Ervaring met indeling communicatieadviseur voor Vetassess?

Charlot

New Member
Zijn er mensen met ervaring in aanvragen van Vetassess voor SIR visum voor communicatieadviseur?

Ik ga mijn papieren opsturen naar Vetassess en zit te twijfelen op welke categorie ik me het beste kan richten. Ik heb Beleid, Communicatie & Organisatie gestudeerd aan de universiteit. Gekeken naar mijn vakken, lijkt het beroep van Policy and Planning Manager (1291-11) op de Sol lijst het beste te passen bij de gevolgde studie.

Kijk ik naar mijn werkervaring (al jaren werkzaam als communicatieadviseur in de breedste zin van het woord), dan lijkt Business and Information Professional nec (2299-79) op de SOL lijst beter te passen.

Beide zijn 50 punts beroepen.

Moet ik bij Vetassess nu eerst kijken waar mijn studie het beste in past? Of kan dat problemen opleveren bij het latere aanvragen als mijn werkervaring dus iets afwijkt?

Ik hoor graag jullie goede adviezen – bedankt alvast hiervoor!

Groetjes, Charlotte
 
Hoi Charlot,

Voor de basiseisen van je werkervaring maakt het niet uit wat je invult. Je moet 2 van de 3 jaar gewerkt hebben in EEN beroep op de lijst. Eigenlijk maakt het dus niet veel uit wat je doet. Als je kijkt naar extra werkervaring dan staat er dit: als je beroep 40,50 of 60 punten is en je hebt gewerkt in ENIG beroep op de SOLlijst, dan krijg je 5 extra punten.

Dus: het maakt niet uit! Het enige waar je rekening mee zou kunnen houden is naar de vraag naar het beroep: kijk of een van beide op STNI of SIR lijsten voor komt. Ik zou diegene kiezen die daarop voorkomt. Je weet nooit waar het goed voor is. Als dat voor beide gelijk is, heb ik het idee dat je met de tweede (business and information professional) beter zit ivm bredere interpretatie. Deze geeft je nog steeds de mogelijkheid om als Policy and Planning manager te werken. Ik heb het idee dat dat beroep veel vaker in overheidsorganisaties voorkomt dat ergens anders, maar dat is gevoelsmatig......

Succes!

Henriette
 
Hey Henriette,

bedankt! Jij hebt ook overal verstand van :)!

Waar vind ik die STNI en SIR lijsten? Heb al even zitten kijken op de DIMA site, maar kon het niet zo goed vinden. En als ik toch bezig ben... (jij weet tenslotte aardig wat :wink:): weet je waar ik de omschrijvingen van die functies vandaan kan halen? Die SOL lijst heb ik ooit gedownload en dat deze functies bij mijn beroep en studie passen, heeft een emigratiebureau mij verteld. maar waar ik de goede functieomschrijving die zij er toen bij hadden kan vinden...?

groetjes, Charlot

PS Aanvullinkje, door dat bureau weet ik ook dat ik eigenlijk alleen maar voor een SIR visum in South Australia in aanmerking zou kunnen komen... (Zag net iets over STNI dus dat geld ws niet eens voor mij, of snap ik het weer niet? Ik vin dhet toch behoorlijk ingewikkeld allemaal, zucht.... :|)
 
Nee hoor, ik heb echt niet overal verstand van. Dat is teveel eer :roll:

Met de STNI en SIR lijsten bedoel ik de sites per staat waar je zulke zaken kunt vinden. Ik weet dat je wel ergens op de DIMA site kunt doorklikken...........maar waar? Bij de respectievelijke STNI en SIR visa informatie.,.......

Sinds gisteren of eergisteren of zo staat er ook informatie per beroep op de DIMA site. Als je naar de skills migration pagina staat kun erop komen (iets van ASRI of zo). Dan kun je per beroep doorklikken en dan staat er een (korte) omschrijving en informatie over waar je moet assessen en ook info over eventuele lidmaatschappen en certificaten die je moet hebben om dat beroep ook uit te oefenen.
Verder weet ik dat je via de ASCO codes ook kunt zoeken op internet. Weet niet meer welke site, maar ik geloof via het Australische bureau voor statistieken of zo? Of arbeids relaties?  :? :? :? Sorry, niet alles paraat.

Nav wat het bureau tegen je heeft gezegd denk ik dat deze twee beroepen niet voorkomen op een SIR  of STNI lijst. SA sponsort namelijk alle occupations! Vandaar dat die vlieger altijd opgaat!

Heb je 'm nog op een rijtje??????
Anders vraag maar raak hoor...........

Henriette
 
[quote author=henriette link=topic=4828.msg61557#msg61557 date=1149254351]
Nee hoor, ik heb echt niet overal verstand van. Dat is teveel eer :roll:

Heb je 'm nog op een rijtje??????
Anders vraag maar raak hoor...........

Henriette


[/quote]


Nou, ik ben toch al wer flink geholpen hoor! Heb 't nog even niet allemaal op een rijtje, maar ga nu eerst een weekendje naar Parijs, dus zoek dinsdag weer vrolijk verder. Wellicht nieuwe vragen dan :)

In ieder geval bednakt weer en fijn weekend.

groetjes, Charlot
 
Hai Teuni,

Ja, ik heb besloten om maar voor degene te gaan die echt het meest bij mijn opleiidng leek te passen (policy maker). De papieren liggen er en vorige weekkreeg ik een brief waarin stond dat mijn geld 'er was'.  Afwachten nu dus... best spannend :)  Volgens mij izt jij ook in die fase, of niet?

grtjs, Charlotte
 
Back
Top