Ervaring van de verhuisde dieren zelf

Tijlcarm

New Member
Hallo, heeft er iemand ervaring met het verhuizen van poezen en honden naar Australië? Ik bedoel dus; hoe komen ze eruit na de vliegreis & quarantaine?

We hebben 4 ex-zwerf poezen, die na lange tijd en geduld eindelijk het vertrouwen in de mens een beetje terug hebben..(in ons dan),voor vreemden zijn ze nog doodbenauwd...en zo'n hond hebben we dus ook......

We waren er helemaal klaar voor te beginnen met de aanvraag van het visum en willen de dieren meenemen,maar heb vernomen dat dieren "nooit meer de oude" worden.... :oops:
Misschien heeft iemand tegengestelde ervaring?  :|
Ik hoop het,want anders gaan we dus niet emigreren..(ze hebben al genoeg trauma's).....BVD,Carmen. :cry:

Dank je wel Amsterdamse zwerfkat :roll:
Mocht je baasje je opzoeken tijdens de quarantaine en ook aanraken...?

Ik kan het je begin februari vertellen Carmen :wink: 1 van onze 3 katten is ook bang van iedereen en alles dus voor hem maak ik me het meest druk. Toch denk ik dat een dier zich best snel kan aanpassen en ga ik ervan uit dat alles wel goed komt.

Aaaaaahhhhhhhhh, we leven maar één keer, gewoon wel doen zeggen we tegen onszelf...........dat "onderbuikgevoel"over Australië valt niet te onderdrukken.
Zal altijd blijven knagen....de dieren krijgen daar (hopelijk) ook meer ruimte.... :shock:

Mijn twee honden zijn ongeveer 3 maanden geleden uit quarantaine gekomen. En ik merk werkelijk 0,0 verschil in gedrag of gewoonten. Ze zijn nog steeds even lief en aanhankelijk, niet extra bang of wat dan ook. Eén van de twee heeft een asiel verleden, maar dat heeft ze blijkbaar ook goed verwerkt  :smile:, want voor zover ik het kan zien heeft ze er geen extra trauma aan overgehouden.

[quote author=claudia en pascal link=topic=6181.msg77512#msg77512 date=1166964079]
Fijn om alle reacties te lezen!!!
Voel ik mij ook een stukje beter....
Claudia (en Sam)[/quote]

Vind ik ook, als ik tijdens de vlucht op dozen of op de grond moet zitten vind ik niet erg.
Zolang dieren het maar goed hebben.

Jack :evil:

De huisdieren houden er schijnbaar niets aan over.

Maar hoe zit het met de "baasjes" kunnen die het toch allemaal wel verwerken.
Wij gaan(als het allemaal meezit) in oktober naar cairns en nemen dan een hond van de twee mee.

Wij zijn van plan twee weken voor we zelf gaan de hond alvast te laten vliegen
als we daar dan aan komen hoeft hij maar twee weken meer

Of dat de juiste keuze is weet ii nog niet, iemand ervaring en adviezen?????????

Groetjes Kees

ja, Kees daar zitten wij ook mee, de dieren eerder dan wij? Tenminste, mijn man gaat vooruit om een huis (en baan)te zoeken (niet alle huisbazen willen dieren in hun huis),als hij een huis heeft;dan de dieren op het vliegtuig...helaas hebben ze waar wij willen gaan wonen geen quarantainestation in de buurt..(Perth is het dichtste bij...1200km)...dus ga ik daar dan een maand in een hostel om elke dag de dieren op te kunnen zoeken of zorg ik dat ik er tegen het einde van de quarantaine ben? Ik denk toch liever dat ik er elke dag heen wil...maar elke dag weer afscheid nemen....emotioneel gezien zou ik ze vooruit sturen...dat ik ze meteen op kan halen als ik overkom,alhoewel..loop ik hier met pijn in mijn buik...een hond die elke dag medicijnen moet hebben...en doodsbang is voor vreemden....ben der liever zelf bij,,,misschien kan ik er vrijwilligerswerk doen.....of mag ik erbij logeren......aahhhh.
Carmen.

Ik heb ook overal heen gebeld om een vliegtuigmaatschappij te vinden, die het toestaat dat ik bij mijn dieren in het ruim van het vliegtuig verblijf tijdens de reis........niet gevonden dus...terwijl ik wel bij mijn paard zou mogen zijn tijdens de vlucht....maar dat is anders zegt men; die hebben begeleiding nodig (en zou ik een training krijgen).ja,ja, maar mijn bange hond met een rot verleden ook.........waarom snappen ze dat niet?
(Paard gaat achteraf niet mee, is met pensioen op een prachtige plek in de Ardennen)

We hebben ons helaas te houden aan de regels,

[quote author=krokkie link=topic=6181.msg77517#msg77517 date=1166971872]

Groetjes Kees[/quote]

Het is minimaal 4 weken, hopend dat zei bij controle alles goed vinden en word het niet 2 of 3 maanden of zelfs 5 maanden bij sommige.

Houd hier rekening mee, zij zijn helaas de baas.

Gr,

[quote author=Jack link=topic=6181.msg77546#msg77546 date=1167040617]
We hebben ons helaas te houden aan de regels,

[quote author=krokkie link=topic=6181.msg77517#msg77517 date=1166971872]

Groetjes Kees[/quote]

Het is minimaal 4 weken, hopend dat zei bij controle alles goed vinden en word het niet 2 of 3 maanden of zelfs 5 maanden bij sommige.

Houd hier rekening mee, zij zijn helaas de baas.

Gr,

[/quote]

Jack het kan toch niet opeens zo zijn dat ze daar 5 maanden moeten zitten terwijl je hier alles in orde hebt gemaakt zodat het max 30 dagen is?? Heb het hier ook nog nooit gelezen en moet er ook niet aan denken.

Onze dieren vliegen op een maandag en wij gaan dan vrijdag. Puur om die laatste week wat ruimte te hebben om het huis schoon te maken en voor de overdracht. De 3 weken die we dan daar zijn en zij in quarantaine willen we gebruiken om een huis te zoeken zodat als ze er uitkomen ze naar ons huis kunnen. Het zou voor ons slecht uitkomen om ze bijv. 30 dagen eerder te sturen en ze bij aankomst meteen op te moeten halen.

Ook de bezoeken ben ik nog niet uit. IK denk dat het voor de dieren als voor mezelf elke keer een drama is om weer afscheid te nemen. In ieder geval voor de honden. We zien wel hoe het loopt. Carmen volgens mij mag je toch niet elke dag op bezoek hoor.

Ik hoorde van de week van iemand waar ik een kennel kocht dat de stewardess af en toe de dieren water geeft en zij dus wel het dierenverblijf in het vliegtuig in mag. Misschien als je er daar een van lief aankijkt kun je een keer mee beneden kijken.

Hoi Carmen,

Wij willen onze 2 katten (Guusje en Teun) ook graag meenemen. Alhoewel ik het verschrikkelijk vind wat we ze gaan 'aandoen' om ze down under te krijgen. Het zijn toch al niet van die helden! Ze zijn beide 10 jaar en vinden het al een enorme ramp om 2 straten lang in de auto te moeten zitten, laat staan als ze zo lang onderweg zijn naar een asiel waar we ze pas na een maand weer op mogen halen!
Van de andere kant is er geen goeie oplossing mogelijk; als we ze hier laten (wat ik echt niet wil) moeten ze ook aan een nieuw thuis wennen. Ik hoop maar dat ze alles goed overleven en daar net zo van alles kunnen genieten als wij hopelijk gaan doen. We hebben de katten al wel laten chippen, de bloedtest moet nog. Het steunt me wel als je al de verhalen leest over huisdieren die het goed is vergaan, de hele verhuizing naar Australie. Ik hoop dat het die van ons ook goed zal gaan bevallen. Maar tot nu toe kijk ik ook als een berg tegen de hele mikmak op. Want je kan het ze niet duidelijk maken waarom het allemaal moet gebeuren.....
Succes en sterkte ermee!

Groetjes, Florence

aaahhhhh,moet even mijn frustraties kwijt............er is bij ons ingebroken...en ze hebben de comp. meegenomen met alle info. die ik had over de aankomende emigratie,aaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.

Inderdaad ja Catkin...!,

o sorry Paske(Florence), welkom op het forum en bedankt voor je mail en ook suc6!

Carmen.

Gelukkig heb ik internet op mijn werk;...nachtzuster.....

He Carmen

Wat erg zeg dat er ingebroken is. Helaas ontkom je daar in Australie ook niet aan. Bij ons is dus een maand of wat geleden overdag ingebroken pc laten staan maar voor de rest een hoop meegenomen. Verder ook reserve sleutel van jeroen zijn werkauto (privebezit) dus na een paar dagen kwamen ze die ook nog even ophalen. Tsja criminaliteit komt dus ook hier voor

Back