ervaring met visum in Nl aanvragen en hem ophalen terwijl je al in OZ bent?

GigiPark

New Member
Aangezien we toch graag half januari al in Sydney willen zijn, zal ik nog niet mijn visum toegekend gekregen hebben. Nu ben ik benieuwd wat jullie ervaring is met het op een toeristen visum daar heen te gaan en dan daar je visum te krijgen ( 4 dagen buiten oz). Is het wel echt mogelijk het zo te doen?

Thanks!
 
Mijn advies: stuur een mail naar je CO. Wij willen het misschien ook doen, maar dan op whv (1e, en nog geen 30). Maar weet niet of dat ook mag, zag het op een engelstalig oz forum. Maar het moet iig in overleg, om te voorkomen dat je partnervisumaanvraag gecancelled wordt..
 
Zelf geen ervaring, maar vrienden wel. Als je een visum buiten Australie aanvraagt dan moet je het ook buiten Australie toegekend krijgen. Je kunt daarom inderdaad het beste je CO inlichten zodat die kontakt op kan nemen wanneer het visum toegekend gaat worden en jij even snel een tripje naar een ander land kunt ondernemen.
 
Wij hebben het onshore aangevraagd maar moestsen het in het buitenland ophalen ondanks dat we al in Australie zaten. Geen probleem ondervonden. We hadden iets van een (half?) jaar om het op te halen.

Als je dat gaat doen zou ik wel rekening houden met iets meer dan 4 dagen voor het geval dat... Bij ons kostte het wat langer destijds.
 
Dit staat bij de faq ambassade http://www.germany.embassy.gov.au/beln/Partner_FAQ_en.html:
18. Can I travel to Australia while my Partner visa application is being processed?
You may apply for other visas while your migration application is being processed. This will be assessed against the criteria for that visa subclass and will not affect the assessment of your migration application. Further information on other visas to Australia can be found on our website, www.immi.gov.au, or by contacting the Europe Service Centre between 9am and 4pm, Monday to Friday, on 0207 420 3690.

Please be aware that if you enter Australia on a one way ticket you may be asked by Australian immigration authorities, on arrival at the airport, about your plans for departing Australia. If entering Australia on an ETA or Tourist visa the immigration officer will need to be satisfied that you are a genuine visitor. You would need to explain your intentions to the officer so that the officer is satisfied that you do not intend to stay beyond the period which your visa allows. This also applies if you have an ongoing application for a partner visa.

If your travel to Australia results in you spending a cumulative period of 12 months or more in Australia in the last 10 years, you will need to provide an Australian Federal Police (AFP) check before your visa can be granted. For further information, please see the following website:
 
Ik heb mijn partner visum aanvraag gedaan in Berlijn en ben een aantal dagen daarna op een 6 maanden tourist visum naar Australie gegaan.
De Embassy kan zien waar je bent op het moment dat zij het visum toezeggen. Ik kreeg 4,5 maand na mijn aanvraag een mail dat ik Australie moest verlaten zodat mijn visum kon worden goedgekeurd. Ben toen een aantal dagen naar New-Zealand gegaan en als Permanent Resident terug gekomen:) Zoals ook hierboven staat vermeld is het niet nodig je CO hierover in te lichten. Vaak reageert de CO ook niet op vragen waarvan je het antwoord op de website kunt vinden.. Heel veel succes!
 
Dank! Ik ben bijna klaar met alle papieren. Weet je toevallig of je ook echt heel veel bewijs moet leveren als je al 8,5 jaar samen bent, 2 kids en 4 jaar getrouwd? Naast dus de geboorte aktes, trouwakte en huurcontract?
 
Ik vertrek in oktober op een WHV naar Australie en heb een aanvraag voor partner visa ingediend vanuit Nederland. Twee weken geleden telefonisch interview gehad en het hier ook over gehad met onze CO. Die vertelde ook nog een keer heel uitgebreid dat je inderdaad voor een aantal dagen het land moet verlaten als het visum toegekend wordt. Het kan dus inderdaad zo :)
 
Ah wellicht alleen voor akilled visum dat er geen off en onshore meer is. Ik pas ff mijn bericht aan :)
 
Joepie wat ben ik blij met deze site! De info die ik nodig had in tijden van crisis ;)
Okee je kunt dus eerst een partnership visum aanvragen en daarna een touristenvisum zodat je als je aan het afwachtten bent
nog even bij je lief kunt zijn. Dat idee maakt me heel blij :)
Maar ik heb al eens een tourist visa sublcass 600 aangevraag en die is afgewezen omdat ik toen op een WHV in australie was en dat mag niet. Had ik kunnen lezen op de site van de australische overheid natuurlijk. Nou goed heb ik van geleerd zullen we maar zeggen.

Vraag is, klopt het dat ik nog een keer een touristenvisum aan mag vragen, ondanks dat ie al een keer eerder is afgewezen? Of mag dat maar 1 keer in je leven? Ik ben namelijk net 6 dagen terug uit Ozzi en als ik 6 maand wacht is het 18 maand geleden dat ik het land inkwam met een WHV, dan mag ik als ik even reken in maart ongeveer dat tourist visa aanvragen toch?
Of mag je sneller een tourist visa aanvragen als je voldoende bewijs hebt en de overheid zegt dat je heel graag bij je partner wil zijn?
 
Ik neem aan dat dat wel mag, ik heb zelf inmiddels 3 keer een touristenvisum gehad, zgn evisitor for tourist purposes (subclass kan ik ff niet vinden). Wel elke keer vanuit Nederland aangevraagd, en elke keer direct grant. Nu heb ik een WHV, ook vanuit NL aangevraagd en direct grant. En een maand na aanvragen van mijn WHV heb ik een Partner Visa (309) aangevraagd, daar heb ik net de medicals en police checks voor gedaan.
Misschien kun je nog een mail sturen naar eVisitor.Helpdesk@immi.gov.au als je nog vragen hebt?

Succes!
 
Vraag is, klopt het dat ik nog een keer een touristenvisum aan mag vragen, ondanks dat ie al een keer eerder is afgewezen? Of mag dat maar 1 keer in je leven?
Nee je mag uiteraard maar 1x in je leven in Australië op vakantie gaan. Meerdere keren kan echt niet, het land is al veel te vol met toeristen ;):p:p
 
Khad al zo'n vermoeden dat het vaker aangevraagd mag worden. Gelukkig maar dat Australië zo blij is met touristen :)
 
Back
Top