Engels verbeteren in Australie

Is er ook ergens een cursus te volgen die gerelateerd is aan de IETLS-toets? Ik weet zo goed al zeker dat mijn engels niet toereikend is om een voldoende met de IELTS-toets te halen. Ik moet er nog flink wat aan doen...

[quote author=iseldar link=topic=2050.msg22678#msg22678 date=1122980040]
Is er ook ergens een cursus te volgen die gerelateerd is aan de IETLS-toets? Ik weet zo goed al zeker dat mijn engels niet toereikend is om een voldoende met de IELTS-toets te halen. Ik moet er nog flink wat aan doen...
[/quote]

Ja die is er zeker, kijk maar eens bij BLTC in Amsterdam (http://www.bltc.nl/). Dit is ook het bureau waar je uiteindelijk je IELTS examen moet gaan afleggen.

Michel

Mijn vriend dacht dat hij noooit zijn IELTS zou gaan halen, dus hij heeft de intensieve 5-daagse cursus bij BLTC hgevolgd, vlak voor zijn test. Zijn insta-engels was nét voldoende om aan de test mee te mogen doen ( je moet een bepaald niveau hebebn, dat testen ze voordat je aan de cursus mee mag doen), maar hij heeft zijn IELTS ruim gehaald! Het was vooral veel oefenen en veel tips, en blijkbaar heeft dit voor hem echt geholpen.Het kost een paar centen, maar is het overwegen zeker waard.

Hoi hoi
Klopt helemaal voor zo'n IELTS cursus moet je minimaal intermediate level hebben. Anders kan je het niet volgen daar het tempo redelijk hoog is. Ik wilde het voor mijn vrouw ook doen maar zij is pre-intermidiate dus helaas pinderkaas voor haar.... We hebben toen een aantal cursusen gedaan op de British School te Den Haag.... Het mocht niet bate ze kwam net een half punt tekort :cry:
Gr. Barry

We hebben toen een aantal cursusen gedaan op de British School te Den Haag.... Het mocht niet bate ze kwam net een half punt tekort

Maaaaar ze heeft het wel geprobeerd en haar Engels is hierdoor toch in ieder geval verbeterd! Jullie hebben nu toch die second instalment betaald hè, kan ze daar toch de lessen volgen èn je leert gelijk mensen kennen wat ook fijn is. Ik weet nog wel dat toen ik in 88 naar Australië ging met m'n 6 jaar schoolengels dat iedereen ervan uitging dat je dan ook wel goed Engels kan, not! Ik wist gewoon van heel veel woorden niet wat het betekende en kon het journaal niet volgen. Vervolgens ben ik dus veel naar programma's gaan kijken als het journaal/natuurseries/discussieprogramma's en dat scheelde heel snel heel veel. Dus zoals ze zeggen en zoals jij ook weet: alles komt goed, en jullie hebben al laten zien heel veel doorzettingsvermogen te hebben.

Groetjes Miranda  :)

[quote author=Erna link=topic=2050.msg22465#msg22465 date=1122817147]
Ja, ook voor Australie moet je een IELTS test doen.
[/quote]

Moet je ook een engels test doen als je bent geimigreerd via een Spouse Visa?

Volgens mij hoef je met voor een Spouse visum geen IELTS te doen

(De ozzies zullen er wel van uitgaan dat jij makkelijker engels kan praten met je spouse, dan dat de australische kant nederlands kan :p )

[quote author=Biermans link=topic=2050.msg24199#msg24199 date=1124280418]
Moet je ook een engels test doen als je bent geimigreerd via een Spouse Visa?
[/quote]

Van wie zou dat moeten dan?
Je hebt dan je visum al.

:|

Ik hoefde het niet voor mijn visum, maar wel hier voor mijn werk... En ondanks dat iedereen zegt: oh dat haal jij makkelijk... was ik ZO zenuwachtig. Maar inderdaad voor je spouse visum krijg je gewoon een "free ride"  :-D. Wat ook wel blijkt hier. Ik kom hier ontelbaar veel Aziatische moeders (vooral) tegen die mee zijn met hun man. Hij  doet iets bij uni. En zij zijn mee. Maar geen woord Engels. Of heel gebrekkig. Probeer dan maar eens uit te leggen wat er is gebeurd als zoonlief een ander kind minder vriendelijk heeft behandeld  :?. Gelukkig heb ik genoeg Aziatische collega's. Maar om nou te zeggen dat hun Engels lekker verbeterd is door de jaren heen??? Ik versta er 9 van de 10 keer niks van. Maar wonder boven wonder snappen veel kinderen het (inmiddels) wel.

[quote author=Maluka link=topic=2050.msg24217#msg24217 date=1124293618]
Volgens mij hoef je met voor een Spouse visum geen IELTS te doen

(De ozzies zullen er wel van uitgaan dat jij makkelijker engels kan praten met je spouse, dan dat de australische kant nederlands kan :p )
[/quote]

Mijn Australische vriendin heeft nederlandse ouders en spreekt dus vloeiend nederlands!  :p

Maar, engels is voor mij geen probleem dus voor evenentuele testen ben ik niet bang. [size=7pt](ik werk tenslotte al voor in Amerikaans bedrijf in nederland)[/size]

[quote author=Biermans link=topic=2050.msg24438#msg24438 date=1124440517]
(ik werk tenslotte al voor in Amerikaans bedrijf in nederland)
[/quote]

Jups....jouw collega is toch een kameraad van mij? :p

Back