat zij alle kosten betalen, maar dat heb ik in mijn sector (en bekenden van mij die er al zitten op een sponsorship) nog niet meegemaakt hoor!

Ik heb vorig jaar met een potentieel bedrijf alles door laten rekenen, en incl. bedrijfsjurist etc die alles voorbereidt, medicals etc kwam het uit op 3,000 AUD. Dit was voor een baan als projectleider in de bouw. Als ik binnen 2 jaar weg zou gaan zou ik alle kosten moeten betalen, ontslag binnen 2 jaar het bedrijf de kosten en 2 jaar of langer 50-50.....

Afhankelijk van de werkgever in andere beroepen dus kan het zijn dat je alles gewoon zelf moet betalen, of dat je een overeenkomst sluit voor 50-50 en wat te doen bij ontslag of vertrek voor een andere baan. :up:

Gr. sab

Ohw okee ! Kortom: er is geen algemene regel hiervoor als het gaat om sponsorships !  :roll:

Dat is om het allemaal weer lekker makkelijk en duidelijk te maken ! :lol:

Greets,

Ingrid.

Back