ENS 856 - wel of geen IELTS?

aumelle

Member
Mijn partner en ik werken beiden al > 3 jaar voor onze werkgevers hier in Australie. Nu zijn we net bezig met al het papierwerk voor een ENS 856 visa via mijn partner's werk. Van 1 migration consultant begreep ik dat we geen IELTS hoeven te doen, aangezien de gesponsorde position dezelfde position is die mijn partner al 3 jaar vervult - waarom zou nu opeens je Engels niet goed genoeg zijn, was zijn redenatie (logisch). Op het form 47ES staat ook 'you may need to sit an English test specified by the department', dat 'may' duidt dus op een mogelijkheid volgens mij en niet een vereiste. Een andere migration consultant (die de werkgever gebruikt voor dit proces) wil wel dat we de IELTS doen, en geeft aan dat je enkel vrijstelling kan krijgen als je meer dan 2 jaar fulltime in AU hebt gestudeerd. Wij willen geen onnodige vertraging oplopen met de aanvraag, maar 2x een IELTS test doen (die we sowieso makkelijk halen) en de kosten daarvoor (ruim $600) terwijl dit wellicht helemaal niet nodig is, zien we ook niet zo zitten. Heeft iemand ervaring met dit visum en de IELTS requirements?
 
Heeft iemand ervaring met dit visum en de IELTS requirements?

Je moet kunnen aantonen, dat je "Vocational English" hebt :

Applicants for the Employer Nomination Scheme (ENS) must demonstrate they have vocational English.

Some of the methods of demonstrating vocational English language ability include:

•evidence of an International English Language Testing System (IELTS) score of at least 5 for each of the four test components (speaking, reading, listening and writing). The IELTS test must have been undertaken within 12 months of the day of lodging an application
•evidence of an Occupational English Test score which is at least equivalent to IELTS 5 and the test was relevant to the nominated occupation
•the nominee’s first language was English and they have a current passport from the United Kingdom, United States, Canada, New Zealand or the Republic of Ireland.
 
Hoi Aumelle,

Wij hebben in april het 856 visum toegekend gekregen. We hebben geen IELTS hoeven doen, ook aanvankelijk niet voor een 457. Wij hebben vrijstelling gekregen o.a. op basis van (wetenschappelijke) artikelen die mijn man heeft gepubliceerd in internationale tijdschriften (hij is de hoofdaanvrager)en het feit dat hij colleges heeft gegeven in AU. Een language test is dus niet altijd een vereiste, ook al is Engels niet je eerste taal. Ik zou dus zeker niet bij voorbaat geld gaan uitgeven aan een IELTS, die misschien niet hoeft. Overigens hebben we ook vrijstelling gekregen voor de eis van eerst drie jaar werken op een 457: wij waren net twee jaar in AU toen ons 856 visum is toegekend. Voor jou niet meer relevant, maar wellicht wel voor andere forumlezers.

Succes! Jadiet
 
Hoi Aumelle,

Wij hebben in april het 856 visum toegekend gekregen. We hebben geen IELTS hoeven doen, ook aanvankelijk niet voor een 457. Wij hebben vrijstelling gekregen o.a. op basis van (wetenschappelijke) artikelen die mijn man heeft gepubliceerd in internationale tijdschriften (hij is de hoofdaanvrager)en het feit dat hij colleges heeft gegeven in AU.

Hi Jadiet, ik had inderdaad gelezen op de Immi siyte dat als je gepubliceerd werk kan laten zien of minimaal 2 jaar fulltime in AU gestudeerd hebt, er vanuit wordt gegaan dat je 'vocational' English hebt. Wat dat betreft voldeden jullie perfect aan de uitzonderingsregels. Wij voldoen daar niet aan (hoewel mijn partner dus part-time een Masters doet), en het lastige voor ons is echter dat de huidige wachttijden bij Parramatta zo lang zijn (4-5 maanden) en we i.v.m. zwangerschap van mijn partner dolgraag PR zouden willen hebben voor de geboorte van ons kind (zodat zij straks automatisch de AU nationaliteit krijgt). Ik zou denk ik enorm spijt krijgen als we straks vertraging oplopen door het besparen op de IELTS tests.
 
Je moet kunnen aantonen, dat je "Vocational English" hebt :

Applicants for the Employer Nomination Scheme (ENS) must demonstrate they have vocational English.

Some of the methods of demonstrating vocational English language ability include:

•evidence of an International English Language Testing System (IELTS) score of at least 5 for each of the four test components (speaking, reading, listening and writing). The IELTS test must have been undertaken within 12 months of the day of lodging an application
•evidence of an Occupational English Test score which is at least equivalent to IELTS 5 and the test was relevant to the nominated occupation
•the nominee’s first language was English and they have a current passport from the United Kingdom, United States, Canada, New Zealand or the Republic of Ireland.

Dank, die beschrijving van Immi is bekend, maar het 'some include' is weer niet alomvattend en het 47ES formulier laat het zelfs in het midden of je het uberhaupt wel moet aantonen: 'you may need to sit an English test'.
 
We hebben geen IELTS hoeven doen, ook aanvankelijk niet voor een 457.

Nog een vraagje, heb jij als secondary applicant moeten aantonen dat je in elk geval 'functional' English beheerst? Ik begreep dat als je minstens 2 jaar in AU hebt gewerkt, dit als voldoende bewijs geldt.
 
Je moet kunnen aantonen, dat je "Vocational English" hebt :



Dank, die beschrijving van Immi is bekend, maar het 'some include' is weer niet alomvattend en het 47ES formulier laat het zelfs in het midden of je het uberhaupt wel moet aantonen: 'you may need to sit an English test'.


47 ES laat het niet in het midden. Je moet aantonen dat je "Vocational English " hebt an er zijn verschillende manieren om dat te doen. Een van die manieren is "sitting an English test".

Het makkelijkste is om gewoon de IELTS test te doen. Dat verwijdert alle twijfel en eventuele complicaties.
 
Ik kan me voorstellen dat je ivm AU nationaliteit voor je kind ervoor kiest de IELTS bij voorbaat te doen. Maar ik wil nogmaals benadrukken dat de CO mijns inziens toch wel enige vrijheid heeft te bepalen of en hoe aan de verschillende voorwaarden wordt voldaan. Dus hoewel ik me in jullie geval de keuze voor een IELTS kan voorstellen, ben ik het niet helemaal eens met de reactie van nvoorts. Ik zou normaal gesproken eerst afwachten wat de CO eist en als ik het idee heb dat je al aan bepaalde eisen voldoet, zou ik die case zeker proberen te maken. Zo hebben wij ook binnen twee jaar PR gekregen ipv eerst drie jaar te wachten en dan eens een aanvraag voor PR op te starten. We hebben overigens ook geen skills assesment hoeven doen om versneld PR te krijgen (which illustrates my point nicely). Niet dat ik wil beweren dat we de regels hebben omzeild, maar ik wil wel benadrukken dat het quoten van de site van immi.gov wat simplistisch is en je daarmee jezelf wel eens tekort kunt doen.

Aumelle, gefeliciteerd met de zwangerschap, nogmaal veel succes gewenst en ik hoop dat jullie kindje straks kan genieten van een dubbele nationaliteit.
 
Nog een vraagje, heb jij als secondary applicant moeten aantonen dat je in elk geval 'functional' English beheerst? Ik begreep dat als je minstens 2 jaar in AU hebt gewerkt, dit als voldoende bewijs geldt.

Ja ik heb functional English moeten aantonen. Dat heb ik gedaan middels een brief waarin ik heb aangevoerd dat ik in NL een MSc heb behaald (wordt al als goed argument wordt gezien) en dat ik anderhalf jaar in de US heb gewerkt. Ik denk, dat als je langere tijd op een bepaald niveau in AU hebt gewerkt, dat zeker voldoende moet zijn.

Als je eenmaal een CO hebt, kun je natuurlijk gewoon vragen wat hij/zij wil zien. Bij ons gaf de CO aan dat we konden proberen een case te maken en zoveel mogelijk bewijs moesten aanvoeren dat een IELTS voor zowel mij als mijn man niet nodig was. En dat is dus goedgekeurd.
 
Maar ik wil nogmaals benadrukken dat de CO mijns inziens toch wel enige vrijheid heeft te bepalen of en hoe aan de verschillende voorwaarden wordt voldaan. ik wil wel benadrukken dat het quoten van de site van immi.gov wat simplistisch is en je daarmee jezelf wel eens tekort kunt doen.

856.21 Criteria to be satisfied at time of application
(ii) in any other case — unless exceptional circumstances apply, the applicant:
(B has vocational English.


Dit is niet van het immi.gov web-site, maar direct uit de "Migration Regulations".

Je moet kunnen aantonen dat, bij de aanvraag voor het visa, je "Vocational English" hebt.Als je dat niet via een IELTS test wil aantonen, moet je dus een acceptabel alternatief hebben.
 
Back
Top