Ervaring gevraagd intensief engels programma, wanneer nodig?

Mountains

XPdite Sponsor
Ben aan het uitzoeken (nog in NL) welke scholen we in Adelaide willen bezoeken.
Stuit op het gegeven dat er kennelijk slechts twee scholen zijn, die het intensieve engelse programma bieden voor nieuwkomers. Is dat verplicht? Worden de kinderen getoetst?
Naar mijn idee zou het wellicht niet nodig hoeven zijn... Onze kinderen van 10, net gestart in groep 7, hebben vanaf groep 3 al aardig wat engels gehad op school. In het dagelijkse doen schakelen we soms over naar het engels om te kijken of ze het kunnen volgen. Gaat heel redelijk. Autoritjes naar familie worden opgeleukt met engelstalig tafels dreunen of kriskras-sommen. Of gewoon een gesprekje.

Wie kan er wat vertellen over hun ervaringen met kinderen in de basisschoolleeftijd, als het gaat om ESL-ondersteuning op scholen? Nuttig? Nodig? Verplicht?
 
Hoi, wij gaan richting Victor Harbor en ik had toen met de school gemaild. Ze maken geen deel uit van bet programma maar krijgen blijkbaar wel een budget voor extra begeleiding. Van zodra er anderstalige kinderen komen vragen ze een budget aan en dan komt er extra begeleiding. Ik heb ook al gehoord dat de Europese kinderen gemakkelijk zonder dat programma kunnen dus ik maak me er niet zoveel zorgen over, ik heb twee dochters van 11 en 8 en wij brengen het Engels ook speels aan.
 
voor zover ik weet gaan vrijwel alle basisschool-leeftijd kinderen gewoon naar de lokale school en leren ze daar engels. De school kan geld voor ESL ondersteuning aanvragen, maar dat is niet veel. Soms doet een school moeilijk - die van ons dus... voor de rest een goeie school, en de kinderen hebben mee besloten, dus uiteindelijk hebben ze eerst anderhalve term op een speciale intensive english school gezeten voor ze naar de school van nu gingen. Er zijn er twee, in Darlington en Bellevue Heights. Ik zou die tweede aanbevelen, als je erover denkt om ze naar zo'n school te doen. Het was best leuk voor ze hoor want behalve engels krijgen ze ook les in Australische cultuur en natuur. We merken nu dat ze sommige dingen weten die klasgenootjes niet weten.
Maar in jullie geval zou ik aangeven dat ze al engels kunnen en ze gewoon naar de lokale school doen. Ze leren het echt zo.
 
Onze kinderen kenden helemaal geen engels toen ze hier naar school gingen. Ze kregen hier een uurtje per week extra begeleiding van een nederlandse vrijwilliger. De school heeft wel geprobeerd om funding aan te vragen maar dat werd geweigerd vanwege ons 457-visum.
Onze kinderen verstonden binnen een week of 6 de engelse taal, na 3 maanden spraken ze engels. Na een jaar spraken ze beter engels dan hun ouders. :eek: Nu, na 2 jaar, loopt mijn 10-jarige 3 jaar voor op zijn klasgenoten wat betreft literacy. ;)
 
Hoi Mountains, Van Michiel heb ik dit ook al begrepen ja. Onze kinderen zijn 8 en 5 en wij vertrekken ook naar Adelaide. Wanneer gaan jullie?
 
Hoi Mountains, Van Michiel heb ik dit ook al begrepen ja. Onze kinderen zijn 8 en 5 en wij vertrekken ook naar Adelaide. Wanneer gaan jullie?
Ik vertrek met de kinderen op 24 september. Mr. Mountains is al downunder, op verkenning.
 
Hé Mountains, wij vertrekken ook 24 september naar Australie:cool: met onze 3 kids, alleen dan voor 4 weken validatie trip. Wij vliegen met SA naar Singapore en dan naar Melbourne. Met de camper gaan we dan naar Adelaide:up: CAN'T WAIT!!!!
 
Hé Mountains, wij vertrekken ook 24 september naar Australie:cool: met onze 3 kids, alleen dan voor 4 weken validatie trip. Wij vliegen met SA naar Singapore en dan naar Melbourne. Met de camper gaan we dan naar Adelaide:up: CAN'T WAIT!!!!
Kan niet anders dan dat we op dezelfde vlucht zitten!!! zo rond 11 uur? Prachtig toch?! Ik heb zelfde route, maar vlieg na tussenstop Melb naar Adelaide, waar de man klaarstaat...
 
Nou, idd, dat is dezelfde vlucht van 11.15 uur, wat leuk!! Wat toevallig dat jullie ook via Melbourne vliegen! Heb je een PM gestuurd.
 
Spannend! Het is aftellen voor de familie Mountains.....een paar maanden worden een paar weken die overgaan in een paar dagen......woehoe......voor het eggie nou! :D:D:D
 
want behalve engels krijgen ze ook les in Australische cultuur en natuur. We merken nu dat ze sommige dingen weten die klasgenootjes niet weten.
Daar is natuurlijk ook iets voor te zeggen, zeker als het maar tot aan einde schooljaar zou zijn... Vanaf de voorjaarsvakantie.
 
Marscha de familie Mountains is weer in Nederland :) om je wat in te lezen kun je lastava van mensen doornemen of bijvoorbeeld het draadje over terug naar Nederland gaan. Veel nuttige informatie en echte verhalen daar
 


OFX
Back
Top