Engels verbeteren in Australie

iseldar

New Member
Is het ook mogelijk om (dmv cursussen etc) in Australie meer aan je Engels te werken? Mijn Engels is niet echt geweldig en dat komt ook omdat ik altijd maar in Nederland zit. Ik heb nooit echt de gelegenheid om Engels te praten. Als ik weer naar Australie zou gaan (ben er in 2001 ook geweest), dan zou ik echt beter Engels willen spreken. Zijn er speciaal voor buitenlanders ook cursussen om de Engelse taal meer te beheersen?

Ja hoor, zat. Vrijwel overal zijn wel universiteiten en TAFE's die cursussen verzorgen in Engels voor buitenlanders op verschillende niveaus en waarschijnlijk ook nog wel voor specifieke doeleinden (Engels voor buitenlandse verpleegsters of zo, ik verzin maar wat).
TAFE is denk ik vergelijkbaar met LOI/vakopleidingen (sorry, geen ervaring mee).

Inderdaad, wat Hans zegt, bij de uni's en tafe's kun je echt kiezen uit heel veel verschillende engelse cursussen.
Kijk op www.iep.com of www.studiesinaustralia.com om je te orienteren!

Hoi Hans of anderen die hier meer van weten.

Kan je bij die TAFE ook opleidingen volgen voor leraar Engels of is dat in Aus heel er anders geregeld??? 
Was namelijk hier in NL lekker op weg. Heb al een aantal engelse cursussen gedaan in december zou ik dan mijn Cambridge Advanced English exam gaan doen om dan door te gaan voor de Cambridge Proficiency exam en daarna avond studie bij de hoge school van Tilburg. Maar ja nu met dat helen emigratie proces heb ik het maar eventjes op pauze gezet… Ik hoop natuurlijk volgend jaar weer verder te kunnen in Adelaide. Ik moet me nog gaan orrienteren over hoe en wat maar vond dit topic wel een mooi moment om eventjes het een en ander te vragen sorry Iseldar dat ik jouw topicje eventjes misbruik :roll: :up:

@ iseldar je kan ook zoeken in de www.Yellowpages.com.au en dan zoeken op english langauge course

[quote author=Bear link=topic=2050.msg20022#msg20022 date=1120652489]
... @ iseldar je kan ook zoeken in de www.Yellowpages.com.au en dan zoeken op english langauge course[/quote]Ik denk dat je meer zult vinden als je zoekt op "English language course"  :-D (tijd voor een "wijsneus"-smiley)

Ik weet niet of ze bij TAFE lerarenopleidingen hebben, of dat je daarvoor bij een ander instituut of universiteit moet zijn. Misschien weet Juf Rebekka dat?
Overigens lijkt het me erg lastig om als buitenlander uit een niet-Engelssprekend land aan een baan als leraar Engels te komen in een Engelssprekend land. Ik denk dat heel veel ouders hier stiekem toch liever hebben dat hun kind Engels leert van een leraar met een Engels of Australisch accent :blahblah: Maar misschien valt dat wel mee hoor  :?

[quote author=Hans de Visser link=topic=2050.msg20026#msg20026 date=1120655635]
Ik denk dat je meer zult vinden als je zoekt op "English language course"  :-D (tijd voor een "wijsneus"-smiley)
[/quote]
Aargh :wall:  :oops: kom ik dan met mijn hele advanced cambridge bla bla verhaal   :-D :-x

Tja wat het accent betreft. Hoop dat het wel mee valt. Die studie is namelijk erg belangrijk voor me probeer nl al van mijn 21-ste HBO opleidingen af te ronden (technische opleidingen). Eigelijk nooit zin om te studeren. Gaat dan meestal lang goed. Eventjes een avond voor het tentamen de studie stof door nemen en dan nog net een voldoende halen je kent het wel :wall: wordt op een gegeven moment toch teveel. Waardoor heel de opleiding de soep in loopt. Tot dat ik 2 jaar geleden voor mijn IELTS begon te studeren. Op die manier heb ik eindelijk iets gevonden wat ik tot me neem als zoete pap. Ik leer echt met veel plezier Engels. Het wordt dan ook erg moeilijk om straks in september niet verder te gaan met het volgende semester.  Alhoewel misschien dat ik toch per ongeluk nog het inschrijf formulieren invul en per ongeluk opstuur :evil: Maar goed ik hoop dat iemand anders nog anderen ideeën heeft. Anders kan ik eventueel door gaan voor het volwassen onderwijs of engels onderwijs voor emigranten door emigranten :-D ???

Okee, mijn visie op dit alles. Ik heb het gevoel dat je hier op elke straathoek engels kan leren. En dan bedoel ik niet alleen in de praktijk (misschien nog wel het beste) maar er zijn hier zoveel mogelijkheden (in Brisbane dan). Ik moest ook mijn engels examen doen. En ik kon overal wel ielts cursussen of andere engelse taal oefeningen doen. Geen probleem. Ook bij de universiteiten en bij tafe kun je van alles doen. Kijk maar eens op internet.

education.qld.gov.au (das van QLD)
http://www.tafe.qld.gov.au/
www.iml.uq.edu.au

Je kunt het ook even googlen.

Maar van het lesgeven zou ik niet weten. Ik kan je er het volgende over vertellen: ik denk niet dat ze een Nederlander boven een Australier of Engelsman zouden aannemen. Hoewel ze wel allerlei gelijkheidsprogramma's hebben. Dus wat dat betreft moet je er door heen kunnen komen. Het zou makkelijker zijn als je je opleiding tot leraar hier zou kunnen doen. Je wil niet weten hoe vervelend ze hier kunnen doen over Nederlandse diploma's. Ik probeer nog steeds aan het werk te gaan in het onderwijs. Maar ik moet zeggen dat het mij niet erg meevalt. Het is gewoon veel werk. En HEEL veel formulieren  :-D. Ik weet niet wat je er verder mee wilt doen. Maar als je hier leraar wilt worden. Dan kun je op de education site van Queensland (of welke staat dan ook) erg veel info vinden. Het zit soms wel heel goed weggestopt. Even goed zoeken! Maar dan heb je ook wat! Succes ermee. En als ik niet helemaal antwoord heb gegeven, dan moet je het maar zeggen. Dan zoek ik nog wel even verder!

Hi Bear

Als je les wilt geven op een (bijv.) TAFE dan heb je op zijn minst je Workplace Tainer nodig, (Certificate IV in Assessment & Workplace Training (BSZ40198)) dat is National Recognised dus als je dat hebt dan kan je daar in heel Australie mee uit de voeten. Maar of het voldoende is om Engelse les mee te geven...no idea.

Misschien kun je even zoeken op bovenstaande code en vanuit daar wat meer info. verzamelen.

Good luck :)

Tnx rebekka en Syl
Bedank voor de tips iig genoeg stof om van het weekend is goed uit te pluizen via het net.
groetjes :up:

Is dit wat je wilt?    Deze informatie komt van de Australian Catholic University, welke zit in Melbourne, Sydney, Brisbane, Canberra and Ballarat.

Course: Postgraduate Certificate in TESOL (Teaching English as a Second Language)

* Teaching English as a Second Language: Kindergarten - Year 12
* Teaching English as a Second Language: Adults

Course description
This 120 hour course is for teachers or other suitably qualified people interested in teaching English as a Second Language to adults or to school students.

Who should participate in this course?
Teachers or other suitably qualified people interested in teaching English as a Second Language to adults or to school students.

google for TESOL en je vind van zelf wat je weten wilt.

Veel succes.

Sidonia..

Volgens mij is het doel van Iseldar om zijn/haar eigen Engels te verbeteren en niet dat hij/zij als docent bezig gaat om anderen beter engels te leren spreken. Dat haal ik tenminste uit de tekst die jij van die universiteit haalt...

[quote author=Maluka link=topic=2050.msg20056#msg20056 date=1120722698]
Volgens mij is het doel van Iseldar om zijn/haar eigen Engels te verbeteren en niet dat hij/zij als docent bezig
[/quote]

:|Dat is mijn schuld  :evil: Ik heb het topic heel eventjes misbruikt :p

inderdaad mijn berichtje is voor 'bear'. 

Ik volgde gewoon het gesprek en de laatste vraag gaat volgens mij over het lesgeven van de engelse taal.

Zoals zoveel draden wordt er regelmatig van de eerste vraag afgeweken, zo ook hier.

Ik heb gisteren weer een hele tijd naar CNN zitten kijken en het valt me soms echt op dat ik het niet kan blijven volgen. Soms raak je de draad gewoon kwijt als er wat gedetailleerder gesproken word. Daar ben ik in Australie ook wel bang voor; dat je soms gewoon aansluiting mist. En toch wil ik mij er niet door laten kisten. Ik denk dat ik alleen maar hierin kan groeien.

Het went echt wel. Ook al volg ik ook niet altijd alles. Ik kom een heel end. Enne het scheelt heel erg als er niet stiekem toch ondertiteling meeloopt. Ik ben zo gewend om die te lezen. Nu moet je wel luisteren. Het is helemaal niet moeilijk. Behalve als het echt in vaktaal is. Of met veel Australische afkortingen. Maar ja, daarvoor moet je denk ik gewoon een tijd in Australie wonen.  :)

Hi Iseldar

Het went vanzelf hoor, echt! Het wordt gewoon "second nature" na een tijdje.

Weetje wat ikwel grappig vindt trouwens....wij wonen hier nu alweer heel wat jaar en soms hoor ik een heel oud nummer op de radio (van 'vroeger'  :knit:) je kent dat wel van die liedjes waar je vroeger in de kroeg of in een of andere tent lekker mee liep te lallen... en dan denk ik nu........oooooh, is DAT wat ze zingen.

Wat vroeger heel wazig klonk is nu gewoon in een klap duidelijk en dat komt inderdaad vanzelf. Met CNN, het ligt er een beetje aan waar ze het over hebben denk ik. Als het een onderwerp is wat je aanspreekt dan zul je het misschien ook wat sneller helemaal kunnen volgen.

Misschien kun je de ondertiteling afplakken :-D? En bij DVD's de ondertiteling uitzetten?

Groetjes
Syl

Moet je trouwens ook een soort van toets afleggen wanneer je permanent in Australie wilt gaan wonen? Voor Nieuw-Zeeland moet je de IELTS-toets doen. Er schijnen wel aardige pittige dingen in te zitten. Geldt dit nu voor Australie ook?

Back