Employer reference letters nodig voor competency rapport?

Marie

New Member
Hoi Allemaal,

Hopelijk kan iemand ons wat verder helpen...(zie bij even voorstellen wie we zijn). Menno is druk met zijn competentie rapport maar vraagt zich af het nou echt nodig is om referentie brieven van oude werkgevers mee te sturen?? Aangezien zijn huidige werkgever nog niet weet dat we hiermee bezig zijn en het nog maar de vraag is of zijn oude bazen (als ze er nog werken) dit wel willen doen (ook nog in engels natuurlijk). ( Menno kan tijdelijk niet online aangezien hij op een project zit dus vandaar dat ik het vraag). Is het een probleem om dit niet te doen??? Weet iemand dat?

Groetjes Marie
 
competentierapport....ijk neem aan CDR voor de IEAust....?

In dat geval: je kunt van je huidige werkgever volstaan met een vertaling van je contract en een laatste loonstrook (let op DIMIA eist bij de visumaanvraag wel een verklaring)

wat betreft voorgaande werknemers: ik heb het wel gedaan.

je zou een mail kunnen schrijven naar IEAust, zij zijn erg behulpzaam dus leg de vraag voor. maar ik meen ergens gelezen te hebben op de site van IEAust dat je inderdaad werkgeversverklaringen die relevant zijn mee moet sturen....

Gr. Sab

tip: ik heb mijn getuigschriften zelf vertaald en de bedrijven benaderd of zij de engelse vertaling nog eens op origineel papier willen uitprinten.
er moesten wel een aantal extra dingen bij, ook straks voor dimia:
- salaris
- uren (full-parttime)
- functie en direct contactnummer van diegene die getuigschrift ondertekent
- alle adres en mailgegegens van het bedrijf (staat meestal wel op briefpapier...)

en ook niet onbelangrijk: IEAust eist ook een IELTS, dus deze moet je doen voor je je CDR gaat indienen. Bij IELTS vul je in dat 1 exemplaar naar jezelf moet worden gestuurd (die heb je straks nodig om met je visumaanvraag mee te sturen), en 1 exemplaar moet DIRECT van het IELTS testcentre door worden gestuurd naar IEAust!!!!! Dus niet 2 keer naar jezelf laten sturen maar het adres invullen van IEAust. Anders wordt het afgewezen en moet je het opnieuw doen......
 
Hoi Sabien,

Hartstikke bedankt hier hebben we zeker wat aan! Menno moet toch maar even aan de slag met zijn oude werkgevers...Enne bedankt voor de tip van de IELTS wie weet hadden we het anders fout gedaan,

Gr. Marie
 
Back
Top