Er is er weer een die zich wil voorstellen

chantalremmerde

New Member
Beste mensen,

Ook ik en mijn vriend hebben al geruime tijd de emigratiekriebels en hebben nu eigenlijk besloten om er echt werk van te gaan maken.

Hierbij in het kort ons verhaal.
Ik (Chantal, management assistente ICT 30 jaar) en mijn vriend (Eddy, sondeerder, 33 jaar) zijn sinds 1993 bij elkaar. Eddy heeft een jaar in Amerika gewoond en ik heb een half jaar in Parijs gewoond. Sinds we bij elkaar zijn hebben we altijd een drang gehad om niet in Nederland oud te worden. Het is een hele tijd bij die drang gebleven en hebben we er nog nooit iets meegedaan buiten Amerika en Parijs om. Op dit moment hebben we een dochtertje van 1,5 jaar en een zoontje van 4,5 jaar.
Ook wij worden een dagje ouder (klinkt dramatische he! :grin:) en hebben nu wel echt het besef dat als we echt uit Nederland willen dat we dat dan nu moeten doen en niet langer moeten wachten.

Waarom Australie?
Ik zal je eerlijk zeggen wij zijn nog nooit in Australie geweest en toch is er die drang. Noem het dom, maar zo voelt het gewoon. Waarom willen we weg uit Nederland? Ik denk dat iedereen dezelfde reden heeft.
We willen graag naar een land emigreren waar de mensen relaxed zijn en niet zo gestressed zoals hier.
Veel zon en zo weining mogelijk regen, een mooi en varierend land ect.

Onze plannen:
Het emigratieburo Move2Australie gaat voor ons uitzoeken of we uberhaupt een kans hebben om binnen te komen. We hebben namelijk op verschillende sites onze gegevens ingevoerd en de ene zegt dat we 130 punten hebben en de andere zegt weer dat we te weining punten hebben.Wie moet je nu geloven!!!!! We willen graag voor een Skilled Visa in aanmeking komen. Doordat ik al een geruime tijd heel internet aan het afstruinen ben voor allerlei informatie kwamen we iedere keer op het emigratiebureau Move2Australie en dat ze erg goed werk doen voor mensen zoals ik.
Mocht het zo zijn dat we genoeg punten hebben dan moeten we gaan beslissen of we zelf het emigratieproces gaan leiden of dat we dat in samenweking gaan doen met Move2Australie.( alle verhalen over ervaringen zijn welkom)
Mocht er uit de test komen dat we genoeg punten hebben dan gaan Eddy en ik zo snel mogelijk naar Australie (het liefts dit jaar nog) om te gaan ervaren of Australie echt het land is waar we oud willen  worden. Maar mijn gevoel zegt dat we ons hard zullen verliezen aan het land...................

Ook wij zitten natuurlijk met heel veel vragen, maar door dit forum hoop ik een heel veel antwoorden te vinden op mijn vragen.

Alle tips, de Do's and Dont's zijn natuurlijk van harte welkom.

Greez Chantal

Hi Chantal,

Leuke introductie! Welkom op het forum  :up:

Kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben met de hulp van Rob en Marijke van Move2Australia en wij zijn ook zeker blij dat we ons visum via hen regelen. Van anderen hier op het forum zul je horen dat ze alles zonder bureau hebben gedaan / doen, maar die beslissing ligt voor iedereen weer anders en is natuurlijk heel persoonlijk. Wij vinden het een prettig idee om hulp te hebben tijdens het hele emigratieproces en zeker voor wat betreft de beroepserkenning procedure (deze is gelukkig nu afgerond en nu zijn we bezig de aanvraagformulieren van de DIAC in te vullen).

Maarre... schroom niet om hier je vragen te stellen!

Groetjes,
Lela

:hi: en hopelijk kunnen jullie dit jaar nog richting Australië om de boel te verkennen/beleven/genieten...HET IS ER FANTASTICH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zoveel verschillende flora en fauna, ruimte , wijnen, enz...succes!

Carmen

Ook van ons een hartelijk welkom.
Mocht je de kans krijgen (wat misschien een beetje moeilijk zal zijn me twee kleintjes) ga eens op vakantie daar. Maar wees gewaarschuwd, je verliest je hart!

Veel sux6.
Rene_l

Wat leuk dat er al een response is op mijn verhaal.

Onze plannen waren om volgend jaar 5 weken naar Australie te gaan met de kids. Ik heb een aantal offertes opgevraagd en ik schrok een beetje van de bedragen. Allemaal rond de 8000 Euries. ( dan wel incl. stopovers en camperhuur).
We hebben er nog eens goed overnagedacht en hebben nu besloten dat we twee weken naar Australie gaan zonder de kinderen. Het zal over me hart gaan  :cry: om ze twee weken bij opa en oma achter te laten, maar ik denk dat we in die twee weken zonder kinderen veel meer bereiken dan als ze mee gaan.

Dan is er nog de vraag waar willen we ons gaan settelen. Ik hoop dat iemand ons kan adviseren waar we ons moeten gaan orienteren. Ik weet het, 2 weken is kort, maar mijn gevoel zegt dat ik de kids niet langer dan 2 weken achter kan laten.
Uiterraad heb ik al heel wat gelezen op internet over de klimaten in alle staten, maar uit al die verhalen kan ik niet echt een keuze maken. Alle verhalen zijn allemaal even mooi.

Onderstaand staan de voorkeuren die wij hebben:

- weining regen, maar hoeft niet altijd 25 graden zijn
- dicht bij het strand (liefst huisje aan het strand, dromen mag he :grin:)
- Geen huizen hutje op mutje, maar wel dat je lopend naar je buurvrouw kan en niet de auto hoeft  te pakken :roll:
-School in de buurt
- Een stad of groot winkleparadijs (tja in ben een vrouw he!) op ongeveer 30 min. rijden
- genoeg werkgelegenheid in de hotelbranch / secretaresse en autoplaatwerkers.
- en voor de rest gewoon een gezellige kindvriendelijke buurt.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ons kunnen vertellen waar we ons moeten gaan orienteren.

Tot horens weer.....

Greez Chantal

:hi: op het forum!!!
Leuk dat jullie je gaan orienteren, jammer dat de kinderen niet mee kunnen, maar dan heb je wel alle ruimte om alles goed in je op te kunnen nemen.
Weten jullie al naar welk deel jullie op vakantie gaan?

Groetjes Jidske  :cool:

welkom

ook wij hebben plannen maar dat zal nog ff duren. ook met moved2australie in contact geweest maar we komen helaas niet in aanmerking voor een visum i.v.m john z;n werk maar we geven de hoop niet op. we prober in juni ook 2 weken naar australie te gaan ( net als chantal) en ons te orienteren want we zijn er ook nog nooit geweest. en inderdaad laten wij ook de 2 kids bij oma achter want het is een erg kostbare zaak en als we terugkomen gaat john weer de bouw in en dan komen we hopenlijk ook voor een visum in aanmerking!!!!!!! eigenlijk best frustrerend want ze zoeken heel veel mensen in de bouw maar je moet de afgelopen 12 maanden tot 18 maanden kunnen aantonen dat je werk hebt wat op de lijst staat. john is 2 jaar geleden gestopt dus we piesen naast de pot.... maar we geven niet op....

grts brigitte

Ja daar ben ik weer.... ik vind het helemaal top dit Forum (hi, hi).

Kan iemand mij vertellen of het beroep van Sondeerder op de SOL lijst staat. Nu zul je denken sondeerder, what the hell is that!!! Nou dat zijn mensen die grondboringen doen ten behoeve van heipalen en funderingsonderzoeken. Ik vraag me af of dit beroep onder "Bouw" valt.

Ik hoor het graag,

Greez,
Chantal

Hoi Chantal,
wil je je eens op een huis orienteren, kijk dan eens op www.realestate.com.au
je kan dan al je wensen invullen en de beschikbare huizen bekijken. je leest dan meteen hoeveel scholen, winkels, dokters, ziekenhuizen etc er in de buurt zijn.
het is echt verslavend om al die leuke huizen te zien die te koop staan. kijk ook eens naar de huizen boven je budget.

veel plezier en succes

Hoi Chantal,

Wij hebben ook bij move2australie een test gedaan om te kijken of we voldoende punten hebben voor een skilled visa.
Wij kunnen een visa krijgen (125 punten). Johan werkt in de IT dus op zijn naam gaan we het visa aanvragen.
Leuk trouwens je introductie op het web.
Wij zijn in maart/april voor 4 weken naar oz. geweest met onze kleine toen 18 maanden. Je kan inderdaad als je op ontdekkingsreis
gaat beter met zijn tweeen zijn. Wij zatten bij vrienden in huis in Canberra. Daar zou ik niet willen wonen, wij willen het liefste richting
Adelaide om je daar dichtbij het strand zit en het klimaat meer bij ons past.
Wij gaan eerdaags het proces in gang zetten.
Gr. Ingrid

Hoi Chantal,

Ook wij zijn zeer tevreden met het werk van M2A, dankzij de hulp van Rob en Marijke hebben wij ons visum en vertrekken we volgende week zondag naar Adelaide.

Veel succes en plezier bij alle voorbereidingen!

Goet Karin

Hoi hoi, allereerst welkom!! In WA (en wellicht elders) schreeuwen ze echt om sondeerders in de Goudmijnen. Ik overdrijf niet, mijn vriend heeft het 3 jaar gedaan en wij gaan nu terug. De laatste keer duurde het 2 uur voordat hij een baan had (maar hij had uiteraard ervaring). Mijn ervaring is dat elke nieuweling die de mijnen in wil in notime aan het werk is. Het is hard werken (12 uur per dag en soms 14 dagen achter elkaar, ligt aan je functie) maar het verdiend erg goed en er is zeker werk in te vinden, op elk niveau overigens. Van offsider to Geotechnicus. Daarnaast ligt Perth in WA, aan het strand, zijn er veel hotels :grin: en kan je er super shoppen :up:

Succes met alles.

Groetjes
Wendy

Hai luitjes,

Leuk dat ik weer een aantal mailtjes heb gekregen. Nog een maandje en dan zitten we in Brisbane voor twee weekjes om ons te gaan orienteren. :up:

Klein vraagje aan Keesje. Je vertelde dat er genoeg sondeerders worden gevraagd in OZ. Dit beroep staat helaas niet op de SOL, dus als hij op dat beroep wil binnen komen moet hij vanuit hier een werkgever vinden toch?
Hij heeft alleen geen diploma's voor gehaald. Hij is (om het zomaar te noemen) erin gerold.
Weet jij toevallig sites van zulke bedrijven die we kunnen aanschrijven?

Op zijn vorige beroep, plaatwerker kunnen we wel binnen komen (MODL), maar dan moet hij wel eerst 12 maanden weer werkzaam zijn in dat beroep. Ed heeft al een sollicitatiegesprek gehad voor plaatwerker hier in NL en is in principe aangenomen. Die werkgever weet van onze plannen om eventueel te gaan emigreren naar OZ en hij vind dit geen enkel probleem. Top! zou je denken. Even 6 maandjes werken en beginnen met het proces (diploma's verzamelen, vertalen, testen doen ect. dit duurt meestal ook al 6 maanden)en dan na 12 maanden de hele reutemeteut opsturen. Er is alleen 1 nadeel we gaan er meer dan 500 Euro netto op achteruit. Best veel toch :?

Dus we zitten nu een beetje in dubio. Zijn oude beroep weer oppakken en min. een jaar behoorlijk wat minder verdienen of vanuit NL een werkgever in OZ vinden.

Heeft iemand ook voor dit dilema gestaan.

Oh ja by the way, ik zag dat per 1 september de regels worden aangescherpt. Weet iemand hier iets meer over?

Tot horens weer.

Chantal

Hoi Chantal

:hi:

Grote plannen hoor. Ik weet zeker dat jullie verliefd zullen worden op dit land. Mijn hart is verkocht aan Melbourne......lekkere zomers (niet te heet) en toch ook nog een "klein beetje" winter.

Succes met alles en hopelijk ben je strakjes zo druk met ontdekken in Australie dat je de kindjes niet al te veel zult missen

Groetjes Mariette

Back