Ervaring van de verhuisde dieren zelf

Hoi Melanie, als ik het goed onthouden heb wonen jullie in Perth?
Als je wil en als je tijd hebt,kan je eens voor me proberen op te zoeken wat de website ook alweer was van het quarantainestation in Perth, kan het niet meer vinden, zal wel aan mij liggen.....zie maar!
Thanx anyway Carmen.

Ja wij wonen in Perth, we hadden een aantal maanden geleden nog contact via email gehad, weet je nog ??

de website is http://www.daff.gov.au/content/output.cfm?ObjectID=BEB2AEFE-3A52-48E1-929A2CA3B13296C8&contType=outputs

je kunt dan op byford quarantine station perth klikken voor de info van perth

succes ermee, hoe staat het met jullie plannen ??

gr

Melanie

Ook wij zullen de hond elke dag opzoeken, blijven ook zo lang het nodig is in zijn buurt.
Ik denk dat het in het begin (paar dagen hopelijk) moeilijk zal zijn voor de hond, maar dat hij na een tijdje is gewend aan het ritme van jou bezoek. Kies dus voor vaste tijden als het kan.

Sinds kort heb ik andere werktijden. Na een paar dagen had Sam :dog: dat in de gaten en stond hij me al op te wachten. En als ik even wat te laat was, lag hij bij de voordeur.

Maar ik ken mijn hond natuurlijk door en door, dit zal straks onze manier worden om het hem zo comfortabel mogelijk te maken.

Succes iedereen!

Hoi Melanie, ja dat is ook zo! Dat dacht ik later, ik herkende je "topicnaam" niet meteen...
bedankt maar weer voor de info!
We zijn nog steeds van plan te gaan,maar pas in januari 2010...eerst sparen en huis (wat we nog niet zo lang hebben) te verkopen,is het nu nog te vroeg voor...dus we wachten "rustig" af met de aanvraag. Wiilen als alles goed gaat in januari 2010 in Pert aankomen, dan naar Exmouth gaan en daar proberen een baan voor Tijl mijn man te vinden, die gaat dan op zoek naar een huis (waar dieren zijn toegestaan) ik ga dan terug de dieren ophalen en huis verkopen....Mocht het niet in Exmouth lukken, dan gaan we het in Perth proberen.
We gaan het via een emigratieagent doen, die zei ons in laatste kwartaal 2007 te beginnen met aanvraag (Skilled), zodat we t.z.t. in janauri 2010 Visum kunnen activeren...(moet ik eerst door de IELTS heen zien te komen, ik moet eigenlijk de Academic doen...voor verpleegkundige,maar zie dat niet zitten...dus begin met de General...misschien kan ik wat anders gaan doen in Australië, en mij later daar registreren..als ik beter engels spreek,schrijf enz.).
Ik probeer nu uit te vinden of er ook ziekenverzorgsters welkom zijn in Australië, dat ben ik ook, misschien hoef je dan geen Academic te doen..omdat het een lager niveau is..maar het blijft natuurlijk gezondheidszorg...ik heb recruitmentsbedrijven gemaild,maar geen antwoord...
groetjes Carmen.

Inge, wat betreft het bezoeken. Hier in Perth mag je ze elke dag komen bezoeken. Je kunt een veldje bespreken waar je tenminste een uur mag spelen met ze. Het is echt een lekkere ruimte waar je met een bal kunt gooien etc. Het is bij ons vaak genoeg voorgekomen dat we zelfs 2 uur konden blijven, omdat het veldje gewoon niet besproken was.

Volgens mij is het trouwens ook niet mogelijk dat de honden langer dan 30 dagen in quarantaine moeten. Langere perioden gelden wel bijvoorbeeld voor honden uit Zuid-Afrika, die moeten maar liefst 6 maanden....

En wat de reisstress betreft: mijn dierenarts was van mening dat de stress die een hond ondervindt als hij achtergelaten wordt en bij een nieuw gezin zijn draai moet zien te vinden veel langduriger en heftiger is dan die paar uur in een vliegtuig. Die gedachte heeft het voor mij een stuk eenvoudiger gemaakt.

Wat ik begrepen heb is dat honden minimaal 30 dagen in quarantaine moeten.
Maar ben je te laat geweest met alle onderzoeken, dan worden er gewoon nog wat weken bij aan geplakt. Niet omdat ze dat nou leuk vinden, maar om zeker te weten dat een hond niet ziek is.
Dus het ligt aan ons, hoe lang de hond in quarantaine moet.

Back