Employer references

AJ

XPdite Sponsor
Ha iedereen,

Ik ben bezig mijn referenties in het Engels te herschrijven om ze te laten voldoen aan de eisen. Het plan is dan om mijn vorige werkgevers deze referenties opnieuw te laten ondertekenen.

Nu vraag ik me af of het verstandig is om in deze referenties ook iets te vertellen over hoe het bedrijf mij als collega heeft ervaren. Dus zoiets van: "We hebben pietje puk als een professionele en behulpzame collega ervaren en we wensen het beste in de toekomst bla bla...

Of is het juist verstandiger om de referenties to the point en zakelijk te houden?

Mijn dank  :wink:

Mijn referentie brief was niet aan mij gericht, maar aan "whoever it concerns".  Daarin heeft mijn baas mij aanbeveelt aan "australische bedrijven". Hij heeft een waardering uit gesproken over mijn professionele kwaliteiten, niet mijn sociale.

Marco

[quote author=brainysmurf link=topic=1739.msg15649#msg15649 date=1116585623]
Mijn referentie brief was niet aan mij gericht, maar aan "whoever it concerns".[/quote]

Ja sorry, zo doe ik het natuurlijk ook.
Alleen neem ik zelf de moeite om de referentie te schrijven omdat ik het beste weet wat er in de referentie moet komen te staan. Mijn werkgever hoeft dan alleen maar de inhoud te controleren om vervolgens te tekenen.

Dank voor je reactie.

Back