Enkel documenten opsturen die gevraagd worden?

Zanzibar

New Member
We hebben vorige week onze online applicatie voor een GSM 175 visum ingediend. Kort na de aanvraag kregen we een automatische mail "REQUEST FOR FURTHER INFORMATION". In deze mail vroegen ze me de volgende documenten:

Birth certificate or other evidence of age
Copy of passport Personal Particulars/Photo (bio-data) page
IELTS English Test Report Results
Evidence of overseas qualifications
Skills assessment
Evidence of Specific Work Experience
Evidence of work experience
Marriage certificate
Evidence of Designated Language Qualifications

Ik heb deze opgestuurd. Na vraag ik me af of ik ook reeds andere documenten zoals "evidence of a genuine and continuing relationship" moet opsturen, of ik hiermee moet wachten tot hier om gevraagd wordt? Ik heb reeds heel wat documenten samen gesprokkeld zoals aankoopakte van ons woonhuis, gezamenlijke bankrekening, rekeningen electriciteit, vakantiefoto's, etc... Ter info: wij reeds 13 jaar met elkaar gehuwd en wonen al meer dan 15 jaar samen op hetzelfde adres.

Aansluitend hierop heb ik nog een vraag ivm de statutory declaration Form 888. Is deze ook nodig in ons geval, of enkel als er een de-facto relationship moet bewezen worden?

Bedankt voor de feedback!
Zanzibar
 
Als je de docu compleet (en vertaald/certified indien van toepassing) hebt waarom zou je die dan niet vast opsturen?

Alleen de VOG en Medicals kun je beter even mee wachten (zowiezo met aanvragen) want die blijven maar een jaar geldig, of je moet erge haast hebben en kunnen uitkienen wanneer je in OZ aankomt.

Als je je trouwakte opstuurt ben je volgens mij klaar (maar check 't ff, ik ben niet getrouwd!) en hoeft Form 888 niet.

cheers
Jeroen
 
Hoi,

Form 888 zijn statements die je naar aussie (schoonfamilie)-leden opstuurt die kunnen verklaren of je werkelijk met diegene samenleeft cq omgaat. Ik zou er dan 2-3 naar mijn schoonfamilieleden kunnen opsturen maar of dat nodig is voor een skilled visum weet ik niet.

even navragen of nalezen op de site.

groetjes heidi
 
[quote author=Zanzibar link=topic=10047.msg138919#msg138919 date=1242846236]
Marriage certificate

Ik heb deze opgestuurd. Na vraag ik me af of ik ook reeds andere documenten zoals "evidence of a genuine and continuing relationship" moet opsturen, of ik hiermee moet wachten tot hier om gevraagd wordt? Ik heb reeds heel wat documenten samen gesprokkeld zoals aankoopakte van ons woonhuis, gezamenlijke bankrekening, rekeningen electriciteit, vakantiefoto's, etc... Ter info: wij reeds 13 jaar met elkaar gehuwd en wonen al meer dan 15 jaar samen op hetzelfde adres.

Aansluitend hierop heb ik nog een vraag ivm de statutory declaration Form 888. Is deze ook nodig in ons geval, of enkel als er een de-facto relationship moet bewezen worden?
[/quote]
Dit kan ik even niet volgen;
Je bent 13 jaar gehuwd en je hebt een Marriage certificate opgestuurd.
Waarom zou je dan nog de rest, die je er onder hebt gezet, willen opsturen???
Het ljkt me dat een marriage certificate, van 13 jaar geleden, wel genoeg bewijs vormt.

Bart
 
Je marriage vertificate is inderdaad voldoende, de rest heb je dan niet nodig!
 
Back
Top