ENS 121, tijdelijk in Nederland

loecky

XPdite Sponsor
Okay dit is mijn vraag:

Ik heb n ENS (Employer Nomination Scheme, Permanent visum) afgegeven 02/2009.
Vervolgens op 04/2009 in Sydney aangekomen en daar tot 06/2011 gewerkt bij mn sponsor en vervolgens terug naar Nedeland gegaan.
Ik ga nu op 12/2012 weer terug naar Sydney.

Voorwaarde uit mn visum zou zijn dat ik over n periode van 5 jaar minimaal 2 jaar in Australia moet hebben gewerkt en dat hoeft niet perse bij mn sponsor te zijn. maar ik denk wel in het beroep waarop ik ben toegelaten.

Welnu ik ga ervan uit dat ik geen problemen zal ondervinden als ik me eind dit jaar meld bij de douane in Sydney, immer in mn paspoort staat een permanent resident.
1) Hoe zien jullie dit?

2) Overigens heb ik onlangs n nieuw paspoort gekregen. Ik heb mn oude (met daarin het visum) ook genouden (wel ongekdig gemaakt). Moet ik m'n visum ook in m'n nieuwe paspoort zetten?? Ik ga ervan uit dat het op mijn magneetstrip staat. Ervaringen?

Thanks,
Loek
 
Denk dat je even contact op moet nemen met de DIAC om door te geven dat je een nieuw paspoort hebt, krijg je misschien een nieuwe sticker, maar zie verder geen problemen. Je zult iets langer moeten wachten om citizen te worden door je onderbreking in Nederland, maar hebt netjes 2 jaar in Australie gewoond.
 
Back
Top