enkele vraagjes ivm online aanvraag

Jerden

Active Member
Hoi

er zijn me nog een aantal zaken onduidelijk na heel veel lezen, mss dat er hier iemand een antwoord weet  :smile:

- er moeten gecertificeerde kopies van alle bio-data-pages in de paspoorten opgestuurd worden: is dit ook nodig voor een online application of is het dan voldoende om gewoon die bladzijden in kleur in te scannen?

- voor bewijs van community language staat dat je certified copies moet opsturen van degree en academic transcript én een brief van de school dat je de opleiding in het NL gevolgd hebt. Is dit nodig of is alleen die brief van de school voldoende?

- op het Britse forum staat dat je expliciet bij je aanvraag moet aangeven dat je beroep op de CSL staat. Klopt dit en zo ja: waar moet je dat dan aangeven? Of moet je een apart briefje mee sturen?

Alvast heel erg bedankt voor wat hulp !  :up:
Jerden
 
1- kleuren scan is genoeg (wij hebben behalve VOG en medicals niks opgestuurd)

2- weet niet, maar officiele vertaling/kopie lijkt me sowieso

3- zou dan nieuw zijn, wat ik me herinner geef je ergens aan voor welk beroep je gaat (ASCO code), dan weten zei genoeg


Succes
 
2- ik heb een brief in het engels getyped waarin staat: ja deze opleiding was in het nederlands.
en door de opleinding laten uitprinten en ondertekenen.
 
Onderstaand mijn ervaringen (overigens nog geen CO, dus ik weet niet of dit inderdaad de juiste manier is)


- er moeten gecertificeerde kopies van alle bio-data-pages in de paspoorten opgestuurd worden: is dit ook nodig voor een online application of is het dan voldoende om gewoon die bladzijden in kleur in te scannen?

Gewoon een kleurenkopie uploaden.

- voor bewijs van community language staat dat je certified copies moet opsturen van degree en academic transcript én een brief van de school dat je de opleiding in het NL gevolgd hebt. Is dit nodig of is alleen die brief van de school voldoende?

Ik heb alleen de brief bijgevoegd. Je diploma en transcripts moet je toch al bijvoegen. Dit hoeft geen 2 keer.

- op het Britse forum staat dat je expliciet bij je aanvraag moet aangeven dat je beroep op de CSL staat. Klopt dit en zo ja: waar moet je dat dan aangeven? Of moet je een apart briefje mee sturen?

Dit kun je nergens aangeven. lijkt me toch dat ze zelf wel weten welke beroepen er op de CSL staan?

Wim.
 
Bedankt allemaal!

@Wim: ik ben nog eens gaan zoeken op het Britse forum maar er is daar ook geen duidelijk antwoord te vinden. Je zou het moeten aangeven via een mailtje aan DIAC. Sommigen zeggen dat het nodig is voor bepaalde beroepen, oa IT (zoals wij) . Ik zal dat mss voor alle zekerheid maar doen...

Hier is het stukje van het Britse forum: "there have been many discussions whether or not the systems of DIAC by this time can automatically flag applicants for CSL or not. Last year they certainly could not and both IT professionals with code 2231-79 AND MODL, as well as accountants that added an IELTS report with 7+ for each subject were requested to send a PLE to DIAC to inform them of their eligibility for CSL processing."

Dan misschien nog een hele stomme vraag maar ik ga ze toch stellen  :wink:
Bijna alle documenten die ik ingescand heb zijn meer dan 1MB. Ik wil nu PDF-files maken per onderwerp, bvb alles van diploma's in 1 file. Moet ik dan op voorhand al die JPG-files op een of andere manier verkleinen, of wordt dat automatisch kleiner als ik het in een PDF zet?

Alvast weer bedankt!  :lol:
 
Naar PDF worden ze automatisch kleiner. Ik had vorig jaar een megabestand (52MB) en dat werd door het om te zetten naar PDF 2 MB. Voor kleinere bestanden zal de winst veel minder zijn.
 
[quote author=Jerden link=topic=10502.msg148555#msg148555 date=1256217020]
Dan misschien nog een hele stomme vraag maar ik ga ze toch stellen  :wink:
Bijna alle documenten die ik ingescand heb zijn meer dan 1MB. Ik wil nu PDF-files maken per onderwerp, bvb alles van diploma's in 1 file. Moet ik dan op voorhand al die JPG-files op een of andere manier verkleinen, of wordt dat automatisch kleiner als ik het in een PDF zet?

Alvast weer bedankt!  :lol:
[/quote]
Ik laat mijn scans altijd als PDF opslaan, dan kan je ook nog kiezen of je opvolgende scans als 1 PDF bestand wilt opslaan.
Maar ja daar heb je nu niets aan, je hebt al gescand :-(

Bart
 
Tjonge, ik ben er zo een met code 2231-79 AND MODL. Daarmee sta ik dus op de CSL, maar dat hebben ze daar dus niet altijd door? :?
Ik heb voor de zekerheid ook maar zo'n PLE ingezonden dan... met veel beleefde woorden in de trant van 'excuses als jullie het zelf ook al wisten'.
Je moet ze tenslotte wel te vriend houden daar  :wink:

Bedankt voor de tip!
Laurens
 
[quote author=Jerden link=topic=10502.msg148555#msg148555 date=1256217020]


@Wim: ik ben nog eens gaan zoeken op het Britse forum maar er is daar ook geen duidelijk antwoord te vinden. Je zou het moeten aangeven via een mailtje aan DIAC. Sommigen zeggen dat het nodig is voor bepaalde beroepen, oa IT (zoals wij) . Ik zal dat mss voor alle zekerheid maar doen...

Hier is het stukje van het Britse forum: "there have been many discussions whether or not the systems of DIAC by this time can automatically flag applicants for CSL or not. Last year they certainly could not and both IT professionals with code 2231-79 AND MODL, as well as accountants that added an IELTS report with 7+ for each subject were requested to send a PLE to DIAC to inform them of their eligibility for CSL processing."

[/quote]

HOi, dit voor wat betreft de accountants klopt. Ik had een mail gestuurd met de vraag of ik, gezien de recente veranderingen met de onduidelijkheden voor cat 4, uit moet gaan van halverwege 2010 of na 2012. als antwoord kreeg ik 'bedankt voor uw mail' met een lap tekst zoals op de site van diac terug te vinden is . Echter, ook het volgende stond erbij:

"APPLICANTS WITH THE NOMINATED OCCUPATION OF ACCOUNTANT (2211-11) Applicants who have achieved a score of a least IELTS 7 in all of the four competencies, and/or have completed ‘The Professional Year’ Skilled Migration Internship Program Accounting (SMIPA) are eligible for priority processing under the CSL.  If you have provided evidence that you meet one of these criteria please advise the department at http://www.immi.gov.
au/contacts/forms/gsm/post.htm  This will ensure that your application is allocated once your lodgement date has been reached."
 
Ik heb inmiddels ook antwoord gekregen van DIAC op mijn PLE (Post Lodgement Enquiry). Ze waren niet boos dat ik ze erop wees dat ik op de CSL sta  :smile:
Het antwoord dat ik van ze gekregen heb is misschien ook voor anderen van belang, dus ik citeer even een lapje tekst uit dat mailtje:

Dear Sir/Madam

Thank you for advising that your nominated occupation is on the Critical
Skills List.  We can confirm that this information has been noted on your
file.

The allocation of applications on the Critical Skills List has
commenced.  Each application will be checked to identify if it meets the
priority processing criteria as announced by the Minister of Immigration
on the 23 September 2009.  The process of identifying applications that
meet the priority processing criteria is ongoing.

If your application is identified as meeting the priority processing
criteria, your application will be referred to the relevant processing
area for allocation to a case officer. Applications will be processed in
date of lodgement order.

We appreciate your patience as this process is conducted.
 
Ik heb inmiddels ook antwoord gekregen van DIAC op mijn PLE (Post Lodgement Enquiry). Ze waren niet boos dat ik ze erop wees dat ik op de CSL sta  :smile:
Het antwoord dat ik van ze gekregen heb is misschien ook voor anderen van belang, dus ik citeer even een lapje tekst uit dat mailtje:

Inmiddels heb ik precies dezelfde mail gehad als Bloemetjes. Blijkbaar zijn een aantal beroepen niet automatisch CSL maar word je uit de niet-CSL stapel gevist nadat je laat weten aan de eisen te voldoen.
 
Mijn vriendin en ik zijn nog niet zover dat we onze aanvraag al kunnen indienen, wachten nog op een positief assessment van het ANMC, maar begrijp ik het goed:als je online je aanvraag indient dan heb je geen gecertificeerde kopieën nodig als je maar kleuren kopieën upload?

Groetjes,
Jaco
 
Dat is mijn ervaring inderdaad. Als je tenminste bedoelt: als je in kleur scant en dan aan je aanvraag hecht. Dat vond ik ook het gekke, want scannen is eigenlijk kopiëren. Ze behouden zich wel het recht voor om de originelen te vragen als de scan ze niet bevalt, maar ze hebben bij mij niks opgevraagd.
 
Back
Top