Employer Sponsored Visa

bert_vana

New Member
Hey iedereen ...

Ik ben aan het solliciteren in Australië en als het lukt zal ik waarschijnlijk een Employer Sponsored Visa krijgen. 

Klopt het dat een werkgever je voor min. 3 jaar wil laten tekenen en als je evt. vroeger wenst terug te keren, je zelf moet opdraaien voor alle gemaakte kosten?

En zijn er nog bijkomende "addertjes onder het gras" waar ik van moet opletten?

Donderdag heb ik mijn gesprek met een bedrijf in Sydney dus  :up: iedereen!!

Groeten,

Bert
 
Bert,

Ik ben zelf ook bezig geweest met een bedrijf in Melbourne, helaas is het niet tot een Employer sponsored visa gekomen. Ze boden me een 457 visa (Long stay temporary business visa) en een contract van 12 maanden aan, wat ik vriendelijk doch beslist heb afgewimpeld.

Ik zou oppassen met zo'n adder. Het staat nergens zwart op wit dat ze dat van je mogen eisen. Het visum zelf kost ongeveer 1600 euro, minder dan een gewoon skilled visum.
Je zou de visumkosten zelf kunnen betalen, of een afkoopregeling af kunnen spreken (bijvoorbeeld een looptijd van 24 maanden, en elke maand 1/24 deel af laten schrijven)

Spreek van te voren af, welk totaalbedrag het bedrijf in zijn hoofd heeft. Je zelf vast laten leggen voor 3 jaar lijkt mij geen prettige gedachte; in principe kunnen ze je dan alles laten doen.

Ik neem aan dat je jezelf al goed heb geinformeerd?
Anders kun je alles nalezen in Booklet 5 http://www.immi.gov.au/allforms/booklets/1131.pdf

Bart
 
Hoi,

Wij zijn ook bezig met een sponsering, 457 om precies te zijn, en dat word geheel betaald door het bedrijf. Het beste is gewoon te solliciteren bij een groot bedrijf want dan word het meestal voor je betaald. Wij hebben ook een contract voor 18 mnd en de sponsoring is voor 2 jaar. En na die tijd kun je gewoon je PR aanvragen. Maar het is wel zo dat als jij voor dat je contract af is gelopen ontslag neemt je het hele bedrag terug moet betalen en dat je visum komt te vervallen. Dat is denk ik het enige waar je rekening mee moet houden. Voor de rest zie ik niet echt een "addertje".

XXX Tanne
 
Het verschil tussen een Employer Nomimated visa en een 457 visa, is dat de eerste vanaf dag 1 een permanent visum is.

Wanneer je op een 457 Australie binnenkomt, en de werkgever besluit (om wat voor reden dan ook) de arbeidsovereenkomst te ontbinden, dan heb je nog 28 dagen om het land te verlaten.

Een ENS (de naam is eigenlijk Employer Nominated Visa) geeft je dus een stuk meer zekerheid.
 
Ok, het is al wat duidelijker nu.

Ik heb dat bookletje staan en heb het al eens doorgenomen maar geraakte er niet voor 100% aan uit.

Allemaal bedankt voor jullie antwoorden!!!  :up:

Als er nog zaken zijn waar ik moet op letten, laat ik iets weten.
 
hallo, Ik wilde even reageren over het 457( long stay) verhaal, ik heb zelf ook zo een overeenkomst en moet zeggen dat het me wel goed is bevallen.
Als het bedrijf voldoet aan de criteria die DIMIA stelt, minimum loon, tekort aan personeel, e.d. dan is een 457 een goede oplossing, het bedrijf betaald alle onkosten, meestal raad het bedrijf aan om met hun agent te werken, kan een belangenspel zijn, maar dat is normaal in dit soort zaken, je kan het ook zo bekijken, dat als een bedrijf veel medewerkers nodig heeft zoals de miningindustry dan werkt een bedrijf alleen maar met dezelfde agent, omdat het bedrijf niet als ongeloofwaardig wil overkomen bij DIMIA.
Ik had binnen 5 dagen mijn 457 sticker en kon meteen aan de slag, na drie maanden proef (standaard) kreeg ik een permanente aanstelling en ben inmiddels bezig met mijn trades recognition, om meteen verder door te stoten naar een aanvraag voor permanente residentie.
Dus dat je twee jaar moet wachten om een aanvraag te doen is uit de lucht gegrepen, wel eerst trades halen als je via de MODL wil spelen.
Dat je, als een baas de 457 overeenkomst stopzet (ik zie niet in waarom, als hij al moeite neemt om je te sponsoren, waarom zou hij je dan weg willen, of begreep ik dit verkeerd)
dan is er nog niks overboord, je hebt dan 28 dagen de tijd om een nieuwe sponsor te zoeken.
Als je een beetje koppig bent en een beetje doorzettingvermogen ben je al een heel eind.
Je betaald wat leergeld, and the more effort you put into it the better results you going to get.

good luck
 
Maar jij bent nu dus bezig met een skilled visa?

De trade hebben wij gelukkig al, dus dat scheelt een hoop.

XXX Tanne
 
Back
Top