enkele vraagjes ivm de application

Jerden

Active Member
Hoi

ik ben zo al eens aan het doornemen wat we allemaal moeten meesturen als we de aanvraag doen. Voorlopig zijn 2 dingen mij niet helemaal duidelijk, mss weet iemand hier een antwoord op?

- details of countries of residence for all countries lived in for a total of 12 months or more: geldt dit ook als je er geweest bent met een working-holiday-visum? Ik ben er destijds 15 maanden geweest: eerst met een working-holiday visum, dan ben ik even naar Fiji gegaan en heb daar een holiday-visum aangevraagd en ben dan nog eens 4 maanden extra gebleven. En betekent dit dan dat ik daar ook een police-clearance voor moet hebben?

-in form 80 staat dat je details moet geven van "all passports ever issued to you", bovendien moet je ook alle visa doorgeven die je ooit gehad hebt. Nu, die oude paspoorten heb ik niet meer, en exacte data van visa kan ik ook niet meer achterhalen. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Alvast bedankt voor wat wijze raad...  :wink:
Jerden
 
[quote author=Jerden link=topic=10104.msg140084#msg140084 date=1244543477]
- details of countries of residence for all countries lived in for a total of 12 months or more: geldt dit ook als je er geweest bent met een working-holiday-visum? Ik ben er destijds 15 maanden geweest: eerst met een working-holiday visum, dan ben ik even naar Fiji gegaan en heb daar een holiday-visum aangevraagd en ben dan nog eens 4 maanden extra gebleven. En betekent dit dan dat ik daar ook een police-clearance voor moet hebben?
[/quote]

Ik weet het niet zeker, want ik heb zelf nooit ergens anders langer gewoon dan 12 maanden behalve Nederland, maar volgens mij moet je idd als je in een land totaal langer dan 12 maanden hebt gewoond een PCC aanvragen. Dus als je een WHV in Australië hebt gehad en in totaal langer dan 12 maanden (of moet het 12 maanden aaneengesloten zijn?) hier gewoond hebt, dan zul je een PCC moeten aanvragen hier.

[quote author=Jerden link=topic=10104.msg140084#msg140084 date=1244543477]
-in form 80 staat dat je details moet geven van "all passports ever issued to you", bovendien moet je ook alle visa doorgeven die je ooit gehad hebt. Nu, die oude paspoorten heb ik niet meer, en exacte data van visa kan ik ook niet meer achterhalen. Hoe hebben jullie dat gedaan?
[/quote]

Ik had ook niet alle oude paspoorten bewaard. Maar gelukkig wel die waar ik toen het 457 visum in had zitten. Over die "all passports ever issued to you" heb ik zo geen antwoord. Noteer wat je weet en geef aan dat je van datum tot datum in Australië bent geweest op een WHV, maar dat je de gegevens niet bewaard hebt. Als ze echt willen controleren of dat zo is, kunnen ze op basis van de door jou opgegeven data en je naam ook nog wel het e.e.a zelf uitzoeken in hun systeem....(de NRMA had na ruim 8 jaar ook nog steeds mijn naam met mijn adres in Sydney in hun systeem staan)
 
Back
Top