En weer een nieuwe member erbij!

Shivers

New Member
Hoe onwerkelijk en onmogelijk het nog voor me voelt....Ja, ik heb mijn soulmate gevonden en laat hij nou uitgerekend aan de andere kant van de aardbol wonen! *sigh
Het is nu bijna een jaar geleden dat we elkaar hebben leren kennen via...jawel...HET internet..en hoe sceptisch ik was...ik weet het gewoon zeker! Al staan we nog in de begin fase van elkaar nog wel eerst even te willen ontmoeten voordat we aan het grote werk gaan beginnen...zijn we beide ons toch een beetje aan het voorbereiden over wat ons te wachten staat. We willen goed voorbereid zijn zodat eventuele teleurstellingen achterwege blijven. Er gaat geen dag voorbij dat we praten over de eventuele "hurdles" die we gaan tegen komen maar we zijn meer dan vast besloten onze dromen waar te willen gaan maken.

Het plan is dat ik op den duur zijn kant op ga (Melbourne..voorgangers die deze stap hebben gemaakt...geef een gil!) en weet dus dat er nog heel wat uit te zoeken en te regelen valt. Na al wat het een en ander "gegoogled" te hebben, heb ik het idee dat ik op dit forum behoorlijk wat ervaringen, adviezen en tips ga tegen komen (ik moet nog veeeeel lezen lol) maar vond het wel zo netjes om me eerst voor te stellen.

Mijn hoofd staat niet stil met antwoorden die ik hier hoop te vinden dus ik denk dat er regelmatig een post van me te vinden zal zijn...en alle tips..adviezen en steun zijn meer dan welkom!

Groetjes!

Hoi en :hi: natuurlijk.
Je hebt gelijk, hier kun je heeeeeeel veel info vinden , dus ik zou zeggen succes want er is veel geschreven in de loop van de jaren.
Trouwens, ff nieuwsgierig... je hebt hem dus nog nooit in real life gezien?? Ik heb wel vaker een soort gelijk verhaal hier voorbij zien komen vlgs mij.... ik vind het lef hebben, ik zou toch iemand eerst moeten zien voor ik weet of hij me bevalt.
Maar ik zou zeggen go for it!

Groetjes!

Thanks voor je welkomsberichtje! Heel veel info inderdaad en lees me al suf! lol...wel leuk en intressant allemaal hoor em ben er nog wel even zoet mee *smiles Klopt! Ik sta voor een dubbele uitdaging, we hebben elkaar nog niet ontmoet in rl...als alles mee zit gaat dit in mei gebeuren maar zijn er nog niet over uit wat we eerst doen..hij eerst hier heen..of ik eerst daar heen om wat meer te gaan exploren. Wat ik al zei...we willen niet te hard van stapel lopen en eerst richten op onze eerste ontmoeting maar weten allebei donders goed dat de kans zeer klein is dat het bij 1 ontmoeting gaat blijven...de band die we hebben is erg sterk. Automatisch ga je dan ook rekening houden met de vervolg stappen...we zijn echt niet al bezig aanvragen te regelen hoor lol maar wat ik al zei...goed voorbereid zijn op alles is geen slecht begin *smiles

Allereerst hartelijk welkom natuurlijk!

En wat spannend, dat jullie elkaar ook nog helemaal niet hebben gezien. Heel veel succes met alles, je zult zeker heel veel info op het forum vinden!

Groet,
Annemarie

Welkom op het forum!! Ik weet niet hoe oud je bent, maar je zou eerst een jaar op een WHV kunnen gaan (tot je 30e). Op die manier kun je dan een jaar samenwonen (mocht de eerste ontmoeting bevallen :lol:) en gelijk bewijs verzamelen om daarna gelijk een visum aan te kunnen vragen.

Succes!!! :up:

Welkom op het forum!! Ik weet niet hoe oud je bent, maar je zou eerst een jaar op een WHV kunnen gaan (tot je 30e). Op die manier kun je dan een jaar samenwonen (mocht de eerste ontmoeting bevallen :lol:) en gelijk bewijs verzamelen om daarna gelijk een visum aan te kunnen vragen.

Succes!!! :up:

Oh! Thanks voor je tip!...al moet ik nog uitvogelen wat WHV is...lol! maar zo te zien gaat dat niet van toepassing zijn aangezien ik 34 ben..in augustus 35. Ik was al begonnen aan de topic "zeker of twijfel"...pfff..heel veel verhalen maar goed om te lezen. Eigenlijk was ik eerst op zoek naar een opmerking die een vriendin eerder maakte. Volgens haar zou ik goed in de gaten moeten houden dat wanneer ik zijn kant op ga (en dat kan nog steeds mei zijn...anders word het augustus) dat ik absoluut niet moet vermelden dat ik mijn vriend zou gaan bezoeken...zo ik dat wel doen, dan zou ik een verklaring moeten gaan tekenen dat na dit bezoek ik niet moet gaan aankomen met een nieuwe visum om daar voor goed te kunnen settelen. Het lijkt me erg sterk dat dat het geval is..maar wilde dat eerst even zeker weten.

Ow..om een iets beter beeld te geven ...het is niet alleen de liefde die me doet nadenken over vertrekken uit Nederland. Al jaren lang heb ik gewoon het gevoel dat mijn roots ergens anders liggen. Ik heb al wat reizen gemaakt binnen en buiten Europa om te proeven wat het "andere" leven kan toevoegen. Ik heb het niet slecht in NL maar toch blijft er wat kriebelen. Australie heeft ook altijd nog op mijn lijstje gestaan en ben er eigenlijk wel van overtuigd dat ik me daar ook goed kan aarde.

*duikt weer terug in het forum op zoek naar nieuwe info *smiles

Welkom op het forum!
Wat een spannend avontuur ga je tegenmoet, stel je voor dat 't 'm is :wink:

Marie

Je bedoelt dat het hem ook ECHT is...of ook echt de ware? lol...sorry even binnepretje!
Bedankt voor je welkomsberichtje..AnneMarie ook trouwens *smiles

Hey daar,

Welkom op het forum..

Hebben jullie elkaar nog nooit in levende lijven gezien???

Heb laatst een stuk gezien over internetdaten bij Tros Opgelicht...kijk maar uit...voor je het weet blijkt het een Afrikaan uit Zambia te zijn
grin.gif

Maar zonder gekheid...succes gewenst
afro.gif

Groeten Steven

Thanks voor je advies! Ik heb nu gelijk een punt om achter te laten in de topic "zeker of twijfel" lol! (ben er bijna mee klaar...dan op naar de volgende topic lol)
Een Afrikaan uit Zambia hoeft ook niet zo heel erg te zijn trouwens! lol! Maar nee..die twijfel heb ik dus niet...Thanks voor je welkomsbericht ook!

Welkom Shivers!

Eigenlijk was ik eerst op zoek naar een opmerking die een vriendin eerder maakte. Volgens haar zou ik goed in de gaten moeten houden dat wanneer ik zijn kant op ga (en dat kan nog steeds mei zijn...anders word het augustus) dat ik absoluut niet moet vermelden dat ik mijn vriend zou gaan bezoeken...zo ik dat wel doen, dan zou ik een verklaring moeten gaan tekenen dat na dit bezoek ik niet moet gaan aankomen met een nieuwe visum om daar voor goed te kunnen settelen. Het lijkt me erg sterk dat dat het geval is..maar wilde dat eerst even zeker weten.

Is niet zo! Ik ben in september geweest, op een toeristenvisum. Ik ben 'uit de wachtrij gepikt' voor verdere controle (wellicht zagen ze daar dat ik nogal excited was...) en heb op de vraag wat ik kwam doen in Ozz, eerlijk geantwoord dat ik tijd met mijn vriend kwam doorbrengen. Ik was toen ook al bezig met het verkrijgen van een Skilled Independent Visum en ook dat heb ik gewoon eerlijk gezegd. Commentaar hierop was dat ze hoopten dat we dan snel zouden kunnen definitief samen-zijn... Niets document ondertekenen dus.

Voor een WHV (Working Holliday Visum) ben je inderdaad 'te oud'.

Succes!!
Angeline.

Hey Thanks voor je antwoord Angeline...dat stelt me alweer wat meer gerust. Ik had al scenarios in mijn hoofd dat ik onmogelijk kon gaan zeggen dat ik zomaar een vakantie had geboekt en vervolgens door de deuren loop en in zn armen val lol! Ik denk (ik heb al wat meer gelezen inmiddels) dat mijn vriendin iets heeft gehoord over een toeristenvisum in bezit hebben en op moment dat ik in AUS ben, het niet versthandig is om daar verder te gaan met een andere visum...en dan vooral niet de "spouse". Ik zat net toevalling een post van je lezen en had al in de gaten dat je niet op dit moment bij je mannetje bent..of kan zijn. Weet nog niet jouw verhaal en zal het vast nog wel ergens tegen gaan komen maar als je wilt..zou ik graag jouw situatie willen horen. Ik lees namelijk (tot nu toe) veel stellen en gezinnen die besluiten te gaan emigreren en zoek eigenlijk nog wat ervaringen van koppels die niet nog bij elkaar zijn. Ook al hebben wij elkaar nog niet ontmoet...emotioneel kan het nu al erg moeilijk zijn....en daar komen dan nog wel eens de nodige twijfels mee naar boven.

Ja..ik ben te "oud", heb inmiddels al gelezen wat het inhoud...die valt dus al af :-(
Op naar de volgende! *smiles

http://forum.xpdite.net/topic/10515-dan-is-het-nu-tijd-om-mij-ook-eens-voor-te-stellen/

Da's 'mijn verhaal' Shivers (spaart je weer wat opzoekwerk)

Ik denk dat je eens op de website van DIAC (Department of Immigration and Citizenship) moet gaan rondneuzen. Eventueel eens de 'Visa-Wizard' invullen zodat je een beetje een beter idee hebt wat de mogelijkheden voor jou zijn en dan kun je ook gerichter naar verdere informatie zoeken...

Angeline

Het is vooral belangrijk zoveel mogelijk bewijs van jullie relatie te vergaren (dus alles bewaren). Je moet een jaar samenwonen alvorens je het spouse visum kunt aanvragen, maar Tweetie bijv. is bezig zo'n visum te bemachtigen voor haar partner zonder dat zij hebben samengewoond. Ik weet alleen niet hoe/wat etc.

Hmm...ja dat had ik inmiddels gevonden dat je met een "spouse" in ieder geval eerst moet aantonen dat je een jaar samen bent...en vroeg me ook al af of je dan ook daadwerkelijk een gezamelijk huishouden moet hebben gedeeld. Ook heb ik begrepen dat ALS je een spouse krijgt dat het dan wel de bedoeling is dat je binnen 9 maanden in het huwelijksbootje stapt.
Scary..en op zich jammer...een verblijf zou niet de reden moeten zijn om te trouwen. Hoe zit het als je voor een geregistreerd partnership zou kiezen? Enig idee? Ik zal ook Tweetie's berichten gaan bekijken...zou mooi zijn als dat goed gekeurd word!

Het is trouwens Tweety (=Chantal) (sorry ik had de OZ spelling in mind.. toen ik het typte)

http://www.immi.gov.au/allforms/booklets/1127.pdf

Bovenstaand een link naar het booklet over Partner Migration: daar zul je meer antwoorden vinden.
Voor zover ik me kan herinneren is er nog een verschil tussen een spouse visum en een intended marriage visum... (de laatste is die waarbij je inderdaad binnen de 9 maanden moet trouwen)

Back