Engelse series of het nieuws oid met betrouwbare engelse subs

Guitarman

Active Member
Daar was ik weer.
Ik vroeg me af of er nog mensen zijn welke goede ideeen hebben.
Wat is namelijk het geval. Ik en mijn vrouw zijn druk bezig met IELTS voor haar examen op 15 februari (2e x)
We willen de laatste maand sowieso zoveel mogelijk Engels "absorberen" nu kijken we al redelijk veel engelse dingen op youtube e.d. Maar wie weet heeft er nog iemand leuke of goede tips.
Het viel me op dat er eigenlijk geen sites zijn met engelse nieuws en "proper" English subs.
Maar misschien ligt het ook aan mij.

Fijne zondag!
 
Hi Guitarman,

Hoezo geen Engels nieuws online? Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp, maar ik zou om te 'absorberen' vooral veel BBC kijken (tip uit een ander draadje: de serie wanted down under is er weer dagelijks op bbc1 om 10:15 Nederlandse tijd) en Australisch nieuws vind je onder andere via www.news.com.au, www.smh.com.au, dailytelegraph.com.au, theaustralian.com.au en ga zo maar door. Succes met de laatste voorbereidingen voor de IELTS!
 
Wij hebben gewoon heerlijk veel afleveringen van McClouds Daughters gekeken (downloaden). Niet echt 'proper English', maar wel degelijk leerzaam. Heerlijk als het hier in Nederland koud is, lekker wegzwijmelen met een soap vol verliefde, stervende en trouwende zwetende farmers. En we pakten af en toe gewoon het woordenboek. voordeel = terugspoelen als het te snel gaat. Maar dit is misschien niet de gewenste voorbereiding. Succes!
 
Mcleods daughters heb ik allemaal op dvd... Inderdaad niet het echte engels (heerlijk australisch), dus wellicht iets minder als oefenmateriaal, al denk ik dat gewoon heel veel engels talige programma's kijken sowieso goed helpt... succes.
 
In een ver verleden keek ik naar series e.d. op de BBC met daarbij de ondertiteling aan via teletext. Qua nieuws was dat wat lastig omdat het dan 'meeloopt' (en dus altijd trager is dan dat de mensen praten).
Maar het was een mooie manier om m'n Engels wat op te krikken en werd door m'n ouders dan beschouwd als 'huiswerk' en niet als 'tv kijken' :) :) :)
 
Back
Top