En weer een nieuwe member erbij!

Hallo Shivers en welkom op het forum. Tja, je ziet het al er zijn hier heel wat mensen die jou kunnen helpen. Het forum is ook een grote bron van informatie. En boven alles gezellig! ;)

En altijd leuk, nog een dame die alleen op avontuur gaat! :up: Heel veel succes in mei. Ik ben benieuwd hoe de eerste ontmoeting zal zijn. :wub:

Groetjes,
Kathren

Welkom op het forum!
afro.gif

Dank je wel! *smiles

G'day Shivers,

Ook van ons een hartelijk welkom op deze forum! :smile:
Wat ontzettend leuk dat je je soulmate hebt gevonden en nog een Ozzie ook!
Ga er voor, life's too short!

:smile: Betty en Ro

Hallo Shivers en welkom op het forum. Tja, je ziet het al er zijn hier heel wat mensen die jou kunnen helpen. Het forum is ook een grote bron van informatie. En boven alles gezellig!
wink.gif

En altijd leuk, nog een dame die alleen op avontuur gaat!
afro.gif
Heel veel succes in mei. Ik ben benieuwd hoe de eerste ontmoeting zal zijn.
wub.gif

Groetjes,
Kathren

Hey Kathren! Bedankt voor je welkomstbericht!
Hmm...weer een dame ja...het ziet er naar uit dat die toch meer "guts" hebben of niet? lol
oooow...wat haal ik op mijn nek met deze opmerking!

G'day Shivers,

Ook van ons een hartelijk welkom op deze forum!
smiley.gif

Wat ontzettend leuk dat je je soulmate hebt gevonden en nog een Ozzie ook!
Ga er voor, life's too short!

smiley.gif
Betty en Ro

Thanks Betty...of Ro...of allebei! lol
Ok..ik moet eerlijk bekennen...het is een nep Ozzie hoor lol..hij is geboren in New Zealand maar hij vind Melbourne geweldig! *smiles

Geeft niet, kan wel wat hebben.
Zit nu ongeveer een half jaar met een spouse visum in Oz met m'n Australische vriendin en having the time of my live.

Alsnog welkom en succes.

groetjes Johan

Hallo Shivers en welkom op het forum. Tja, je ziet het al er zijn hier heel wat mensen die jou kunnen helpen. Het forum is ook een grote bron van informatie. En boven alles gezellig!
wink.gif

En altijd leuk, nog een dame die alleen op avontuur gaat!
afro.gif
Heel veel succes in mei. Ik ben benieuwd hoe de eerste ontmoeting zal zijn.
wub.gif

Groetjes,
Kathren

Hey Kathren! Bedankt voor je welkomstbericht!
Hmm...weer een dame ja...het ziet er naar uit dat die toch meer "guts" hebben of niet? lol
oooow...wat haal ik op mijn nek met deze opmerking!

Ik durf het wel hardop te zeggen.... WE HEBBEN GEWOON MEER BALLEN! :peace: :stupid2:

Geeft niet, kan wel wat hebben.
Zit nu ongeveer een half jaar met een spouse visum in Oz met m'n Australische vriendin en having the time of my live.

Alsnog welkom en succes.

groetjes Johan

Goed zo! lol Immers moeten we ook leren dat Ozzies best recht voor hun raap zijn toch? *grins
Hey spannend! Een spouse! Word al weer heel nieuwsgierig waarom jij voor deze visum hebt gekozen...goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt word er al jaloers van! lol

Kiaora,

Een KIWI!!! :up: Nog beter!!!

Heb zelf 10 jaar in 'The land of the long white cloud gewoond'.

En ben het helemaal met jullie eens... WIJ HEBBEN INDERDAAD ECHT MEER BALLEN!!! :wink:

:smile: Betty

Kiaora,

Een KIWI!!!
afro.gif
Nog beter!!!

Heb zelf 10 jaar in 'The land of the long white cloud gewoond'.

En ben het helemaal met jullie eens... WIJ HEBBEN INDERDAAD ECHT MEER BALLEN!!!
wink.gif

smiley.gif
Betty

hehe...Kiaora!

Kiwi's nog beter...ik ga het niet tegen hem zeggen voordat hij naast zn schoenen gaat lopen lol
Ik ben er zelf nog niet geweest maar zal het vast en zeker ook gaan ontdekken aangezien zijn familie daar woont...het klinkt echt super gaaf!

ps jammer dat we niet zoveel tegengas krijgen met die statement he? *grins

Hoi Shivers,

Die vriendin van je had wel een beetje gelijk maar dan net iets anders. Het gaat erom dat je niet een bepaald visum aanvraagt (zoals een WHV, wat n.v.t. is) terwijl je om een andere reden gaat. Je komt er misschien wel mee weg, maar het kán, als je pech hebt, tegen je werken. Het is zoiets als op een toeristenvisum binnenkomen om hier te gaan werken. Dat is, by law, frauduleus en als 't per ongeluk wordt opgepikt, zit jij weer op het volgende vliegtuig terug.

Het beste is dus om eerlijk te zijn, kan je je ook niet verslikken in little white lies :).

Ben benieuwd hoe het jullie vergaat! Succes! :)

Ireen

Kon wel genoeg punten krijgen voor een Skilled visa, maar was `te oud`. En een spouse visa is een veel gemakkelijker en snellere manier om binnen te komen. Geen Ielts, geen assesments, etc.
En als Fitter had ik geen enkel probleem om een baan te vinden in Oueensland.

groetjes Johan

Hoi Shivers,

Die vriendin van je had wel een beetje gelijk maar dan net iets anders. Het gaat erom dat je niet een bepaald visum aanvraagt (zoals een WHV, wat n.v.t. is) terwijl je om een andere reden gaat. Je komt er misschien wel mee weg, maar het kán, als je pech hebt, tegen je werken. Het is zoiets als op een toeristenvisum binnenkomen om hier te gaan werken. Dat is, by law, frauduleus en als 't per ongeluk wordt opgepikt, zit jij weer op het volgende vliegtuig terug.

Het beste is dus om eerlijk te zijn, kan je je ook niet verslikken in little white lies
smiley.gif
.

Ben benieuwd hoe het jullie vergaat! Succes!
smiley.gif

Ireen

Hey Ireen!
Ik ben gerust gesteld! lol..ik begon me al zorgen te maken dat ik moest gaan oppassen wat ik ging zeggen...ook al heb ik niets te verbergen...het zou je maar gebeuren dat er twijfels zijn en ze zetten je weer terug op het vliegtuig...heb ik hem nog niet gezien! lol!!

<br />Kon wel genoeg punten krijgen voor een Skilled visa, maar was `te oud`. En een spouse visa is een veel gemakkelijker en snellere manier om binnen te komen. Geen Ielts, geen assesments, etc.<br />En als Fitter had ik geen enkel probleem om een baan te vinden in Oueensland.<br /><br />groetjes  Johan<br />
<br /><br /><br />

Hmm..ook iets om verder uit te zoeken en over na te denken.Wat een hoop huiswerk moet ik nog doen zeg! lol maarja..ik ben ook redelijk vroeg met alles uit te zoeken dus heb nog wel tijd *smiles Hoe bevalt het jou allemaal? Waar zit je eigenlijk?

Nou...het is hem hoor!! lol
Sorry dat ik even niet zo veel op het forum ben geweest. In de tussen tijd zijn er al heel wat dingen gebeurd. Mijn mannetje is naar Nedeland gekomen en hebben 3 fantastische weken gehad. Ons voorgevoel zat goed..sterker nog..het klinkt nog beter dan we eigenlijk hadden durven dromen! De laatste paar dagen voor zn vertrek waren we allebei behoorlijk zenuwachtig..niet met het idee dat het misschien wel eens helemaal verkeerd zou uit pakken...nee, we konden niet wachten! Ik heb hem overal mee naar toe gesleept om zoveel mogelijk van ons kikkerlandje te laten zien zodat hij iets van mijn cultuur kan proeven. Mijn familie heeft hem ontmoet en vinden het nu xtra jammer dat ik zijn kant op wil gaan aangezien ze behoorlijk gek met hem zijn..aaaw *smiles

Anyways...ik zal weer wat meer aanwezig hier zijn om de nodige info op te snorren. We zijn samen al aan het kijken naar visums...maar denk dat het voor ons gewoon het makkelijkste is dat we voor spouse gaan. Ik kan dan helaas niet voor de working/holiday visum gaan...te oud *sniffles maar er schijnen nog 2 andere visums te zijn waardoor ik max een jaar bij hem kan zijn wat weer nodig is voor de spouse.

Kan niet wachten op alles op gang te gaan zetten al moet ik zeggen dat ik behoorlijk vast loop wat betreft...wat te doen met mijn huisdiertje. Er over nagedacht om haar die verschrikkelijk vlucht te laten maken en dus gewoon mee te nemen..boeit me niet wat het kost maar helaas kan ik haar niet mee nemen..australie vind het niets! (niet lachen..tis een konijn *smiles) Vind het idee echt super vreselijk om haar dan maar bij iemand anders te dumpen. jaren lang is ze echt wel mijn zonnetje geweest en nu dat ik mijn geluk heb gevonden...kan ze gaan. AARGH! Ik probeer op allerlei maniere nog een oplossing te zoeken waar ik me echt happy mee kan voelen...maar tot nu toe...loop ik echt vast..hoe suf het ook mag klinken.

Ander puntje..en dat zal vast wel ergens op het forum staan..maar wellicht iemand die het weet kan mij sneller antwoord geven dan dat ik het gevonden heb hier op het forum.
Mijn vriend woont dus in Melbourne..maar is oorspronkelijk New Zealander...dus ook met een nz paspoort (tip voor kiwis die in aus wonen...neem bewijs mee dat je ook kunt aantonen dat je in aus woont! bij het inchecken terug naar aus gaf dit nog wat problemen. Gelukkig had mijn vriend ook zn rijbewijs mee waar zn adres op stond..dit was voldoende om hem te laten boarden). Zodra ik zijn kant op ga moet hij permanent resident zijn van Aus. Zoals we het nu hebben begrepen zal zijn werk soort borg voor hem moeten staan. Hij heeft al contact gehad met werk en er is een grote kans dat zn werk dit gewoon niet gaat doen...het zou teveel geld gaan kosten voor ze? permanent kost iets van 265 dollar..iets wat wij natuurlijk ook wel kunnen betalen. Anyways...we hopen dat werk gaat mee werken ..zo niet...is er nog een andere manier voor hem om een permanent te krijgen? iemand enige idee?
Tis heel vreemd dat als ik een jaar die kan op zou willen gaan, dat dan die permanent weer niet nodig is..heel apart. Mocht hij zn permanent niet krijgen...tja...dan wellicht gaat hij al eerder terug naar nz...en zal ik ook rechtstreeks naar nz gaan. Niet de meeste praktische oplossing aangezien hij gewoon een goeie baan heeft!

Anyways..het puzzelen kan beginnen! Hopelijk kan iemand me al iets vertellen over zn permanent...

Voor iedereen die inmiddels al zn visum heeft...super gefeliciteerd!

Wow, super leuk weer wat van je te lezen! Helemaal te gek dat het tussen jullie is wat je al dacht dat het was! :wink:
En nu aan de puzzel tot get yourself Down Under!
Tja, en dan nog je konijn! :| Er zijn hier heel veel mensen die afscheid hebben moeten nemen of moeten gaan nemen van hun diertjes! Blijft volgens mij altijd moeilijk! Hoop dat je een goed thuis tegen die tijd kan vinden, bij een lieve vriendin of neefje/nichtje?
Anyways, succes met het geregel! :up:

Smiles, Betty :smile:

Zeker een hoop gepuzzel! maar we komen er wel *smiles Ja, ik heb al heel veel opties gehad om te kijken wat ik met bunny kan doen..maar blijft heel moeilijk. Ik heb het meisje onwijs verwend namelijk. Loopt 24 uur per dag lekker rond..geen kooi! Heeft problemen met dr kiesjes dus zal ook regelmatig naar de dierenarts moeten en eigenlijk alleen ik kan zien wanneer ze er weer last van heeft. Dat maakt alles niet echt gemakkelijker...los van het feit...ga mijn meisje toch niet achterlaten en weg geven! *sigh maar hoop inderdaad dat ik nog met een oplossing kom waar ik me gerust bij voel. Hoe vergaat het jou...ik zie dat jij aan het....wachten bent? lol heb je alweer wat nieuws gehoord?

Back