Mijn partner en ik werken beiden al > 3 jaar voor onze werkgevers hier in Australie. Nu zijn we net bezig met al het papierwerk voor een ENS 856 visa via mijn partner's werk. Van 1 migration consultant begreep ik dat we geen IELTS hoeven te doen, aangezien de gesponsorde position dezelfde position is die mijn partner al 3 jaar vervult - waarom zou nu opeens je Engels niet goed genoeg zijn, was zijn redenatie (logisch). Op het form 47ES staat ook 'you may need to sit an English test specified by the department', dat 'may' duidt dus op een mogelijkheid volgens mij en niet een vereiste. Een andere migration consultant (die de werkgever gebruikt voor dit proces) wil wel dat we de IELTS doen, en geeft aan dat je enkel vrijstelling kan krijgen als je meer dan 2 jaar fulltime in AU hebt gestudeerd. Wij willen geen onnodige vertraging oplopen met de aanvraag, maar 2x een IELTS test doen (die we sowieso makkelijk halen) en de kosten daarvoor (ruim $600) terwijl dit wellicht helemaal niet nodig is, zien we ook niet zo zitten. Heeft iemand ervaring met dit visum en de IELTS requirements?