ervaringen met AIM?

michiel

New Member
ik ben op zoek naar iemand met ervaring met de AIM.

mijn skills assessment (ASCO code 1231-11) moet door hen gebeuren en ik heb het idee dat ze er dicht bovenop zitten. is dit inderdaad zo? (ze vragen bijv minimaal 5 jaar werkevaring in management functie, hoewel in booklet 6 hier niets over zegt). ik heb de 60 punten nodig om aan de 120 te komen (heb er dan 125).

als ik voor professional zou gaan kom ik 5 punten tekort (115) - tenzij iemand nog handige en creatieve tips heeft om ergens 5 punten te verdienen?
 
[quote author=michiel link=topic=2093.msg20638#msg20638 date=1121334616]
mijn skills assessment (ASCO code 1231-11) moet door hen gebeuren en ik heb het idee dat ze er dicht bovenop zitten. is dit inderdaad zo? (ze vragen bijv minimaal 5 jaar werkevaring in management functie, hoewel in booklet 6 hier niets over zegt). ik heb de 60 punten nodig om aan de 120 te komen (heb er dan 125).
[/quote]

Ha Michiel,

AIM heb ik geen ervaring mee, maar je moet wel onderscheid maken tussen enerzijds je skills assessment en anderzijds je visumaanvraag bij DIMIA.

Als AIM 5 jaar werkervaring vereist dan is dat nou eenmaal zo en daar heeft booklet 6 verder niks mee te maken. DIMIA vereist een positieve skills assessment en vervolgens stelt DIMIA weer haar eigen eisen voor wat betreft de visumaanvraag.

:up:
 
Let op: als je voor een 50 punten beroep gaat, kun je maximaal maar 5 punten voor werkervaring in de laatste 3-4 jaar scoren bij DIMIA.

dus 60+10 = 70

50 + 5 = 55

Je valt dus geen 10 maar 15 punten terug......lees booklet 6 werkervaring.......
 
Ik meen me vaag te herinneren op britishexpats.com lang geleden eens gelezen te hebben dat de skills assessment door AIM behoorlijk pittig is. Misschien vind je meer info als je daar eens een search doet.
 
Hoi hoi, ik zit met hetzelfde probleem
Eigenlijk zou ik het liefst skills assessment via AIM doen (wel zo logisch als je toch behoorlijk hoog opgeleide bedrijfskundige bent), maar ik weet nu dat AIM echt heel moeilijk doet.
Ik heb het volgende gedaan: heb mijn skills assessment door CPA laten doen (accountant). Niet dat ik dat wil worden hoor! Wat kan het schelen! Je krijgt dan een lijst terug met vakgebieden die je nog onder de knie moet krijgen voor dat je accountant als beroep kan opgeven.
Voor mij betekende dat 3 vakken doen. Deze ben ik op dit moment aan het doen aan australische universiteit, schriftelijk (1 vak per semester naast full time baan is meer dan genoeg!!) Ben er al voor 1 geslaagd (belastingrecht, deze moet sowieso, net als bedrijfsrecht). Nu doe ik management accounting en dan nog bedrijfsrecht. Februari ben ik als het goed is klaar. Doe ondertussen IELTS, VOG en medical vlak voor opsturen......
Ik weet, een frustie lang proces, maar toch altijd nog meer kans dan AIM dacht ik zo.
Bijkomend pluspunt: accountant staat op MODL en ik bid elke nacht dat die er nog even op zal blijven, anders zak ik alsnog terug naar 115 punten en dan zou dat een hele erge slag zijn na al die moeite. Want dan blijft er alleen nog SIR over en dat zou ik nu ook al kunnen aanvragen, aangezien je per 1 juli zomaar 10 punten extra krijgt. (ik heb er 105 nu, en dit zal nooit meer worden)
Dus please please please, blijf duimen voor accountant op de MODL begin volgend jaar!!!!!!!!!!!!
Ik zweer je dat ik hier nachtmerries ove rheb!!!

Succes en houd me op de hoogte,

henriette
 
hi henriette,

dank voor je waardevolle tip.

dus je zegt dat AIM erg moeilijk doet, bijna onmogelijk is? hoeveel jaren werkervaring heb jij?

heeft je laten assessen als accountant niet tot gevolg dat je alleen maar als accountant aan de slag mag?

dank voor je antwoorden.
 
Ik werk sinds sept 1997 als bedrijfskundige, maar dat is dus geen sol beroep.....
Daarnaast heb ik helaas veel gaten in mijn cv in verband met reizen en een lang verblijf van een jaar in Australie nota bene!
Ik zou gewoon niet weten hoe ik AIM moet benaderen voor het assessen van mijn skills, alhoewel die er natuurlijk zijn!

Overigens, je genomineerde beroep hoeft uiteindelijk niet het beroep te zijn waar je in gaat werken. Vandaar deze constructie. Als ik eenmaal PR heb, wil ik gewoon in mijn eigen vakgebied aan de slag.

henriette
 
Hoi Henriette,

Ik las in deze post dat je ook een assessment bij CPA heb gedaan en dat je nog wat moest studeren om een positive assessment te krijgen. Ik heb zelf ook net het resultaat terug van mijn assessment en moet ook nog bijstuderen. Ik moet nog 2 van de vakken belastingrecht, bedrijfsrecht, auditing, corporate finance en accounting theory doen. Ik zit te denken aan belastingrecht en bedrijfsrecht. Deze moet ik uiteindelijk toch een keer gaan doen. Aangezien jij al bezig bent met deze vakken wil ik je vragen of je misschien een link naar de universiteit hebt die deze vakken online aanbied. En misschien kan je ook iets zeggen over de tijd die je gemiddeld kwijt bent met studeren hiervoor.

Alvast bedankt,
Eric
 
[quote author=henriette link=topic=2093.msg21317#msg21317 date=1121949073]
Overigens, je genomineerde beroep hoeft uiteindelijk niet het beroep te zijn waar je in gaat werken. Vandaar deze constructie. Als ik eenmaal PR heb, wil ik gewoon in mijn eigen vakgebied aan de slag.
[/quote]

dit geldt voor een skilled visa. Als je een SIR visa aan zou vragen en na 3 jaar PM dan MOET je in je beroep hebben gewerkt op basis waarvan je SIR is afgegeven anders kun je het niet laten omzetten.

Tenzij je na 3 jaar weer terug wilt naar nederland natuurlijk.......

Gr. Sab
 
Back
Top