Er is er weer een die zich wil voorstellen

Hoi Chantal,
Even uit mijn hoofd is Barminco een hele grote. www.barminco.com.au Maar als je op mining australia googled kom je er vast een heleboel tegen.
Groetjes Wendy

Hoi Chantal,

Je kan ook even contact leggen met TIG (The Immigration Group). Ze hebben een kantoor in Den Bosch tegenwoordig en kunnen echt goed inschatten op welke wijze je een goede kans hebt en dat kost over het algemeen niets. Je moet maar even google-en op The Immigration Group. Het zou namelijk zomaar kunnen dat de combinatie van jullie wel mogelijkheden biedt voor een bepaald visum.

En ja, eerst maar even in OZ kijken of het werkelijk is wat je van een land verwacht want vakantie of er leven en moeten werken zijn natuurlijk heel verschillende zaken.

Hoi Chantal en familie,

Welkom op dit forum, een belangrijke bron van informatie tijdens je visumprocedure!

Wij zijn ook op een skilled visum binnen gekomen vorig jaar maart. Mijn man heeft MTS werktuigbouwkunde gedaan en met laatste beroep in NL (technical sales representative) kwam hij niet in aanmerking voor een visum omdat hij geen HBO-papiertje heeft voor deze functie. Hij is na de nodige jaren werkervaring ook in dit baantje gerold. Maar... hij heeft geen baan in zijn oude functie hoeven zoeken hoor in Nederland! Hij heeft deze baan aangehouden totdat we vertrokken. Je moet wel, ik meen, minimaal 1 jaar voor vertrek, bij dezelfde werkgever hebben gewerkt. Dat is alles.

Wij hebben voor de skilled visum ook een buro in de arm genomen, gewoon omdat er zoveel regeltjes, feitjes, formulieren, uitzoekwerk is en omdat dit allemaal tijdens je aanvraag ook nog al eens veranderd... Wij zijn erg tevreden over Buijsse Immigration Consultancy in Culemborg. Ze organiseren een informatieavond voor Australie, Canada en USA. Erg leerzaam. Als je de procedure hebt gestart, kan je naar een "Berend Botje-middag/avond' komen, waar je nog meer mede-emigranten ontmoet en allemaal met hetzelfde bezig bent: het visum krijgen!

Wij zijn in een western suburb van Melbourne gaan wonen, Tarneit: tussen Hoppers Crossing en Werribee. Deze omgeving voldoet aan je puntenlijstje hoor en het klimaat bevalt ons wel. Mijn man had zo werk, Field Service Technician, is hij nu. En nadat we gesetteld waren, huisje gekocht en alle zaakjes afgehandeld hadden, ben ik ook werk gaan zoeken. Binnen 1 week was ik aan de slag voor een marktonderzoeksbureau voor Nederlandse klanten! Ik werk dus de Nederlandse tijden, Australische avonden, en dit is prima te combineren met een kleine. Geen hoge kinderopvangkosten, zodat we nog iets leuks overhouden van mijn salaris.

Ik ben benieuwd welk deel van Australie je gaat bezichtigen straks. Zal wel even doorbijten zijn straks op Schiphol om afscheid te nemen, maar als je eenmaal hier bent, vergeet je dat allemaal van alle nieuwe indrukken die je op doet! Heel veel succes met jullie procedure!

Groeten,
Mariska

Hai Mariska,

Beadankt voor je mailtje. Wij vertrekken 30 juni naar Brisbane, maar het is echt niet zo dat we daar per se willen wonen. We houden alle opties open. Het komt nu wel steeds dichterbij en ik denk dat ik mijn kids heel erg ga missen, maar opa en oma zijn bij ons in huis dus ze zullen wel heel erg verwend worden! Ze zullen ons (hopelijk) niet heel erg missen.

Ook wij zullen een emigratieburo inhuren, want er zijn te veel regeltjes ect. Zij weten precies wat je nodig hebt. Wij hebben voor Move2Australie kiezen. Ik heb hier alleen maar postitieve dingen over gehoord.

In jouw mailtje schrijf je dat jouw man het niet het beroep heeft uitgeoefend waar hij op binnen is gekomen? Heb ik dat goed begrepen? Wij dachten namelijk dat: Eddy komt binnen op het zijn beroep plaatwerker. Hij heeft heel wat jaren ervaringen en diploma's gehaald, alleen is hij op dit moment al ruim 2 jaar werkzaam als sondereerder (zonder diploma's). Wij dachten dat hij weer als plaatwerker moest gaan werken voor min. een jaar en dan kan je je aanvraag gaan starten. Of heb ik het helemaal verkeerd begrepen?

Ik hoor graag van je.

Groetjes Chantal

Jeetje, lees net mijn eigen mailtje terug. Wat een spel fouten staan erin. Het is nog vroeg. Zit nu met een slapperige hoofd achter mijn PC. Gauw een sterk bakkie koffie halen. Kan ik goed wakker worden  :lol:

Hoi Chantal,

je kan je posts corrigeren door op de knop modify te klikken en de tekst dan aan te passen en opnieuw op te slaan.

Hallo Chantal,

ook uit België, welkom geheten op dit forum !

Wij zijn ook in zee gegaan met Move2Australia en de samenwerking verloopt zeer vlot, correct en erg aangenaam. Rob en Marijke zijn integere mensen en kennen hun vak. Dankzij Lela (hallo trouwens !) en een ander Belgisch echtpaar leerden wij dit emigratiebureau kennen. Een aanrader dus !

Good luck !

groetjes,

Mireille :wink:

Hoi Chantal!

Mijn man oefende in NL inderdaad niet meer het beroep uit waar we het visum voor hebben aangevraagd, nml. een skilled visum met als beroep van de SOL-list: General Mechanical Engineering Trades Person. Hij werkte nog wel in die branche, maar dan als vertegenwoordiger ipv technician of lasser of wat er allemaal onder dat beroep van General Mechanical Trades Engineering Person valt. Met dit beroep van de SOL-list heeft hij toch een skilled visum gekregen. Dit is nooit een probleem geweest.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijker voor je hebt weggeschreven nu. Ik hoop dat je man niet terug hoeft te gaan naar plaatwerker en dus in moet leveren op zijn salaris, want het geld zal je hard genoeg nodig hebben tijdens deze proceduren en verhuizing naar Australie.

Een goede website voor werk vind ik: www.seek.com.au Je kan hier een beetje orienteren op wat voor baantjes hier zijn en hoe de functies heten met welke werkzaamheden en voorwaarden.

Succes met alles en voor straks, veel plezier van jullie reis naar Brizzie!

Grtz, Mariska

Back