Enorme kwallen

Yup, die hebben we hier ook in overvloed in het moessonseizoen... :confused:

De helft van de mensen die gestoken worden, krijgt het irukandji syndroom in mindere of meerdere mate. Overlijden eraan is wel erg zeldzaam trouwens!
 
Last edited:
Die zijn ongeveer 1 to 2 CENTIMETER. Nare beestjes. Ik heb liever m'n red-bellied blacks of Taipans in m'n tuin. Die kun je tenminste zien en kruipen weg als je er aan komt lopen. Handige beestjes tegen allerlei ongedierte.
 
Beste heftig dat dit mogelijk de doodsoorzaak kan zijn ondanks dat eentje een suit aan had.

Doet me aan het volgende denken... Ik ben volgens mij met dezelfde organisatie wezen snorkelen bij the GB reef in 2004.
En toen wilde ik ook juist een wetsuit met lange mouwen en benen, omdat ik enkele dagen daarvoor tijdens het bodyboarden in Surfers Paradise gegrepen was door een Stinger. Rode plekken stonden op mijn rug, pijn en ongelovelijke jeuk! dus ik wilde dat niet nog een keer hebben o_O
maar met deze ukkies was ik dus eigenlijk nog niet safe geweest? ahhaha :p ach ik voelde me toen safe (kapitein had me ook nog gerustgesteld met een pleidooi over de kans op haaien:p)
 
Zag laatst nog een artikeltje over dit geval. Normaliter duurt het even voor je het effect van een irukandji voelt. Deze twee waren in 10 minuten na het water in gegaan te zijn dood. Blijft een vreemd verhaal...
 
Zag laatst nog een artikeltje over dit geval. Normaliter duurt het even voor je het effect van een irukandji voelt. Deze twee waren in 10 minuten na het water in gegaan te zijn dood. Blijft een vreemd verhaal...

Wat er gebeurd kan zijn is dat hun bloeddruk heel snel gigantisch hoog werd door het irukandji syndroom, denk dan aan 220/180 zoals ik hier ik Broome heb gezien... Ze hadden al "pre existing medical conditions" waarbij ik snel denk aan hartproblemen, wat een hartaanval zeer aannemelijk maakt.
 
Wat er gebeurd kan zijn is dat hun bloeddruk heel snel gigantisch hoog werd door het irukandji syndroom, denk dan aan 220/180 zoals ik hier ik Broome heb gezien... Ze hadden al "pre existing medical conditions" waarbij ik snel denk aan hartproblemen, wat een hartaanval zeer aannemelijk maakt.

Yep, dat was ook de suggestie in de krant. Dus niet zo zeer de Sting zelf is dodelijk maar de Sting + iets anders. Van een bijensteek ga je ook niet dood. Behalve... als je er allergisch voor bent zeg maar.
 
Ik heb teveel documantaires gezien over Australië dat ik aan de bovenkant van het land nergens in het water ga. Of ik triple check het met locals. Ja, ik ben een mietje ;)
 
Je kan hier in Broome en omgeving makkelijk 9 maanden van het jaar zwemmen zonder kwallen. Er zijn zelden crocs en die zijn dan puur op doortocht... all good mate! :up:
 
She'll be right.... heb ik ook gehoord als het niet right was ;) (200km op een road to nowhere rijden in WA en dan er achter komen dat de weg toch nog niet begaanbaar was en je dus om moet draaien... Thanks mate She wasn't right ;) )

En is Broome nog Kimberley? :p Wel heeeel erg bewoonde wereld hoor, vergeleken met Gibb River road en omgeving ;)
 
Last edited:
maar wel allebei mooi, Givv river road en Broome. Toch maar eens een tripje boeken richting WA it's been too long
 


OFX
Back
Top