Ervaring met geld lenen voor studie visum?

Mel

New Member
Hallo,

wie heeft er ervaring met geld lenen bij een bank voor een studie? Zit er aan te denken om een studie te gaan volgen in WA. Kosten voor de opleiding ong. € 8000,00, daarnaast moet je natuurlijk rekenen voor levensonderhoud ed. Dus denk ik dat je voor een jaar in totaal ong. € 15.000, 00 kwijt bent.

Veel mensen kunnen het bedrag lenen van hun ouders, maar niet iedereen. Omdat het toch over een groot bedrag gaat en je daar maar voor ong. 20 uur bij mag werken, vroeg ik me af of eht san mogelijk is om geld te lenen, terwijl je dat jaar niet in Nederland bent.

Meer info of ervaringen lees ik graag.
Cheers Mel
 
Weet je zeker dat die kosten kloppen. Bij ons is het $26.000 per jaar :(. En voor levensonderhoud... zou ik misschien iets ruimer rekenen. Wij kunnen precies (en dan bedoel ik precies) rondkomen van 650 dollar per fortnight (2 weken). En dat is echt zuinig.

Over het lenen kan ik je niet veel zeggen. Want wij hebben een (kleine) beurs.
 
ik heb fondsen aangeschreven, maar de meeste zijn de sluitingsdatum al gepasseerd.

ik doe hetzelfde als jij, ook in perth... andere opleiding waarschijnlijk. als alles goed gaat dan zit ik in juli in perth te studeren.


EN JIJ?  wat voor studie wil je?


kijk eens op www.beursopener.nl

Daar staan allerlei fondsen. 

Zelf heb ik genootschap noorthey, vreedefonds.nl en prins bernhard cultuurfonds (zie hun website) aangeschreven

van vreedefonds heb ik renteloos kunnen lenen, noorthey vond mijn motivering niet goed genoeg en mijn gemiddelde van vorige studie in nl was niet hoog genoeg voor cultuurfonds.

hopelijk heb je er wat aan

mijn kosten zijn een stuk hoger.... 8000 dollar collegegeld per semester... en dan al het overig nog en dat voor 1.5 jaar. dus ik ga diep in de min.

groet

henk
 
Back
Top